Hamilton si podmanil i třetí trénink na GP Číny. O 2 desetiny za ním byl jeho týmový kolega Rosberg. Ferrari se snaží, ale ztrácí 7 desetin na Brita. Provizorní třetí řada patří Red Bullu. Button zajel až 15. čas a jeho týmový kola pro technickou závodu neodjel ani jedno měřené kolo.
Sobotní ranní klání začalo za příjemného počasí, teplota vzduchu dosahovala 18°C a trať byla rozpálená na 43°C. Bohužel moc radosti to nepřineslo pro Alonso v McLarenu. Ten hned v úvodních minutách musel odstavit svůj vůz u krajnice pro technickou závadu. Dle radiové komunikace se bude jednat o problém na pohonné jednotce. Ihned byl informován i Button, že Jensonův problém ještě nebyl vyřešen, že si musí dávat pozor. V zápětí se vrátil do boxů.
První čas ve třetím tréninku zaznamenal Ericsson: 1:42,174. V zápětí jej překonal o 30 tisícin Nasr. Ale stále to jsou časy daleko za těmi nejlepšími z pátečních tréninků.
Když se poprvé vydal na trať Hamilton, jeho inženýr mu sdělil, že se změnilo proudění větru na 1,3 km dlouhé rovince, aby s tím jeho svěřenec počítal. Brit to vzal v potaz a časem 1:39,776 se dostal do čela průběžného pořadí. Za ním následuje Rosberg, Vettel, Räikkönen. Všichni na středních pneumatikách.
Jenson Button bojuje ze všech sil, nyní zajel čas, který ho opravňuje k zisku pozice s pořadovým číslem 9. Jeho týmový kolega Alonso ho v tomto tréninku již nepodpoří.
V polovině tréninku Hamilton hlásí: „Sedačka začíná být zase opravdu horká.“ V zápětí se Brit ptá: „Můžete mi sem dát moji druhou sedačku? Je tu už příliš velké horko.“ Závodní inženýr mu odpovídá, že ji pro něj připraví.
O druhé žluté vlajky se postaral Verstappen, který dostal hodiny, ale rychle se vrátil do závodního režimu, tudíž brzy byly k vidění opět zelené vlajky. V zápětí se mimo trať v poslední zatáčce dostal i Massa, ale také to nepřineslo žádnou újmu.
15 minut před koncem tréninku se pomalu začíná přezouvat na měkké pneumatiky a na časech je to ihned znát. Ve vedení je nyní Rosberg díky výkonu 1:37,841. Následuje Kvjat také na měkkých gumách, ale zajel čas 1:39,106.
Hamilton obul měkkou směs a také zrychlil. Úřadující šampion se dostal do vedení časem 1:37,615 a v zápětí, ač měl rozjeté také dobré kolo, zajel do boxů. S blížícím se koncem tréninku se roztrhl pytel se zajížděním rychlých časů, ale na Mercedes to nestačí. Vettel se zlepšil na 1:38,313, Räikkönen na 1:38,512. Poté následuje dvojice od Red Bullu. Button je mezitím na patnáctém místě.Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.