Konec závodu pod safety carem, další double Mercedesu a vítězství Hamiltona. Ferrari v závěsu za Stříbrnými šípy a pokračující problémy Renaultu. Jak hodnotí závod v Číně jednotliví piloti a představitelé týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místoMěli jsme dobrý závod, jen jsem musel kontrolovat Nica a pneumatiky. Safety car nebyl na konci závodu dobrý pro nikoho, když všichni měli rozjeté zajímavé strategie, ale aspoň se pošetřily motory a nedošlo k žádným problémům.Tým odvedl dobrou práci, že se vrátil po minulém závodu, když jsme se trošku trápili. Zlepšili jsme naše tempo, jsem hrdý na kluky v továrně, kteří tvrdě pracovali.
Nico Rosberg, 2. místoSkončil jsem druhý, tak to je. Dal jsem do toho všechny, abych dohnal Lewise. Zkoušel jsem riskovat, ale nakonec se to nevyplatilo, protože jsem měl problémy s pneu, takže se to nevyplatilo. Je to dobrý comeback pro tým, když jsme v Malajsii nevyhráli, teď jsme měli před Ferrari slušný náskok.
Niki Lauda, nevýkonný šéfTěžký, ale dobrý a bezchybný závod se safety carem na konci. Musíme si promluvit s Lewisem ohledně jeho prostředního stintu, kdy neměl dostatečnosu rychlost. Hlásil nějaké problémy, ale odvedl dobrou práci.
Toto Wolff, šéf týmuDouble po náročném závodě je to, v co jsme doufali. Rychlost na měkké sadě pneumatik byla také dobrá, střední ještě lepší. Báli jsme se, jak dlouho je udržíme, ale nakonec jsme vydrželi dlouho a Lewis zajel dobrá kola na konci stintu s měkkou sadou. Rychlost byla dnes tedy na obou směsích dobrá a výhra je zasloužená. Navíc dnes bylo teplo, což Ferrari svědčí. Udělali velký pokrok přes zimu, když vezmete v úvahu, kde byli loni v Abú Zabí. Jsou nejsilnějším soupeřem a nepochybujeme, že to bude čím dál náročnější.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místoTřetí ze tří (pozn. red. má na mysli pódiové umístění), takže se cítím dobře. Přes zimu se hodně věcí změnilo a já jsem v týmu spokojen. Snad se Mercedesu dostaneme blíž. Chtěli jsme na ně zatlačit tím, že jsme zastavili později, ale na tvrdší sadě byli prostě moc rychlí.
Kimi Räikkönen, 4. místoNevím, jak by to dopadlo bez safety caru, možná bych se alespoň mohl pokusit jej (pozn.red. myslí Vettela) předjet, kdo ví? Měli jsme rychlost, ale došel nám čas. Po včerejšku jsme získali maximum. Pochopitelně by pomohlo startovat výš. Nečekali jsme, že tu budeme tak silní, ale když budeme dál pracovat jako doteď od loňského roku, dostaneme se blíž a v jednu chvíli je dostihneme. Musíme být trpěliví. Víme, co pro to musíme udělat.
Maurizio Arrivabene, šéf týmuJsem moc moc šťastný za Kimiho. Jsme teď vepředu nejen se Sebem, ale i s Kimim. Jsem spokojen. Strategie byla jasná - útočit v první části, bránit v té druhé.
WILLIAMS
Felipe Massa, 5. místoV první zatáčce jsem musel brzdit o něco dříve, takže jsem přepustil pozici Valtterimu a Kimimu, což rozhodně nebylo dobré. Poté jsem odvedl své maximum, bohužel jsme nebyli tak konkurenceschopní jako Ferrari nebo Mercedes. Ale jinak jsme získali slušné body, vše kromě staru bylo dobré. Myslím, že po stránce motoru na Mercedes neztrácíme, možná nám chybí trošku přítlaku.Myslím, že máme šanci dohnat Ferrari na jiných tratích, které nám více sednou. Jen mám obavu z jejich mírných opotřebení pneumatik. Jestli s nimi tak dobře pracují tady a v Malajsii, budou s nimi dobře pracovat všude.
