ČÍNA - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton s Mercedesem byl v Šanghaji nejrychlejší také odpoledne, s odstupem 0,443 sekundy za ním skončil Kimi Räikkönen na Ferrari, zbytek pole již ztrácel výrazněji. Překvapením byl pokrok McLarenu navzdory avizovanému deficitu pohonné jednotky na dlouhé rovince - Jenson Button skončil v první desítce.
Odpoledne za sucha a 16°C teploty vzduchu a 38°C teploty asfaltu jako první na dráhu vyjel Merhi s Manorem. Jeho týmový kolega se jako první zapsal s měřeným kolem - 1:49,573 a 1:44,564 min.
O tři minuty později jej překonali Räikkönen (1:40,103) s Rosbergem (1:39,126), Fin ale nebyl spokojený se svými brzdami, auto se mu při zpomalování smýkalo zleva doprava. Ferrari potvrdilo, že problém vidí, ale vybídlo ho k tomu, aby zůstal na trati.
Po čtvrt hodině zaúřadoval Hamilton s druhým Mercedesem - 1:39,058, zatímco se Bottas posunul na čtvrtou příčku - na Lewise však ztrácel 1,268 s.
Alonso (1:40,811) s Buttonem (1:40,794) se pohybovali v první desítce. McLaren vykazuje další známky zlepšení poté, co mezi Austrálií a Malajsií stáhl z náskoku Mercedesu 1,5 sekundy. Honda postupně navyšuje výkon, tým přidal i některá aerodynamická vylepšení.
Po půlhodině se začalo přezouvat na měkké pneumatiky a Kimi se s jejich pomocí ihned vyšvihl do čela - 1:37,662 min, o 1,396 s před Hamiltona. To si po nasazení stejné směsi ale vzal vedení s přehledem zpět - 1:37,219 min. Za oba se dostává Vettel - 1:38,339. Piloti se zlepšili o 2 - 2,5 sekundy oproti středně-tvrdým pneumatikám.
RED FLAG: @MassaFelipe19 loses the front heading up towards Turn 19 and skims the wall at high speed. #ChineseGP pic.twitter.com/cFQUgGrctj
— Formula 1 (@F1) April 10, 2015
Před polovinou byl trénink zastaven poté, co Massa vyjel na konci rovinky mimo trať a narazil do zdi. Poškodil přitom jediné nové přední křídlo, které Williams pro něj v Číně má (druhý kus je pro Bottase), nehodu ale přestál bez zranění. Na 5 min zavlály červené vlajky.
Red Bully do té doby zůstávaly v garáži bez zadních křídel, vyrazily až ve druhé polovině. Jejich dodavatel motoru Renault chystá po letní přestávce velké vylepšení, po kterém by se chtěl dostat na výkonnostní úroveň Mercedesu. Christian Horner po vyslechnutí této informace zvedl obočí.
Od Číny platí nová technická směrnice, která se týká nového měření průtoku paliva, aby nikdo nemohl v palivovém systému za průtokoměrem shromažďovat benzín pro dočasné překračování průtoku. FIA má k dispozici výkresy všech palivových systémů, k vydání technické směrnice je přivedla jistá zvláštnost u rudého vozu. Neznamená to, že by někdo obcházela pravidla, Whiting se tím spíše snaží zamezit možnému zneužití.
Ve druhé části tréninku se týmy zaměřily na porovnávání výdrže pneumatik při dlouhých jízdách, aby optimalizovali svou závodní strategii - očekává se jízda na dvě zastávky. Jde zejména o to, kolik toho snese nejvíce zatěžovaná levá přední pneumatika.
Nejrychlejší muž obou tréninků v Číně Lewis Hamilton s novým předním i zadním křídlem - všimněte si výřezů na odtokové hraně horní klapky (foto: Daimler AG)
Ricciardo se po hodině dostal na třetí místo před Vettela s Rosbergem - 1:38,311 min. Na Hamiltona ztrácel sekundu. Jeho týmový kolega Kvjat byl v tu chvíli šestý (1:38,737). Button se po prvním ostrém pokusu na měkčí sadě udržel v první desítce (1:39,275).
Půl hodiny před koncem skončil Stevens s Marussií kvůli problému s pohonnou jednotkou Ferrari. Ferrari při simulaci závodu povzbuzuje Räikkönena: "Naše nejrychlejší kolo [1:42,8 min] při této dlouhé jízdě je o tři desetiny rychlejší než Rosbergovo."
V závěru se o vzrušení na zadní dlouhé rovince postaral Kvjat, kterému selhaly brzdy. Red Bull se přitom po problémech v Sepangu vrátil k loňskému brzdovému systému, stále má však na čem pracovat. Diváky na tribunách zvedal ze sedaček také minizávod Raikkonena a Rosberga, kteří v zatáčkách bojovali kolo na kolo.
Časy se ale v závěru už neměnily, z toho nejrychlejšího se radoval Hamilton, o 0,443 s zpět byl Räikkönen s Ferrari, zbytek ztrácel více než sekundu. Při srovnání dlouhých jízd byl na měkkých pneumatikách Hamilton zhruba o 0,5 s rychlejší než Vettel, ale Räikkönen s Rosbergem zajížděly na středně-tvrdých vyrovnané časy.
Počty ujetých kol
"Je to mezi námi a Ferrari docela těsné a Nico je taky celkem rychlý. Myslím si tedy, že rozhodně půjde o závod, o kterém jsme mluvili. Nevím jak douho jsem jezdil na obou pneumatikách, ale ty tvrdší nebyly tak dobré. Na měkčích to nebylo špatné. Jezdili jsme celý den, což dělá velký rozdíl," hodnotí Hamilton. Dočkáme se v neděli opakování Malajsie, kde měl sice Mercedes rychlostně navrch, ale doplatil na horší životnost svých pneumatik?
Maximální rychlosti: 1. Maldonado 335,6 km/h; 2. Vettel - 332,3 km/h; 3. Nasr - 332,0 km/h; 4. Grosjean - 331,5 km/h; 5. Rosberg - 331,3 km/h; 6. Ericsson - 331,2 km/h; 7. Bottas - 330,3 km/h; 8. Hamilton - 329,9 km/h; 9. Räikkönen - 329,6 km/h; 10. Massa - 329,6 km/h.
Nejrychlejší sektory a jejich součet
Přehled všech kol: PDF.
Fotografie z pátečních tréninků najdete zde.
Výsledky:
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.