Týmy Formule 1 usilují o to, aby během sezóny mohly nasadit pět pohonných jednotek pro každé auto místo původních čtyř. Důvodem jsem obavy o přílišné šetření, kvůli kterému by aktivita během pátečních tréninků mohla razantně poklesnout, a na okruhu by se objevovalo málo aut.
Zdá se, že mezi týmy v tomto ohledu panovala v Malajsii výjimečně jednomyslná shoda, proto by mělo v průběhu sezóny dojít k úpravě pravidel: "Po schůzkách tomu rozumím tak, že výrobci motorů dají dohromady návrh. Jakmile ho budeme mít, půjde k příští schůzce strategické skupiny uprostřed května," přibližuje zástupce šéfa Force Indie, Bob Fernley.
"Pro mě nehraje roli, zda bude urychleně schválen nebo projde strategickou skupinou a následným procesem. Důležité je, že jsme proaktivní a ne reaktivní. Je to o řešení potenciálního problému, který momentálně neexistuje. My chceme řešením uprostřed roku zajistit to, aby ke konci sezóny nebyly žádné potíže," upozorňuje na možnou situaci, kdy by týmy šetřily techniku a na trať by raději v pátek nevyjížděly.
"Návrh byl velmi jasný: měl dosáhnout toho, aby fanoušci dostávali v pátek dobrou hodnotu, pokud jde o to, jak moc se bude jezdit. Výrobci to nyní zkoumají, aby věděli, jak to podpořit. S odpovědí si musíme počkat na jejich návrh. Až potom můžeme férově posoudit, o co lidem jde," dodává Fernley.
Bob Fernley má radost z toho, že se týmy snaží řešit potenciální problém s motory ještěpřed tím, než skutečně vznikne (foto: Sahara Force India)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.