Renault tvrdí, že od prvního závodu v Austrálii podstatně vylepšil ovladatelnost svých pohonných jednotek. V Číně chce ve snaze o další zlepšení nastoupit s agresivnějším nastavením a na rovinkách dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
Francouzskému výrobci se u nového motoru už podařilo vyřešit potíže se spolehlivostí, proto pojede na vyšší výkon, který doposud omezoval.
"V Malajsii jsme byli blízko tomu, co bychom považovali za normální úroveň ovladatelnosti, kterou jsme měli v roce 2014. V Číně dosáhneme dalších drobných pokroků," uvádí Taffin, jehož produkty Red Bull po Austrálii tvrdě kritizoval.
"Pokračovali jsme v intenzivním testovacím programu, který jsme započali po Austrálii, a další výsledky uvidíme v Šanghaji. Z pohledu výkonnosti Malajsie představovala zlepšení, i když jsme si něco museli nechat v rezervě kvůli zajištění spolehlivosti.
Jelikož jsme si nyní v této oblasti jistější, můžeme si dovolit být agresivnější. Měli bychom pozorovat lepší výsledky na rovinkách, kde budeme dosahovat vyšší maximální rychlosti," slibuje provozní ředitel Renaultu.
Red Bull bude chtít v Číně i díky vylepšením pohonné jednotky porazit Williamsy(foto: Red Bull Racing)
Tento pokrok by měl jeho zákazníkům - stáji Red Bull a Toro Rosso - umožnit, aby v Číně dokonce bojovali s Williamsy poháněnými Mercedesy: "V Malajsii jsme dojeli na sedmém, osmém, devátém a desátém místě a po nasazení vylepšení doufáme, že budeme ještě výše.
Toro Rosso prokázalo, že má v základu dobré auto a jeho piloti si věří, zatímco Red Bull by měl mít vyřešené potíže, které zažíval v Malajsii. Po zlepšeních ovladatelnosti a celkové výkonnosti doufáme, že v Číně budeme moci bojovat s vozy Williamsu a získat další body," dodává Taffin.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.