Na tiskové konferenci po Velké ceně Číny to mezi Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem trochu zaskřípalo. Němec vítěze závodu obvinil, že myslel jen na sebe a jel zbytečně pomalu.
Lewis pak přiznal, že jej tým několikrát vybídl k tomu, aby zrychlil, na což ale adekvátně nereagoval, protože chtěl šetřit pneumatiky.
Na otázku, zda zrychlil, když jej k tomu tým opakovaně vybízel, Hamilton odpovídá: "No, nikdy nedošlo k tomu, že bych... Chci říci, že jezdím tak tvrdě, jak jen můžu, ale v rámci omezení daných pneumatikami."
"Oni na mě opakovaně promlouvali v rádiu a žádali mě o zrychlení, ale já na to: 'No, snažím se pečovat o tyto pneumatiky, obecně mám...,' hledá při vysvětlování slova lídr šampionátu, poté sáhne k přirovnání.
"Je to jako byste měli sto liber a během stintu byste je museli moudře utratit. Snažil jsem se co nejvíce natáhnout svůj stint, zatímco jsem udržoval..." V tom jej přerušuje Sebastian Vettel z Ferrari, který skončil třetí: "A kolik liber ti na konci zbylo?"
Lewis Hamilton na pódiu v Šanghaji oslavuje své další vítězství (foto: Daimler AG)
"Doufám, že jsem byl na konci stále dost bohatý," odpovídá Hamilton, který možná jel o něco pomaleji, než mu technika a nakonec i pneumatiky umožňovaly.
Jeho týmový kolega Rosberg si na to ale nemůže stěžovat (více zde) a příčinu porážky musí hledat především u sebe a začít třeba už v kvalifikacích, kde o víkendu potřetí za sebou prohrál, byť velmi těsně - jen o 42 tisícin sekundy.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.