Nico Rosberg obvinil Lewise Hamiltona ze zbytečně pomalé jízdy, čímž mu měl pokazit závod v Číně.
Nico Rosberg na tiskové konferenci po závodě v Číně zuřil a to ačkoliv s Mercedesem získali další double. Z vítězství se však radoval jeho týmový kolega. "Ty nevíš, jaké to je být druhý, nikdy jsi to nezažil," zavtipkoval na pódiu při rozhovoru s bývalým atletem a olympijským vítězem na 400m překážek Edem Mossem.
Na tiskové konferenci už mu příliš do smíchu nebylo, podle něj mu totiž Hamilton zkazil strategii tím, že jel zbytečně pomalu. Už během závodu týmu do rádia oznámil. "Když ho dojedu, zničím si pneumatiky, to je ten problém."
Hamilton popsal situaci následovně: "Nekontroloval jsem jeho závod, ale svůj. Byl skvělý, jsem spokojen. Před závodem jsem si myslel, že to bude těsnější. Věděli jsme, že Ferrari má dobrou rychlost a dobře pracují s pneumatikami, což bylo naším hlavním úkolem. Já se staral o sebe, Nico nebyl během závodu hrozbou."
Na to Nico reagoval: "Je zajímavé slyšet, že jsi myslel s rychlostí jen na sebe. Rozhodně to ovlivnilo můj závod, protože jsi jel možná zbytečně pomalu na začátku stintů a to znamenalo, že mě dojel Sebastian a umožnilo mu to dřívejší zastávku v boxech a snažit se mě předjet. Byl jsem Sebastianovi zbytečně blízko a to mě ve výsledku stálo čas," stěžoval si Rosberg.
Hamilton na to odpověděl jen tím, že není jeho prací starat se o Nicův závod a že má za úkol dojet do cíle co nejrychleji a záměrně nikoho nezpomaloval. Rosberg to však vidí jinak.
Dávní kamarádi, nyní velcí rivalové (foto: Daimler AG)
U Mercedesu tak budou opět muset řešit napětí mezi oběma svými piloty. Nicméně Rosberg ukázal, jak moc je frustrovaný tím, že Hamiltona nedokáže porazit. Bývalý šampion Damon Hill to okomentoval:
"Jiný závodník Mercedesu jménem Juan Manuel Fangio uvedl, že cílem je vyhrát s co nejnižší rychlostí a myslím, že by tak byl dnes na Lewise pyšný, protože přesně udělal, co musel a měl vše pod kontrolou. Myslím, že Nico během víkendu dvakrát ukázal frustraci a vztek tím, že si našel někoho jiného, koho může obvinit a začíná vypadat slabě." Co k tomu dodat?
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.