ČÍNA - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Číny byl v režii Mercedesů, které měly jasně navrch nad svými soupeři včetně Ferrari. Nejrychlejší byl Lewis Hamilton, půl sekundy na něj ztrácel Nico Rosberg, o další půl sekundu zpět se pak seřadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
Do úvodního dějství zasáhl z testovacích jezdců u Lotusu Jolyon Palmer, na boxové zídce odpočíval Romain Grosjean. Na trať vyrazil jako první ve 4 hod našeho času Roberto Merhi s Manorem, který letos ujel nejméně kilometrů ze všech.
První měřené kolo po 13 min předvedl Rosberg - 1:41,052 min (loni byl v 1. tréninku nejrychlejší Alonso - 1:39,783 min). U Toro Rosso si na vibrace stěžoval Verstappen, jeho inženýr Pujolar ho vyzval, aby vše nejdříve zahřál.
Po půlhodině se dostal mimo trať v zatáčce č. 1 Maldonado stěžující si na "masivní přetáčivost uprostřed zatáčky." Smyk ale bez poškození díky širokým únikovým zónám zvládl. Poté prudce probrzdil kola Hamilton.
McLareny zvládly první trénink bez větších problémů (foto: Honda Racing F1)
V polovině vylepšil Rosberg na čele svůj čas na 1:39,574 min, krátce nato jej překonal Hamilton - 1:39,033 min. Vzhledem k jiskrám od podlahy se zdálo, že Mercedesy jezdí s vysokým množstvím paliva, popř. nízkou světlou výškou - podobně jako Alonsův McLaren.
Trať se rychle zlepšovala - podle Williamsu, který sledoval počínání soupeřů pře jejich druhých jízdách, se oproti počátku zlepšila o 7 desetin sekundy. V závěru toho využil třetí Vettel, který z náskoku Mercedesu ukrojil 4 desetiny.
Nejblíže Mercedesům byla obě Ferrari s půlsekundovou ztrátou. Na páté místo se dostal Nasr se Sauberem, až za ním byly oba Red Bully. Williamsy testující nové zadní zavěšení pro zlepšení trakce zaostávaly více, Massa si ale v měřeném kole stěžoval na to, že jeho motor "nepracuje řádně."
Celkem dobře si vedly McLareny - Button obsadil 13. příčku, Alonso 17. Tým poháněný Hondou kvůli dlouhé rovince nečekal zlepšení, dle časů ale opět dosáhl pokroku. Nováček Palmer na Maldonada ztratil 6 desetin sekundy.
Maximální rychlosti: 1. Ericsson - 337,4 km/h; 2. Vettel - 336,4 km/h; 3. Nasr - 335,6 km/h; 4. Massa - 332,8 km/h; 5. Räikkönen - 332,0 km/h; 6. Maldonado - 331,1 km/h; 7. Rosberg - 330,4; 8. Bottas - 330,0 km/h; 9. Palmer - 329,9 km/h; 10. Hülkenberg - 328,9 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.