Renault tvrdí, že od prvního závodu v Austrálii podstatně vylepšil ovladatelnost svých pohonných jednotek. V Číně chce ve snaze o další zlepšení nastoupit s agresivnějším nastavením a na rovinkách dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
Francouzskému výrobci se u nového motoru už podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí, proto pojede na vyšší výkon, který doposud omezoval.
"V Malajsii jsme byli blízko tomu, co bychom považovali za normální úroveň ovladatelnosti, kterou jsme měli v roce 2014. V Číně dosáhneme dalších drobných pokroků," uvádí Taffin, jehož produkty Red Bull po Austrálii tvrdě kritizoval.
"Pokračovali jsme v intenzivním testovacím programu, který jsme započali po Austrálii, a další výsledky uvidíme v Šanghaji. Z pohledu výkonnosti Malajsie představovala zlepšení, i když jsme si něco museli nechat v rezervě kvůli zajištění spolehlivosti.
Jelikož jsme si nyní v této oblasti jistější, můžeme si dovolit být agresivnější. Měli bychom pozorovat lepší výsledky na rovinkách, kde budeme dosahovat vyšší maximální rychlosti," slibuje provozní ředitel Renaultu.
Red Bull bude chtít v Číně i díky vylepšením pohonné jednotky porazit Williamsy(foto: Red Bull Racing)
Tento pokrok by měl jeho zákazníkům - stáji Red Bull a Toro Rosso - umožnit, aby v Číně dokonce bojovali s Williamsy poháněnými Mercedesy: "V Malajsii jsme dojeli na sedmém, osmém, devátém a desátém místě a po nasazení vylepšení doufáme, že budeme ještě výše.
Toro Rosso prokázalo, že má v základu dobré auto a jeho piloti si věří, zatímco Red Bull by měl mít vyřešené potíže, které zažíval v Malajsii. Po zlepšeních ovladatelnosti a celkové výkonnosti doufáme, že v Číně budeme moci bojovat s vozy Williamsu a získat další body," dodává Taffin.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.