Fernando Alonso dnes v Číně uvedl, že během své kariéry ve Formuli 1 už nehodlá nikam přestupovat a že McLaren bude posledním týmem, za který v ní bude závodit.
Třiatřicetiletý pilot debutoval v F1 v roce 2001 se stájí Minardi, letos vstoupil po svém přestupu z Ferrari k McLarenu do své 14. sezóny v této závodní sérii (v roce 2002 nezávodil, pouze testoval pro Renault).
Poté, co se na několik let upsal McLarenu, již nechce nikam jinam přecházet. Po ukončení aktivní kariéry nechce pokračovat ani na žádné manažerské pozici - raději se bude věnovat "normálnímu" životu.
"Nemyslím si, to," odpovídá na otázku, zda by chtěl v F1 dále působit poté, co pověsí závodění na hřebík. "Podle mě 15, 16 nebo 17 let v F1 stačí. Je to zřejmě stejný příklad jako s Ferrari. Tuto část svého života uzavřu."
"Začínal jsem s replikou McLarenu - Hondy. Tu mi postavil otec, když mi byly tři roky. A u McLarenu - Hondy také skončím, ale u té skutečné. Půjde o třetinu mého života se skvělou zkušeností, skvělými vzpomínkami a skvělými přátelstvími."
Fernando Alonso chce pověsit přilbu na hřebík u McLarenu, jinde už přestupovatnehodlá - totéž ale tvrdil v minulosti u Ferrari (foto: McLaren)
"Normální život ale začne v den, kdy odejdu. A nemyslím, že se tady budu pohybovat jako manažer nebo tento sport sledovat," dodává Alonso, jehož McLaren se po přechodu na pohonné jednotky stále trápí. Velké zlepšení v následujících dvou závodech nečeká, to by mělo přijít až po přesunu zpět do Evropy.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.