Valtteri Bottas, 6. místoNa startu jsme se s Felipem oba snažili zůstat před Kimim a mít po prvním kole co nejlepší pozici, ale bohužel to nevyšlo. Celou dobu jsme se trápili se závodní rychlostí, to je všechno, jak bych ohodnotil dnešní závod.
Rob Smedley, šéfinženýrTým dneska odvedl dobrou práci a maximalizoval výkonnost auta. Páté a šesté místo je přesně to, na co jsme dneska měli. Zastávky v boxech byly vynikající a strategie velmi dobrá. Ale stále musíme pokračovat ve vývoji výkonnosti auta.
LOTUS
Romain Grosjean, 7. místoMěl jsem dobrý start a bylo to dobré, přesto - potom jsem měl problém s brzdami a bylo proto těžké bojovat. Musíme se podívat, proč se brzdy tak lehce zablokovaly při příjezdu do boxů. Hodně jsem tam ztratil a ovlivnilo to zbytek závodu. Je to to nejlepší, co jsme dnes mohli získat a jsem spokojen, že máme konečně první body, jsem pyšný na všechny v Enstone. Udělali jsme dobrý pokrok a toto je odměna. Příště to také může být slibné.
Pastor Maldonado, nedokončilByla to skvělá bitva s Jensonem, když jsme se čistě předjížděli, zábava. Bohužel potom zřejmě minul brzdný bod a najel do mě zezadu. To se může při bojích lehce stát...
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmuJe skvělé získat body a zbavit se toho, že se to zatím nepodařilo. Romain zajel skvěle celý víkend a sedmé místo je odměnou. Tým to povzbudí a těšíme se do Bahrajnu, abychom k prvním bodům přidali další.
SAUBER
Felipe Nasr, 8. místoPro tým to byl skvělý den, oba vozy jsou na bodech. Jsem spokojen. Nebylo to lehké, bojovali jsme proti Lotusu a Toro Rosso, kteří byli rychlejší. Já z auta i strategie dostal maximum, takže s výsledkem můžeme být spokojeni.
Marcus Ericsson, 10. místoNejprve ze všeho musím říci, že to byl další skvělý výsledek týmu. Cílem bylo mít oba vozy na bodech, což jsme splnili. Můj závod byl těžký, hodně bojů až do konce. Doufal jsem také v lepší rychlost. Trošku jsem se trápil s předními pneumatikami, abych si udržel požadovanou rychlost. I tak to byly skvělé souboje a myslím, že dobrý závod, jsem rád za body.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuMůžeme být spokojeni. Startovali jsme ze slibných pozic, ale bylo to náročné. Oba piloti museli bojovat a to proti rychlejším soupeřům. Zajeli skvěle! Tým odvedl dobrou práci a oba vozy máme na bodech. Je to skvělé, že jsme splnili cíl.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 9. místoNa startu jsem měl problém se systémem proti zhasnutí motoru, což je novinka a musíme se na to podívat. Je to frustrující a ovlivnilo to můj závod, v provozu to bylo náročné se probojovat vpřed. Měl jsem problém se zahřátím měkkých pneumatik. Tým však řekl, že tvrdší nevypadají lépe. Nakonec o něco lepší byly a musíme se podívat, jestli jsme nemohli udělat něco lépe.Pozitivní je, že jsme našli pár oblastí, kde se musíme zlepšit a kluci v týmu vědí, co s tím. Měl jsem bitvu s Danielem, nevím, jestli jsem byl optimistický, když jsem se před něj snažil dostat, měli jsme různé strategie, vyříkáme si ti na poradě. Výsledek je horší, než měl být, ale snad se to příští týen zlepší a získáme lepší výsledek. Nakonec dostaneme penalizace kvůli výměně motoru, je to nevyhnutelné. Snad se však spolehlivost do té doby zlepší.
