Třetí pilot Ferrari, Esteban Gutiérrez, očekává, že to v chladnější Číně bude mít jeho tým těžší než v Malajsii, kde se Sebastianovi Vettelovi podařilo Mercedesy díky nižší degradaci pneumatik porazit.
"Okruh se od toho v Malajsii hodně liší, ať už jde o technické vlastnosti nebo počasí. Šanghaj má hodně rychlých zatáček, jako je například ta první, které vede na dlouhou cílovou rovinku," popisuje Gutiérrez vlastnosti dráhy, která bude o víkendu hostit třetí závod letošní sezóny.
"To společně s faktem, že v Šanghaji bývá obvykle docela chladno, znamená, že pneumatiky je třeba přimět k fungování velmi odlišným způsobem ve srovnání se Sepangem. V Malajsii jsme vlastně těžili z toho, že naše pneumatiky měly za vysokých teplot velmi nízkou degradaci," vypočítává pilot Ferrari důvody jejich vítězství před 10 dny.
"V Číně bude ale povrch mnohem chladnější. Nachází se tam několik velmi tvrdých brzdných bodů: na konci dlouhé rovinky, kde zpomalujete z 330 na 60 km/h na 120 metrech," poukazuje na místo, které bude svědkem častých předjížděcích manévrů.
Podle Gutiérreze čeká Ferrari náročný víkend: "Myslím, že to pro nás bude těžší než v Malajsii. Zároveň ale doufáme, že budeme moci dále stáhnout náskok na naše soupeře a že náš současný potenciál využijeme s oběma vozy."
Ferrari očekává v Číně náročnější víkend, z náskoku Mercedesu ale chce opět něco ukrojit(foto: Scuderia Ferrari)
"Čína je silniční vozy pro Ferrari velmi důležitým trhem a my si přejeme, aby se nám tam před zraky mnoha majiteli a fanoušky Vzpínajícího se koně vedlo dobře," upozorňuje také na ekonomické hledisko Velké ceny Číny z pohledu Ferrari.
Jeho závodní jezdec Sebastian Vettel v šampionátu ztrácí na lídra Lewise Hamiltona pouhé tři body. Podaří se Scuderii Mercedes opět porazit?
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.