ČÍNA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Nejrychlejší zastávku během Velké ceny Číny předvedl Mercedes, výborně přezouvali také u Ferrari. Jaké pneumatikové strategie týmy naordinovaly svým pilotům a kdo ujel nejdelší stint?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Mercedesu, který vítězného Hamiltona v 33. kole odbavil za 2,2 sekundy.
Ta první ale tak excelentní nebyla (2,7 s), lepší průměr obou si proto připsali mechanici Ferrari pracující na voze Vettela: 2,35 s. Pod tři sekundy zvládli také obě zastávky jeho týmového kolegy Räikkönena.
Totéž se povedlo také Red Bullu v případě Ricciarda. Do tří sekund přezul jednou v boxech Mercedes také Rosberga (2,3 s v 15. kole) a Force India Péreze v 11. kole (2,8 s).
Nejhůře pracovali mechanici Manoru, kteří dnes nezvládli ani jednu ze čtyř zastávek pod čtyři sekundy, i když při té druhé sérii to bylo velmi těsné.
Na start závodu se postavila většina jezdců na měkkých pneumatikách, pouze Kvjat a Sainz, kteří zkoušeli alternativní strategii. Z klasifikovaných pilotů si všichni kromě Péreze vystačili s dvěma zastávkami.
První čtveřice použila identickou strategii (měkká - měkká - středně-tvrdá). Mercedes dostával maximum z tvrdší směsi a Ferrari prokazovalo výbornou rychlost na té měkčí, na níž dostalo Stříbrné šípy uprostřed závodu pod tlak. Teploty během závodu klesalo, což ztěžovalo předvídání toho, jak se tvrdé pneumatiky budou v závěru chovat. O zajímavou koncovku nás ale připravil výjezd safety caru tři kola před cílem.
Nejdelší stint na měkké sadě zvládl Ricciardo: 26 kol (39,3 % závodu), na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel nejdéle Vettel - 26 kol (46,4 % závodu vypsaného na 56 kol).
Grafický přehled pneumatikových strategií (zdroj: Pirelli)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.