Spolumajitel Red Bullu (vlastní polovinu společnosti), Dietrich Mateschitz, vyvíjí nátlak na Renault - před startem VC v Číně se nechal slyšet, že pokud jeho tým nebude mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku, tak z F1 odejde.
Spor mezi Red Bullem a Renaultem se rozhořel po nepovedené VC Austrálie, tento týden se zdálo, že se situace uklidňuje, avšak teď olej do ohně přilil samotný Dietrich Mateschitz. Rakušan opět hrozí odchodem svého týmu z F1, pokud nebude schopen Renault dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
"V F1 zůstaneme jenom v případě, že budeme mít konkurenceschopný tým. K tomu je zapotřebí mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku, je to předpoklad," řekl Dietrich Mateschitz v rozhovoru pro rakouskou agenturu 'APA'. "Pokud jedno z nich nemáte, tak stále můžete mít nejlepšího jezdce na světě i nejlepší auto, ale stále na vítězství nemáte."
Odchodem z F1 vyhrožovali už i Helmut Marko nebo Christian Horner. Svoji budoucnost v F1 bude zvažovat i přímo Renault - teď situaci vyostřuje i Dietrich, když dostává Renault pod tlak: "Tak zvaný zákaznický motor není, jak všichni víme, řešením. Takže se nám musí společně s Renaultem podařit dostat se na úroveň výkonu Ferrari a Mercedesu."
Red Bull pokračuje v kritice Renaultu, je to dobrý způsob spolupráce? (foto: Red Bull Content Pool)
Po problémech z loňské sezony zintenzivnil Red Bull spolupráci s Renaultem, když převzal zodpovědnost za určitou část vývoje sám. Celou pohonnou jednotku ale rakouský tým stavět sám nechce: "Jednoduše proto, že nejsme automobilový výrobce. Ten takovou investici zvládne.
Jako výrobce motorů je Vašim úkolem dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Pokud to zvládnete, pak je to skvělé. Pokud ne, ať už je za tím důvod jakýkoliv, pak byste měli odejít. Spoléháme na Renault, že zvládne stáhnout ztrátu na Ferrari a především Mercedes."
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.