ČÍNA - KVALIFIKACE; Stejně jako při Velké ceně Malajsie jste mohli sledovat kvalifikaci on-line. Zde je výpis minutu po minutě ze sobotního dění, které přineslo jasnou dominanci Mercedesu. Kvjat s Red Bullem se nepodíval do Q3 a z úvodní části kvalifikace nepostoupil ani jeden vůz McLaren, ač oba piloti si v úvodu víkendu věřili.
V dosavadním průběhu víkendu je Mercedes dominantním týmem a není pochyb o tom, kdo je žhavým kandidátem na pole position. Nicméně nesmíme zapomínat ani na další týmy. Však vzpomeňme, jak se minule Vettel vklínil mezi Mercedesy.
McLaren se zlepšuje a jeho piloti by si přáci postup do Q2. Nebudou to mít jednoduché, ale cítí reálnou šanci. Doufejme, že jim to nezhatí technické problémy, které potkaly dnes dopoledne Alonsa.
Dosavadní nejrychlejší čas víkendu zajel včera odpoledne Hamilton. Měl hodnotu. 1:37,219. V kvalifikačním režimu by měl být tento čas překonán, uvidíme o kolik to bude.
8:47 V Číně panuje krásné počasí. Teplota vzduchu je na příjemných 19 °C a trať je rozpálená na 44 °C.
8:50 První část kvalifikace bude mít 18 minut a na jejím konci se dozvíme, který pětice měla smůlu a nedostala se do dalších kvalifikačních bojů. Neočekává se podobný průběh jako v Malajsii, kdy do kvalifikace promluvil déšť a přinesl zajímavé výsledky. Dneska by to měla být spravedlivá kvalifikace.
8:54 Z Q2, která bude mít 15 minut, postoupí 10 pilotů do finále a rozdají si to i 5 prvních řad. Boj o Q3 bude velmi těsný, protože týmy uprostřed pole jsou velmi vyrovnané.
8:57 Dle vyjádření Pirelli je rozdíl mezi měkkou a střední směsí 1,7s na kolo. To není vůbec zanedbatelný rozdíl, proto lze očekávat nasazení měkké směsi od úvodu u všech vozů.
PRVNÍ ČÁST KVALIFIKACE
9:00 Kvalifikace začala.
9:01 Úvodní část bude zajímavá i z pohledu Marussie, protože Will Stevens je v průběhu víkendu víceméně pohyboval ve 107% hranici nejrychlejšího časuu, ale Roberto Merhi měl mnohem větší problémy. Tudíž potřebuje zajet dobrý čas, jinak by se vůbec nemusel podívat do závodu - nedostal by výjimku.
9:02 Merhi je jako první na trati a má měkké pneumatiky. Vyjel i Alonso, který ve třetím tréninku nezajel čas, ale ten obul na úvod středně tvrdé pneumatiky.
9:03 Na okruhu již krouží i obě Ferrari, mají obuté střední pneumatiky, stejně tak Hamilton.
9:05 Merhi zajel jako první čas 1:44,911, ale jeho soupeři ho hned překovánají o parník. Vettel 1:39,912, Vestappen 1:40,666 a Räikkönen 1:40,917. Ale stále to jsou časy daleko za maximem, který se letos zajel na tomto okruhu.
9:06 Mercedes ukazuje svoji sílu, na středních gumách Hamilton zajel čas 1:38,285 a Rosberg 1:38,496. Na třetí místo se dostal Hülkenberg (1:39,324), ale ten má již na svém voze nasazeny měkké pneumatiky.
9:08 Stejně tak Nasr s časem 1:39,408. Mezitím jsou oba Mercedesy v boxech. Ale dle jejich časů by se dalo usuzovat, že by jim to mohlo stačit na postup i na středně tvrdých pneumatikách a ušetřili by si měkkou směs.
9:10 Pokud bychom měli věřit rozdílu mezi směsi, které prezentovalo Pirelli, Mercedes byl mohl dosáhnout času 1:36,500, ale k tomu je ještě daleko, kvalifikace ja na samotném začátku.
9:11 Relativně dobrých časů dosahuje i McLaren, protože Button je nyní osmý a Alonso desátý. Oba piloti samozřejmě mají nasazenou novou měkkou sadu pneumatik Pirelli. Z aktuálního pořadí to vypadá na postup až do Q3, ale nepředbíhejme.
9:13 Na opačném konci výsledkové listiny je bez času Massa, Bottas a Kvjat. Jinak beznadějně poslední je Merhi a Stevens. Pred nimi o 2 sekundy rychlejší Ricciardo a Grosjean.
