U McLarenu jsou hrdí na svoje partnerství s Hondou, ačkoliv začátek sezony pro tým nebyl zrovna růžový. Ve střednědobém horizontu však chtějí dohonit Mercedes.
Momentálně nemůže být o nějakém srovnávání agregátů Mercedesu a Hondy ani řeč. Zatímco Mercedesy dnes v Číně opět ukázaly svoji kvalitu, tak pro Jensona Buttona i Fernanda Alonsa byla konečnou opět hned první fáze kvalifikace. U McLarenu ale zůstávájí optimističtí a věří, že svého někdejšího dodavatele motorů budou moci už v příští sezoně vyzvat na souboj.
"Když chcete porazit Mercedes, tak je nemůžete kopírovat. Musíte být lepší než oni. Musíte být celkově lepší než oni, nebo mít alespoň ambice být stejně dobří jako oni - když ne už lepší," říká Eric Boullier, závodní šéf týmu McLaren. I proto se tým pro letošní sezonu rohodl pro oprášení partnerství s Hondou.
Hochy z McLarenu důvěra neopouští (foto: McLaren)
Doposud ale změna moc ovoce nepřinesla. Japonci mají velké problémy s konkurenceschopností své jednotky. Sportovní šéf Hondy, Jasuhisa Araj, k tomu říká: "Naše hlavní problémy leží v ovladatelnosti a spolehlivosti. V těchto oblastech jsme před tímto závodem už udělali pokroky."
McLaren letos na body zatím nedosáhl. "Už vloni byly v McLarenu nějaké změny. Letos v této nové cestě samozřejmě pokračujeme," pokračuje Boullier, který je jasně přesvědčený o tom, že se příští rok vybraná cesta začne vyplácet. "Některé body našeho plánu jsme po technické stránce již dosáhli. Stále ale máme ztrátu, takže jí musíme dohnat."
"Snad budeme mít na konci sezony v našem plánu zelené světlo. Neočekáváme ještě, že tehdy budeme moci bojovat o vítězství." Všechny cíle nemusí být ale do konce sezony splněny, nicméně většinu z nich by měl Francouz rád před koncem roku splněné. "Pomůže nám to při tom, abychom byli v příštím roce úspěšní."
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.