Nico Rosberg obvinil Lewise Hamiltona ze zbytečně pomalé jízdy, čímž mu měl pokazit závod v Číně.
Nico Rosberg na tiskové konferenci po závodě v Číně zuřil a to ačkoliv s Mercedesem získali další double. Z vítězství se však radoval jeho týmový kolega. "Ty nevíš, jaké to je být druhý, nikdy jsi to nezažil," zavtipkoval na pódiu při rozhovoru s bývalým atletem a olympijským vítězem na 400m překážek Edem Mossem.
Na tiskové konferenci už mu příliš do smíchu nebylo, podle něj mu totiž Hamilton zkazil strategii tím, že jel zbytečně pomalu. Už během závodu týmu do rádia oznámil. "Když ho dojedu, zničím si pneumatiky, to je ten problém."
Hamilton popsal situaci následovně: "Nekontroloval jsem jeho závod, ale svůj. Byl skvělý, jsem spokojen. Před závodem jsem si myslel, že to bude těsnější. Věděli jsme, že Ferrari má dobrou rychlost a dobře pracují s pneumatikami, což bylo naším hlavním úkolem. Já se staral o sebe, Nico nebyl během závodu hrozbou."
Na to Nico reagoval: "Je zajímavé slyšet, že jsi myslel s rychlostí jen na sebe. Rozhodně to ovlivnilo můj závod, protože jsi jel možná zbytečně pomalu na začátku stintů a to znamenalo, že mě dojel Sebastian a umožnilo mu to dřívejší zastávku v boxech a snažit se mě předjet. Byl jsem Sebastianovi zbytečně blízko a to mě ve výsledku stálo čas," stěžoval si Rosberg.
Hamilton na to odpověděl jen tím, že není jeho prací starat se o Nicův závod a že má za úkol dojet do cíle co nejrychleji a záměrně nikoho nezpomaloval. Rosberg to však vidí jinak.
Dávní kamarádi, nyní velcí rivalové (foto: Daimler AG)
U Mercedesu tak budou opět muset řešit napětí mezi oběma svými piloty. Nicméně Rosberg ukázal, jak moc je frustrovaný tím, že Hamiltona nedokáže porazit. Bývalý šampion Damon Hill to okomentoval:
"Jiný závodník Mercedesu jménem Juan Manuel Fangio uvedl, že cílem je vyhrát s co nejnižší rychlostí a myslím, že by tak byl dnes na Lewise pyšný, protože přesně udělal, co musel a měl vše pod kontrolou. Myslím, že Nico během víkendu dvakrát ukázal frustraci a vztek tím, že si našel někoho jiného, koho může obvinit a začíná vypadat slabě." Co k tomu dodat?
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.