ČÍNA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Nejrychlejší zastávku během Velké ceny Číny předvedl Mercedes, výborně přezouvali také u Ferrari. Jaké pneumatikové strategie týmy naordinovaly svým pilotům a kdo ujel nejdelší stint?
Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Mercedesu, který vítězného Hamiltona v 33. kole odbavil za 2,2 sekundy.
Ta první ale tak excelentní nebyla (2,7 s), lepší průměr obou si proto připsali mechanici Ferrari pracující na voze Vettela: 2,35 s. Pod tři sekundy zvládli také obě zastávky jeho týmového kolegy Räikkönena.
Totéž se povedlo také Red Bullu v případě Ricciarda. Do tří sekund přezul jednou v boxech Mercedes také Rosberga (2,3 s v 15. kole) a Force India Péreze v 11. kole (2,8 s).
Nejhůře pracovali mechanici Manoru, kteří dnes nezvládli ani jednu ze čtyř zastávek pod čtyři sekundy, i když při té druhé sérii to bylo velmi těsné.
Na start závodu se postavila většina jezdců na měkkých pneumatikách, pouze Kvjat a Sainz, kteří zkoušeli alternativní strategii. Z klasifikovaných pilotů si všichni kromě Péreze vystačili s dvěma zastávkami.
První čtveřice použila identickou strategii (měkká - měkká - středně-tvrdá). Mercedes dostával maximum z tvrdší směsi a Ferrari prokazovalo výbornou rychlost na té měkčí, na níž dostalo Stříbrné šípy uprostřed závodu pod tlak. Teploty během závodu klesalo, což ztěžovalo předvídání toho, jak se tvrdé pneumatiky budou v závěru chovat. O zajímavou koncovku nás ale připravil výjezd safety caru tři kola před cílem.
Nejdelší stint na měkké sadě zvládl Ricciardo: 26 kol (39,3 % závodu), na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel nejdéle Vettel - 26 kol (46,4 % závodu vypsaného na 56 kol).
Grafický přehled pneumatikových strategií (zdroj: Pirelli)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.