U McLarenu jsou hrdí na svoje partnerství s Hondou, ačkoliv začátek sezony pro tým nebyl zrovna růžový. Ve střednědobém horizontu však chtějí dohonit Mercedes.
Momentálně nemůže být o nějakém srovnávání agregátů Mercedesu a Hondy ani řeč. Zatímco Mercedesy dnes v Číně opět ukázaly svoji kvalitu, tak pro Jensona Buttona i Fernanda Alonsa byla konečnou opět hned první fáze kvalifikace. U McLarenu ale zůstávájí optimističtí a věří, že svého někdejšího dodavatele motorů budou moci už v příští sezoně vyzvat na souboj.
"Když chcete porazit Mercedes, tak je nemůžete kopírovat. Musíte být lepší než oni. Musíte být celkově lepší než oni, nebo mít alespoň ambice být stejně dobří jako oni - když ne už lepší," říká Eric Boullier, závodní šéf týmu McLaren. I proto se tým pro letošní sezonu rohodl pro oprášení partnerství s Hondou.
Hochy z McLarenu důvěra neopouští (foto: McLaren)
Doposud ale změna moc ovoce nepřinesla. Japonci mají velké problémy s konkurenceschopností své jednotky. Sportovní šéf Hondy, Jasuhisa Araj, k tomu říká: "Naše hlavní problémy leží v ovladatelnosti a spolehlivosti. V těchto oblastech jsme před tímto závodem už udělali pokroky."
McLaren letos na body zatím nedosáhl. "Už vloni byly v McLarenu nějaké změny. Letos v této nové cestě samozřejmě pokračujeme," pokračuje Boullier, který je jasně přesvědčený o tom, že se příští rok vybraná cesta začne vyplácet. "Některé body našeho plánu jsme po technické stránce již dosáhli. Stále ale máme ztrátu, takže jí musíme dohnat."
"Snad budeme mít na konci sezony v našem plánu zelené světlo. Neočekáváme ještě, že tehdy budeme moci bojovat o vítězství." Všechny cíle nemusí být ale do konce sezony splněny, nicméně většinu z nich by měl Francouz rád před koncem roku splněné. "Pomůže nám to při tom, abychom byli v příštím roce úspěšní."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.