Spolumajitel Red Bullu (vlastní polovinu společnosti), Dietrich Mateschitz, vyvíjí nátlak na Renault - před startem VC v Číně se nechal slyšet, že pokud jeho tým nebude mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku, tak z F1 odejde.
Spor mezi Red Bullem a Renaultem se rozhořel po nepovedené VC Austrálie, tento týden se zdálo, že se situace uklidňuje, avšak teď olej do ohně přilil samotný Dietrich Mateschitz. Rakušan opět hrozí odchodem svého týmu z F1, pokud nebude schopen Renault dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
"V F1 zůstaneme jenom v případě, že budeme mít konkurenceschopný tým. K tomu je zapotřebí mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku, je to předpoklad," řekl Dietrich Mateschitz v rozhovoru pro rakouskou agenturu 'APA'. "Pokud jedno z nich nemáte, tak stále můžete mít nejlepšího jezdce na světě i nejlepší auto, ale stále na vítězství nemáte."
Odchodem z F1 vyhrožovali už i Helmut Marko nebo Christian Horner. Svoji budoucnost v F1 bude zvažovat i přímo Renault - teď situaci vyostřuje i Dietrich, když dostává Renault pod tlak: "Tak zvaný zákaznický motor není, jak všichni víme, řešením. Takže se nám musí společně s Renaultem podařit dostat se na úroveň výkonu Ferrari a Mercedesu."
Red Bull pokračuje v kritice Renaultu, je to dobrý způsob spolupráce? (foto: Red Bull Content Pool)
Po problémech z loňské sezony zintenzivnil Red Bull spolupráci s Renaultem, když převzal zodpovědnost za určitou část vývoje sám. Celou pohonnou jednotku ale rakouský tým stavět sám nechce: "Jednoduše proto, že nejsme automobilový výrobce. Ten takovou investici zvládne.
Jako výrobce motorů je Vašim úkolem dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Pokud to zvládnete, pak je to skvělé. Pokud ne, ať už je za tím důvod jakýkoliv, pak byste měli odejít. Spoléháme na Renault, že zvládne stáhnout ztrátu na Ferrari a především Mercedes."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.