Ferrari v Číně souboj o vítězství v závodu sice prohrálo, nicméně Kimi Räikkönen je i tak optimistou a věří, že jeho stáj bude schopná s Mercedesem bojovat pravidelně o vítězství na každém závodu.
Lewis Hamilton 'vrátil situaci do normálu' poté, co před dvěma týdny vyhrál Sebastian Vettel s Ferrari. Čtyřnásobný mistr světa dojel na 3. místě, velkou část závodu však bojoval s Mercedesy o první dvě příčky. Druhý pilot týmu, Kimi Räikkönen, dojel hned za svým kolegou, kterého před výjezdem safety-caru stáhl až na rozdíl 1,5s.
Fin teď věří, že s ohledem na tempo zlepšování může stáj z Maranella brzy bojovat s Mercedesy o vítězství pravidelně: "Nevidím důvod, proč ne. Udělali jsme velké pokroky a během sezony další takové pokroky uděláme. Jasně, každý se bude zlepšovat, takže bude záležet na tom, co udělají ostatní.
Ale ukazuje to, že jdeme správným směrem a děláme správné věci. Chce to být trpělivý, neuděláme zázraky přes noc. Sebastian ukázal, že dokážeme vyhrát, ale záleží na okruhu - jeden je pro tým lepší, jeden horší. Potřebujeme být ale nablízku, když se něco stane nebo se změní. Opravdu cítím, že budeme schopni je pravidelně porážet," řekl Kimi Räikkönen.
Kimi Räikkönen svému týmu věří (foto: Scuderia Ferrari)
Jejich dnešní ztráta na Mercedes nebyla ničím dramatickým, s ohledem na ztrátu z konce loňské sezony: "Není to pro tým ideální, být poražený Mercedesem, ale musíme být realisté. Kde jsme začínali vloni? Takže víme co děláme a když v tom budeme pokračovat, tak se tam dostaneme, tím jsem si jistý."
"Některé závody mohou být těsnější, ale po včerejší chybě to bylo dnes více méně maximum toho, co se dalo získat. Je to dobré pro tým, ale za třetí a čtvrté místo nejsme rádi, chce bojovat o vítězství. Ale jako tým musíme být spokojeni. Budeme pokračovat ve stejném směru a budeme tlačit až na limit."
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.