Red Bull hrozí odchodem, tentokrát přímo Mateschitz. A setrvání v F1 má zvážit i Renault

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
iM2 10. dubna 2015 3:09
Sdílej:

Spolumajitel Red Bullu (vlastní polovinu společnosti), Dietrich Mateschitz, vyvíjí nátlak na Renault - před startem VC v Číně se nechal slyšet, že pokud jeho tým nebude mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku, tak z F1 odejde.

Spor mezi Red Bullem a Renaultem se rozhořel po nepovedené VC Austrálie, tento týden se zdálo, že se situace uklidňuje, avšak teď olej do ohně přilil samotný Dietrich Mateschitz. Rakušan opět hrozí odchodem svého týmu z F1, pokud nebude schopen Renault dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku.

"V F1 zůstaneme jenom v případě, že budeme mít konkurenceschopný tým. K tomu je zapotřebí mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku, je to předpoklad," řekl Dietrich Mateschitz v rozhovoru pro rakouskou agenturu 'APA'. "Pokud jedno z nich nemáte, tak stále můžete mít nejlepšího jezdce na světě i nejlepší auto, ale stále na vítězství nemáte."

Odchodem z F1 vyhrožovali už i Helmut Marko nebo Christian Horner. Svoji budoucnost v F1 bude zvažovat i přímo Renault - teď situaci vyostřuje i Dietrich, když dostává Renault pod tlak: "Tak zvaný zákaznický motor není, jak všichni víme, řešením. Takže se nám musí společně s Renaultem podařit dostat se na úroveň výkonu Ferrari a Mercedesu."

Red Bull pokračuje v kritice Renaultu, je to dobrý způsob spolupráce? (foto: Red Bull Content Pool)

Po problémech z loňské sezony zintenzivnil Red Bull spolupráci s Renaultem, když převzal zodpovědnost za určitou část vývoje sám. Celou pohonnou jednotku ale rakouský tým stavět sám nechce: "Jednoduše proto, že nejsme automobilový výrobce. Ten takovou investici zvládne.

Jako výrobce motorů je Vašim úkolem dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Pokud to zvládnete, pak je to skvělé. Pokud ne, ať už je za tím důvod jakýkoliv, pak byste měli odejít. Spoléháme na Renault, že zvládne stáhnout ztrátu na Ferrari a především Mercedes."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.