Daniil Kvjat, nedokončilByl to náročný víkend se špatným koncem. Uviděl jsem spoustu kouře v zadní části auta a nevím, co přesně se stalo, prošetříme to. Není to pro nás lehká situace, ale musíme zůstat silní a budeme na tom s týmem pracovat, do Bahrajnu odjedeme se vztyčenou hlavou.
Christian Horner, šéf týmuFrustrující odpoledne. Daniil měl dobrý start, ale rozhodli jsme se pro odlišnou strategii, takže vyjel na tvdší směli, která se v prvních kolech hůře zahřívala, nakonec ale jeho závod skončil předčasně kvůli selhání motoru. Daniel dostrartoval špatně, což znamenalo propad, ale potom ukázal slušnou stíhací jízdu na deváté místo a předvedl pěkné předjížděcí manévry. Start vypadá na lidskou chybu, vypadá to na chybu na pedálu. Nevím, co přesně se stalo. Bohužel ho to stálo hodně, protože jsme potom bojovali s McLareny na chvostu pole. Dnešní výsledek všan není nic, co bychom si přáli.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 14. místoByl to pro nás náročný závod. Začali jsme na tvrdší sadě, ale trať byla špinavá a chyběla nám přilnavost. Během snahy předjet Force Indii jsem udělal chybu. Škoda! Potom, co jsme přezuli, už bylo vyvážení lepší a zlepšilo se chování auta. Bohužel jsem měl problém s převodovnou, což musíme zanalyzovat. Ztratil jsem čas. Bez potíží bychom mohli bojovat o body.
Max Verstappen, nedokončilZávod byl dobrý, je vždy super, když můžeme bojovat v nejlepší desítce. Takže bylo opravdovým zklamáním, když jsme nakonec museli odstoupit. Myslím, že předjetí Ericssona bylo pěkné, většinu předjetí jsem si užil. Na rovinkách se sice trápíme, ale na brzdách a v zatáčkách jsme dobří. Dneska jsem si závod užíval jako v Malajsii.
Franz Tost, šéf týmuStrategie u Maxe fungovala dobře a předjel několik soupeřů a předvedl skvělý výkon. Bohužel nakonec musel kvůli motoru odstoupit. Důvody zjišťujeme. Co se Carlose týče, byla škoda ho vidět po dobrém startu v hodinách. Potom ztratil čas kvůli převodovce, která se přeřadila na neutrál a musíme zjistit, co se stalo. Výsledek je zklamáním, protože tým ukázal dobrý výkon a myslím, že jsme si zasloužili alespoň s Maxem osmé místo. Ale tohle je F1 a je to součást hry. Ale víme, že máme rychlé auto a těšíme se do Bahrajnu, snad tam budeme úspěšní.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 11. místoDneska jsme hodně závodili, ale na konci jsme bohužel nebyli dostatečně dobří, abychom skončili na bodech. Naše strategie byla otevřena všem možnostem, hned na začátku jsme ji změnili na tři zastávky, což bylo správné rozhodnutí. Celou dobu jsem mohl tlačit na pilu. Hlavní problém je, že ještě nejsme tak konkurenceschopní, jak chceme. Ale rozhodně jsme se od Malajsie zlepšili.
Nico Hülkenberg, nedokončilJe zklamáním skončit v závodě tak brzy, obzvláště když jsme předtím měli tak dobrou spolehlivost. Už od začátku jsme měli dobrý progres, bojovali jsme s Toro Rosso a Sauberem, což bylo povzbudivé. Stále ale přesně nevím, co způsobilo můj problém, tým to musí řádně prošetřit.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmuOpouštíme Čínu se smíšenými pocity. Sergio měl dobrou rychlost, i když ji neproměnil v body. Octl se v několika soubojích, kdy jeho soupeři měli podobné tempo. Je škoda, že Nico odstoupil kvůli technickému problému, obzvláště když se mu vydařila první část závodu. Stejně jako Sergio ukazoval dobré tempo a bylo by zajímavé vidět, kde by dokončil závod. Během víkendu jsme mohli vidět pokrok na autě, jak vývoj VJM08 pokračuje.
