ČÍNA - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Číny byl v režii Mercedesů, které měly jasně navrch nad svými soupeři včetně Ferrari. Nejrychlejší byl Lewis Hamilton, půl sekundy na něj ztrácel Nico Rosberg, o další půl sekundu zpět se pak seřadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
Do úvodního dějství zasáhl z testovacích jezdců u Lotusu Jolyon Palmer, na boxové zídce odpočíval Romain Grosjean. Na trať vyrazil jako první ve 4 hod našeho času Roberto Merhi s Manorem, který letos ujel nejméně kilometrů ze všech.
První měřené kolo po 13 min předvedl Rosberg - 1:41,052 min (loni byl v 1. tréninku nejrychlejší Alonso - 1:39,783 min). U Toro Rosso si na vibrace stěžoval Verstappen, jeho inženýr Pujolar ho vyzval, aby vše nejdříve zahřál.
Po půlhodině se dostal mimo trať v zatáčce č. 1 Maldonado stěžující si na "masivní přetáčivost uprostřed zatáčky." Smyk ale bez poškození díky širokým únikovým zónám zvládl. Poté prudce probrzdil kola Hamilton.
McLareny zvládly první trénink bez větších problémů (foto: Honda Racing F1)
V polovině vylepšil Rosberg na čele svůj čas na 1:39,574 min, krátce nato jej překonal Hamilton - 1:39,033 min. Vzhledem k jiskrám od podlahy se zdálo, že Mercedesy jezdí s vysokým množstvím paliva, popř. nízkou světlou výškou - podobně jako Alonsův McLaren.
Trať se rychle zlepšovala - podle Williamsu, který sledoval počínání soupeřů pře jejich druhých jízdách, se oproti počátku zlepšila o 7 desetin sekundy. V závěru toho využil třetí Vettel, který z náskoku Mercedesu ukrojil 4 desetiny.
Nejblíže Mercedesům byla obě Ferrari s půlsekundovou ztrátou. Na páté místo se dostal Nasr se Sauberem, až za ním byly oba Red Bully. Williamsy testující nové zadní zavěšení pro zlepšení trakce zaostávaly více, Massa si ale v měřeném kole stěžoval na to, že jeho motor "nepracuje řádně."
Celkem dobře si vedly McLareny - Button obsadil 13. příčku, Alonso 17. Tým poháněný Hondou kvůli dlouhé rovince nečekal zlepšení, dle časů ale opět dosáhl pokroku. Nováček Palmer na Maldonada ztratil 6 desetin sekundy.
Maximální rychlosti: 1. Ericsson - 337,4 km/h; 2. Vettel - 336,4 km/h; 3. Nasr - 335,6 km/h; 4. Massa - 332,8 km/h; 5. Räikkönen - 332,0 km/h; 6. Maldonado - 331,1 km/h; 7. Rosberg - 330,4; 8. Bottas - 330,0 km/h; 9. Palmer - 329,9 km/h; 10. Hülkenberg - 328,9 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.