Hamilton si podmanil i třetí trénink na GP Číny. O 2 desetiny za ním byl jeho týmový kolega Rosberg. Ferrari se snaží, ale ztrácí 7 desetin na Brita. Provizorní třetí řada patří Red Bullu. Button zajel až 15. čas a jeho týmový kola pro technickou závodu neodjel ani jedno měřené kolo.
Sobotní ranní klání začalo za příjemného počasí, teplota vzduchu dosahovala 18°C a trať byla rozpálená na 43°C. Bohužel moc radosti to nepřineslo pro Alonso v McLarenu. Ten hned v úvodních minutách musel odstavit svůj vůz u krajnice pro technickou závadu. Dle radiové komunikace se bude jednat o problém na pohonné jednotce. Ihned byl informován i Button, že Jensonův problém ještě nebyl vyřešen, že si musí dávat pozor. V zápětí se vrátil do boxů.
První čas ve třetím tréninku zaznamenal Ericsson: 1:42,174. V zápětí jej překonal o 30 tisícin Nasr. Ale stále to jsou časy daleko za těmi nejlepšími z pátečních tréninků.
Když se poprvé vydal na trať Hamilton, jeho inženýr mu sdělil, že se změnilo proudění větru na 1,3 km dlouhé rovince, aby s tím jeho svěřenec počítal. Brit to vzal v potaz a časem 1:39,776 se dostal do čela průběžného pořadí. Za ním následuje Rosberg, Vettel, Räikkönen. Všichni na středních pneumatikách.
Jenson Button bojuje ze všech sil, nyní zajel čas, který ho opravňuje k zisku pozice s pořadovým číslem 9. Jeho týmový kolega Alonso ho v tomto tréninku již nepodpoří.
V polovině tréninku Hamilton hlásí: „Sedačka začíná být zase opravdu horká.“ V zápětí se Brit ptá: „Můžete mi sem dát moji druhou sedačku? Je tu už příliš velké horko.“ Závodní inženýr mu odpovídá, že ji pro něj připraví.
O druhé žluté vlajky se postaral Verstappen, který dostal hodiny, ale rychle se vrátil do závodního režimu, tudíž brzy byly k vidění opět zelené vlajky. V zápětí se mimo trať v poslední zatáčce dostal i Massa, ale také to nepřineslo žádnou újmu.
15 minut před koncem tréninku se pomalu začíná přezouvat na měkké pneumatiky a na časech je to ihned znát. Ve vedení je nyní Rosberg díky výkonu 1:37,841. Následuje Kvjat také na měkkých gumách, ale zajel čas 1:39,106.
Hamilton obul měkkou směs a také zrychlil. Úřadující šampion se dostal do vedení časem 1:37,615 a v zápětí, ač měl rozjeté také dobré kolo, zajel do boxů. S blížícím se koncem tréninku se roztrhl pytel se zajížděním rychlých časů, ale na Mercedes to nestačí. Vettel se zlepšil na 1:38,313, Räikkönen na 1:38,512. Poté následuje dvojice od Red Bullu. Button je mezitím na patnáctém místě.Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.