McLAREN
Fernando Alonso, 12. místoZávod pro nás byl obtížný, už dopředu jsme věděli, že nebudeme zrovna konkurenceschopní. Hlavně jsme chtěli dokončit závod, což se nám povedlo s oběma vozy. Máme hodně dat k analýze, po 12 kolech v testech a 22 kolech v Malajsii jsem konečně absolvoval více kol. Zlepšeujeme se a snad to je jeden z posledních závodů, kdy jsme tak vzadu.Připravoval jsem se na útok na Jensona a Pastora, když kolidovali, nebylo to nutné. Ale hlavní je, že obě auta dojela do cíle. Všichni jsme spokojení se zlepšeními, která děláme. I spolehlivost je lepší. Brzy budeme ještě konkurenceschopnější.
Jenson Button, 13. místoMyslel jsem si, že na vnitřní straně bylo nějaké místo, ale asi jsem měl špatný úsudek, takže jsme s Pastorem kolidovali. Na měkčích pneumatikách jsme neměli moc dobré tempo, ale tvrdší byly ještě o něco horší, ale možná jsme nějaké problémy měli i s provozem a s teplotami, které klesaly, když jsme museli často zpomalovat kvůli modrým vlajkám. Vypadá to, že pro Barcelonu máme připravené zajímavé novinky, takže bychom se měli posunout dopředu.
Eric Boulliere, šéf týmuV prvé řadě je důležité, že jsme bez problémů zvládli dovést obě auta do cíle. Za to bychom měli pogratulovat Hondě - dojetí do cíle je výsledkem jejich velmi tvrdé práce. Za druhé jsme viděli zlepšení závodního tempa: Jenson jel rychle v prostředním stintu, Fernando ve svém posledním.Souboje na konci pole není to, kde bychom chtěli být. Vím, že zatím nemůžeme bojovat o body, ale krok za krokem se k tomu přibližujeme.
Yasuhisa Araj, šéf HondyPo dnešním výsledku to vypadá, že jsme opustili období zimních testů a že pro nás začíná sezona. Dostat do cíle obě auta je jen jeden bod na našem seznamu. Teď budeme pokračovat ve zlepšování se, abychom splnili cíle, co jsme si sami vytyčili.Může to vypadat, že jsme dosáhli jen malých cílů a my víme, že ještě velké množství práce je před námi, ale i tak si celý tým zaslouží uznání a díky za jejich tvrdou práci.
MANOR
Will Stevens, 15. místoSkvělý závod pro mě i tým. Ukázal, jak moc velký kus jsme urazili za tak krátkou dobu. Rád jsem zase závodil a dojet s oběma vozy do cíle je pro nás v tuto chvíli vývoje velmi důležité. Věděli jsme, že když jsme vyřešili potíže, máme spolehlivé auto. Neměl jsem nejlepší starty, ale ty potíže se lehce vyřešily a jsem si jistý, že uvidíme další pokroky.
Roberto Merhi, 16. místoJsem rád, že jsem dojel další závod a tentokrát s oběma vozy týmu, což je pro nás velmi důležité. Udělali jsme velký pokrok a zlepšujeme i rychlost. Doufám, že to tak bude pokračovat i příští závod v Bahrajnu.
John Booth, šéf týmuCelý tým může být pyšný na to, co v Číně dokázal. Cílem bylo vidět šachovnicovou vlajku a je skvělé splnit to a vidět pokrok, který jsme udělali. Začíná se zlepšovat i rychlost, takže můžeme být spokojeni a máme se na co těšit.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.