U McLarenu jsou hrdí na svoje partnerství s Hondou, ačkoliv začátek sezony pro tým nebyl zrovna růžový. Ve střednědobém horizontu však chtějí dohonit Mercedes.
Momentálně nemůže být o nějakém srovnávání agregátů Mercedesu a Hondy ani řeč. Zatímco Mercedesy dnes v Číně opět ukázaly svoji kvalitu, tak pro Jensona Buttona i Fernanda Alonsa byla konečnou opět hned první fáze kvalifikace. U McLarenu ale zůstávájí optimističtí a věří, že svého někdejšího dodavatele motorů budou moci už v příští sezoně vyzvat na souboj.
"Když chcete porazit Mercedes, tak je nemůžete kopírovat. Musíte být lepší než oni. Musíte být celkově lepší než oni, nebo mít alespoň ambice být stejně dobří jako oni - když ne už lepší," říká Eric Boullier, závodní šéf týmu McLaren. I proto se tým pro letošní sezonu rohodl pro oprášení partnerství s Hondou.
Hochy z McLarenu důvěra neopouští (foto: McLaren)
Doposud ale změna moc ovoce nepřinesla. Japonci mají velké problémy s konkurenceschopností své jednotky. Sportovní šéf Hondy, Jasuhisa Araj, k tomu říká: "Naše hlavní problémy leží v ovladatelnosti a spolehlivosti. V těchto oblastech jsme před tímto závodem už udělali pokroky."
McLaren letos na body zatím nedosáhl. "Už vloni byly v McLarenu nějaké změny. Letos v této nové cestě samozřejmě pokračujeme," pokračuje Boullier, který je jasně přesvědčený o tom, že se příští rok vybraná cesta začne vyplácet. "Některé body našeho plánu jsme po technické stránce již dosáhli. Stále ale máme ztrátu, takže jí musíme dohnat."
"Snad budeme mít na konci sezony v našem plánu zelené světlo. Neočekáváme ještě, že tehdy budeme moci bojovat o vítězství." Všechny cíle nemusí být ale do konce sezony splněny, nicméně většinu z nich by měl Francouz rád před koncem roku splněné. "Pomůže nám to při tom, abychom byli v příštím roce úspěšní."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.