Velká cena Číny byla pro Renault velkým zklamáním, na bodech dojel pouze jeden ze čtyř vozů, dva museli odstoupit kvůli technickým problémům. I když je podle něj nyní ovladatelnost nejlepší za poslední dva roky, přesto došlo k přenesení některých problémů z první specifikace motorů i na tu novou. Co se o příčinách včerejšího mizerného výsledku můžeme dozvědět z oficiální zprávy francouzského výrobce?
Klíčové body závodu- Daniel Riccardo měl velmi pomalý start, když se ze sedmého místa propadl na sedmnácté na konci prvního kola. Přes dobrou závodní rychlost uvízl v provozu a jeho postup vpřed byl obtížný. Po dvouzastávkovém závodě skončil devátý.
- Daniil Kvjat odstoupil v 16. kole po selhání motoru s vnitřním spalováním (ICE).
- Max Verstappen z Toro Rosso předvedl další bojovný výkon a během závodu předjel několik aut. Vypadalo to, že Holanďan skončí osmý, jenže pouhá dvě kola před cílem náhle zastavil na rovince podél boxů s problémem motoru s vnitřním spalováním.
- Týmový kolega Carlos Sainz zažil dobrý start, ale ve druhém kol dostal smyk a propadl se v pořadí. Kvůli hlášenému problému s převodovkou uprostřed závodu zůstal dočasně bez pohonu a silný provoz mu ztížil prosazení se v poli. Španěl dojel do cíle na 14. místě.
Start se Danielovi Ricciardovi nepovedl, propadl se o 10 míst (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rémi Taffin, provozní ředitel: Identický problém u Daniila i MaxeMěli jsme v Číně několik problémů a neposkytli jsme jezdcům vybavení, které potřebují. V kvalifikaci jsme si u Daniila zadělali na problém se systémem vozu, takže jsme mu preventivně vyměnili motor s vnitřním spalováním.
Pak jsme měli v závodě dvě nepředvídané poruchy. Momentálně věříme, že Daniil [Kvjat] a Max [Verstappen] zažili ten stejný problém s ICE. Na dynamometru jsme provozovali stejnou specifikaci a na dráze jsme ujeli několik stovek mílí bez jakýchkoliv problémů, proto musíme pochopit, proč.
Pro příští týden máme naplánovány testy na dynamometru, abychom v Bahrajnu byli zpět.
Cyril Abiteboul, generální ředitel: Ovladatelnost nejlepší, odstoupení naší chybouJako společnost zvedáme ruce, když jde o náš problém - a dnes to byl tento případ. Čína nám nevyhovovala z pohledu výkonnosti, což jsme čekali, jenže jsme zažili také potíže se spolehlivostí, což jsme nečekali.
Max Verstappen předvedl vyspělý výkon a předjel několik soupeřů, v dojezdu na osmémmístě mu žel zabránila porucha motoru (foto: Scuderia Toro Rosso)
Představení nových pohonných jednotek u vozů dříve, než se čekalo, vedlo žel k tomu, že se některé problémy z první specifikace přenesly. Vytvořilo to další výzvu k zvládnutí, my jsme však věřili, že to máme pod kontrolou.
Už jsme hovořili s Red Bullem a Toro Rosso a není moc co dodat kromě toho, že musíme prošetřit příčiny poruch a co nejdříve přijít s protiopatřeními pro 100% spolehlivost. Protože zbývá jen pět dní, víme, že Sákhír pro nás bude dalším testem.
My však na potíže zareagujeme, stejně jako to bylo v situaci s ovladatelností, kterou jsme zažili v Melbourne. Nyní je po dvou závodech na té nejlepší úrovni v éře V6. Čím se to stává náročnějším, tím je naše motivace vyšší.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.