Velká cena Číny byla pro Renault velkým zklamáním, na bodech dojel pouze jeden ze čtyř vozů, dva museli odstoupit kvůli technickým problémům. I když je podle něj nyní ovladatelnost nejlepší za poslední dva roky, přesto došlo k přenesení některých problémů z první specifikace motorů i na tu novou. Co se o příčinách včerejšího mizerného výsledku můžeme dozvědět z oficiální zprávy francouzského výrobce?
Klíčové body závodu- Daniel Riccardo měl velmi pomalý start, když se ze sedmého místa propadl na sedmnácté na konci prvního kola. Přes dobrou závodní rychlost uvízl v provozu a jeho postup vpřed byl obtížný. Po dvouzastávkovém závodě skončil devátý.
- Daniil Kvjat odstoupil v 16. kole po selhání motoru s vnitřním spalováním (ICE).
- Max Verstappen z Toro Rosso předvedl další bojovný výkon a během závodu předjel několik aut. Vypadalo to, že Holanďan skončí osmý, jenže pouhá dvě kola před cílem náhle zastavil na rovince podél boxů s problémem motoru s vnitřním spalováním.
- Týmový kolega Carlos Sainz zažil dobrý start, ale ve druhém kol dostal smyk a propadl se v pořadí. Kvůli hlášenému problému s převodovkou uprostřed závodu zůstal dočasně bez pohonu a silný provoz mu ztížil prosazení se v poli. Španěl dojel do cíle na 14. místě.
Start se Danielovi Ricciardovi nepovedl, propadl se o 10 míst (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rémi Taffin, provozní ředitel: Identický problém u Daniila i MaxeMěli jsme v Číně několik problémů a neposkytli jsme jezdcům vybavení, které potřebují. V kvalifikaci jsme si u Daniila zadělali na problém se systémem vozu, takže jsme mu preventivně vyměnili motor s vnitřním spalováním.
Pak jsme měli v závodě dvě nepředvídané poruchy. Momentálně věříme, že Daniil [Kvjat] a Max [Verstappen] zažili ten stejný problém s ICE. Na dynamometru jsme provozovali stejnou specifikaci a na dráze jsme ujeli několik stovek mílí bez jakýchkoliv problémů, proto musíme pochopit, proč.
Pro příští týden máme naplánovány testy na dynamometru, abychom v Bahrajnu byli zpět.
Cyril Abiteboul, generální ředitel: Ovladatelnost nejlepší, odstoupení naší chybouJako společnost zvedáme ruce, když jde o náš problém - a dnes to byl tento případ. Čína nám nevyhovovala z pohledu výkonnosti, což jsme čekali, jenže jsme zažili také potíže se spolehlivostí, což jsme nečekali.
Max Verstappen předvedl vyspělý výkon a předjel několik soupeřů, v dojezdu na osmémmístě mu žel zabránila porucha motoru (foto: Scuderia Toro Rosso)
Představení nových pohonných jednotek u vozů dříve, než se čekalo, vedlo žel k tomu, že se některé problémy z první specifikace přenesly. Vytvořilo to další výzvu k zvládnutí, my jsme však věřili, že to máme pod kontrolou.
Už jsme hovořili s Red Bullem a Toro Rosso a není moc co dodat kromě toho, že musíme prošetřit příčiny poruch a co nejdříve přijít s protiopatřeními pro 100% spolehlivost. Protože zbývá jen pět dní, víme, že Sákhír pro nás bude dalším testem.
My však na potíže zareagujeme, stejně jako to bylo v situaci s ovladatelností, kterou jsme zažili v Melbourne. Nyní je po dvou závodech na té nejlepší úrovni v éře V6. Čím se to stává náročnějším, tím je naše motivace vyšší.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.