Třetí pilot Ferrari, Esteban Gutiérrez, očekává, že to v chladnější Číně bude mít jeho tým těžší než v Malajsii, kde se Sebastianovi Vettelovi podařilo Mercedesy díky nižší degradaci pneumatik porazit.
"Okruh se od toho v Malajsii hodně liší, ať už jde o technické vlastnosti nebo počasí. Šanghaj má hodně rychlých zatáček, jako je například ta první, které vede na dlouhou cílovou rovinku," popisuje Gutiérrez vlastnosti dráhy, která bude o víkendu hostit třetí závod letošní sezóny.
"To společně s faktem, že v Šanghaji bývá obvykle docela chladno, znamená, že pneumatiky je třeba přimět k fungování velmi odlišným způsobem ve srovnání se Sepangem. V Malajsii jsme vlastně těžili z toho, že naše pneumatiky měly za vysokých teplot velmi nízkou degradaci," vypočítává pilot Ferrari důvody jejich vítězství před 10 dny.
"V Číně bude ale povrch mnohem chladnější. Nachází se tam několik velmi tvrdých brzdných bodů: na konci dlouhé rovinky, kde zpomalujete z 330 na 60 km/h na 120 metrech," poukazuje na místo, které bude svědkem častých předjížděcích manévrů.
Podle Gutiérreze čeká Ferrari náročný víkend: "Myslím, že to pro nás bude těžší než v Malajsii. Zároveň ale doufáme, že budeme moci dále stáhnout náskok na naše soupeře a že náš současný potenciál využijeme s oběma vozy."
Ferrari očekává v Číně náročnější víkend, z náskoku Mercedesu ale chce opět něco ukrojit(foto: Scuderia Ferrari)
"Čína je silniční vozy pro Ferrari velmi důležitým trhem a my si přejeme, aby se nám tam před zraky mnoha majiteli a fanoušky Vzpínajícího se koně vedlo dobře," upozorňuje také na ekonomické hledisko Velké ceny Číny z pohledu Ferrari.
Jeho závodní jezdec Sebastian Vettel v šampionátu ztrácí na lídra Lewise Hamiltona pouhé tři body. Podaří se Scuderii Mercedes opět porazit?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.