Nico Rosberg obvinil Lewise Hamiltona ze zbytečně pomalé jízdy, čímž mu měl pokazit závod v Číně.
Nico Rosberg na tiskové konferenci po závodě v Číně zuřil a to ačkoliv s Mercedesem získali další double. Z vítězství se však radoval jeho týmový kolega. "Ty nevíš, jaké to je být druhý, nikdy jsi to nezažil," zavtipkoval na pódiu při rozhovoru s bývalým atletem a olympijským vítězem na 400m překážek Edem Mossem.
Na tiskové konferenci už mu příliš do smíchu nebylo, podle něj mu totiž Hamilton zkazil strategii tím, že jel zbytečně pomalu. Už během závodu týmu do rádia oznámil. "Když ho dojedu, zničím si pneumatiky, to je ten problém."
Hamilton popsal situaci následovně: "Nekontroloval jsem jeho závod, ale svůj. Byl skvělý, jsem spokojen. Před závodem jsem si myslel, že to bude těsnější. Věděli jsme, že Ferrari má dobrou rychlost a dobře pracují s pneumatikami, což bylo naším hlavním úkolem. Já se staral o sebe, Nico nebyl během závodu hrozbou."
Na to Nico reagoval: "Je zajímavé slyšet, že jsi myslel s rychlostí jen na sebe. Rozhodně to ovlivnilo můj závod, protože jsi jel možná zbytečně pomalu na začátku stintů a to znamenalo, že mě dojel Sebastian a umožnilo mu to dřívejší zastávku v boxech a snažit se mě předjet. Byl jsem Sebastianovi zbytečně blízko a to mě ve výsledku stálo čas," stěžoval si Rosberg.
Hamilton na to odpověděl jen tím, že není jeho prací starat se o Nicův závod a že má za úkol dojet do cíle co nejrychleji a záměrně nikoho nezpomaloval. Rosberg to však vidí jinak.
Dávní kamarádi, nyní velcí rivalové (foto: Daimler AG)
U Mercedesu tak budou opět muset řešit napětí mezi oběma svými piloty. Nicméně Rosberg ukázal, jak moc je frustrovaný tím, že Hamiltona nedokáže porazit. Bývalý šampion Damon Hill to okomentoval:
"Jiný závodník Mercedesu jménem Juan Manuel Fangio uvedl, že cílem je vyhrát s co nejnižší rychlostí a myslím, že by tak byl dnes na Lewise pyšný, protože přesně udělal, co musel a měl vše pod kontrolou. Myslím, že Nico během víkendu dvakrát ukázal frustraci a vztek tím, že si našel někoho jiného, koho může obvinit a začíná vypadat slabě." Co k tomu dodat?
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.