Po vítězství v Malajsii by se Ferrari mělo podle Sebastiana Vettela držet při zemi. Závod v Číně podle něj bude náročnější než ten před dvěma týdny.
"Jsme realisté, pokud jde o to, co můžeme dosáhnout. Chcete potvrdit, že máte silný balík, rychlé auto, ale víte, že Mercedes je ve velmi dobré pozici," uvádí Vettel na čtvrteční tiskové konferenci v Šanghaji.
Na otázku, nakolik byla jeho rychlost v Sepangu reálná, odpovídá: "Před dvěma týdny byla reálná. Nemyslím si, že by Mercedes nebo někdo jiný ubral. Sešlo se několik okolností a my jsme je dokázali využít. Věci mohou být jako na houpačce, chceme být častěji nahoře než dole. V příštích závodech musíme být realističtí."
Relativní pořadí týmů se podle něj stále stabilizuje. Doufá, že Čína potvrdí formu Ferrari a to, že je Mercedesu blíže: "Máme za sebou dva závody a potřebujete další dva, abyste pochopili, jak jste na tom. Máme slušné porozumění auta a cílem je potvrdit to, že jsme v Austrálii byli blízko a v Sepangu dostatečně blízko na to, abychom vyhráli, což je velký úspěch."
Sebastian Vettel před dvěma týdny v Malajsii překvapivě oba Mercedesy porazil(foto: Scuderia Ferrari)
"Chceme zajistit, abychom se usadili jako tým za Mercedesem, udrželi se pře Williamsem a Red Bullem a zvětšili svůj náskok. Pak bychom rádi dosahovali toho, aby se ztráta na Mercedes neustále zmenšovala," dodává Vettel, který před Velkou cenou Číny na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácí jen 3 body.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.