9:15 Dvě nové sady měkkých pneumatik pomohly i Williamsu. Massa se dostal na čtvrté místo (1:38,433) a Bottas je druhý (1:38,014). Do prozatimního vedení je vyškrábal Räikkönen (1:37,790).
9:16 Hned jej ale vystřídal Vettel (1:37,502).
9:17 Nyní McLarenu patří 14. a 15. místo, to bude ještě velký boj o Q2.
9:18 Kvalifikace u konce, další časy ještě přijdou.
9:19 McLarenu se to nepovedlo, časy nestačily na postup. Do Q2 nepostoupili: Merhi, Stevens, Alonso, Button a Hülkenberg. Naopak zachránil se Kvjat a může si vylepšit svou dosavadní 15. pozici.
Nyní bude krátká přestávka.
Druhá část kvalifikace
9:25 Kvalifikace pokračuje a jako první se na trať vydali Bottas, Nasr a Ericsson.
9:28 Všichni by již měli obout měkkou směs, aby měli šanci dostat do Q3.
9:29 První časy tu máme. Ericsson (1:39,240), Nasr (1:39,687) a nyní Bottas jde do vedení časem 1:38,475.
9:31 Hamilton si z ostatních udělal trhací kalendář, protože na nové měkké sadě pneumatik zajel čas 1:36,423. Jendoznačně nejrychlejší čas víkendu. Hned za něj se vyhoupl jeho týmový kolega Rosberg, ale ztrácí nezanedbatelných 324 tisícin.
9:33 Na třetí místo se vyšvihnul Grosjean časem 1:38,097, ale pořád je více než 1,5 sekundy horší než nejrychlejší Mercedes.
9:34 Vettel s Räikkönenem ještě čas nezajeli, uvidíme, kam se zařadí ... to se dá předpovědět, ale bude důležitější, jakého času dosáhnou.
9:36 Räikkönen se zařadil za Rosberga časem 1:37,109, to není zas tak velký odstup. Ale ještě menší má Vettel časem 1:36,957. Spíše lze očekávat souboj Rosberg vs. Ferrari. O nejrychlejším muži kvalifikace je nejspíše rozhodnuto, Hamilton ujíždí všem.
9:39 Před koncem Q2 je v ohrožení Massa, Ericsson, Nasr, Perez a Kvjat.
9:40 Q2 skončila, další časy přijdou.
9:41 Celé pořadí od jedenáctého místa se promíchalo. Do Q3 nakonec nepostoupili: Perez, Sainz, Verstappen, Kvjat a Maldonado. Těsně, ale opravdu těsně, konkrétně o 7 tisícin sekundy, se z postupu může radovat Ericsson.
Nyní bude opět následovat kratká přestávka.
TŘETÍ ČÁST KVALIFIKACE
9:48 Boj o poleposition právě začal. Bude z nejvýhodnějěšího startovního místa opět vyjíždět Hamilton? Nebo přijde nějaké překvapení? Bude opět Ferrari vystrkovat drápky?
9:50 V Číně se tolik nepospíchá jako v Malajsii, zde život pilotům nekomplikuje počasí. Jako první se na trať vydal Grosjean a následuje ho smečka dalších pilotů: Bottas, Massa, Hamilton a Rosberg.
9:51 Pochopitelně jsou na všech vozech měkké pneumatiky, aby bylo možné dosáhnout co nejlepšího času.
9:53 První čas má na svém kontě Bottas (1:37,903).
9:54 Ale čas z jiného světa zajel Hamilton (1:35,782) a nestačí mu opět ani jeho týmový kolega Rosberg (1:36,062).
9:54 I Massa zajel čas, 1:37,365, ale to z daleka nestačí na Mercedesy.
9:55 Räikkönen s časem 1:37,906 díru do světa neudělá, je nyní až šestý. Překonal jej i Vettel (4. místo), ale je 2 sekundy za Hamiltonem (1:37,776).
9:57 Pořadí je nyní následující, před posledími pokusy o zlepšení času: Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Grosjean a bez času Nasr a Ericsson.
9:59 Všichni na trati s měkkými pneumatikami a dojde na zlepšení časů? Vettel a Räikkönen by to potřebovali, pokud chtějí bojovat s Mercedesy.
10:00 Kimi se zlepšiil na 1:37,906. prozatím je třetí.
10:00 Bottas překonává Räikkönena a v zápěti je rychlejší i Massa.
10:01 Rosberg protnul cílovou pásku s časem 1:35,824, jen o 42 tisícin za Hamiltonem! A co na to Vettel? Bude jeho výkon stačit alespon na třetí místo?
10:02 Ano, Vettel je třetí.
Kvalifikaci vyhrál Hamilton těsně před Rosbergem. Do druhé řady se postaví Vettel s Massou.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.