Renault tvrdí, že od prvního závodu v Austrálii podstatně vylepšil ovladatelnost svých pohonných jednotek. V Číně chce ve snaze o další zlepšení nastoupit s agresivnějším nastavením a na rovinkách dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
Francouzskému výrobci se u nového motoru už podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí, proto pojede na vyšší výkon, který doposud omezoval.
"V Malajsii jsme byli blízko tomu, co bychom považovali za normální úroveň ovladatelnosti, kterou jsme měli v roce 2014. V Číně dosáhneme dalších drobných pokroků," uvádí Taffin, jehož produkty Red Bull po Austrálii tvrdě kritizoval.
"Pokračovali jsme v intenzivním testovacím programu, který jsme započali po Austrálii, a další výsledky uvidíme v Šanghaji. Z pohledu výkonnosti Malajsie představovala zlepšení, i když jsme si něco museli nechat v rezervě kvůli zajištění spolehlivosti.
Jelikož jsme si nyní v této oblasti jistější, můžeme si dovolit být agresivnější. Měli bychom pozorovat lepší výsledky na rovinkách, kde budeme dosahovat vyšší maximální rychlosti," slibuje provozní ředitel Renaultu.
Red Bull bude chtít v Číně i díky vylepšením pohonné jednotky porazit Williamsy(foto: Red Bull Racing)
Tento pokrok by měl jeho zákazníkům - stáji Red Bull a Toro Rosso - umožnit, aby v Číně dokonce bojovali s Williamsy poháněnými Mercedesy: "V Malajsii jsme dojeli na sedmém, osmém, devátém a desátém místě a po nasazení vylepšení doufáme, že budeme ještě výše.
Toro Rosso prokázalo, že má v základu dobré auto a jeho piloti si věří, zatímco Red Bull by měl mít vyřešené potíže, které zažíval v Malajsii. Po zlepšeních ovladatelnosti a celkové výkonnosti doufáme, že v Číně budeme moci bojovat s vozy Williamsu a získat další body," dodává Taffin.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.