Třetí pilot Ferrari, Esteban Gutiérrez, očekává, že to v chladnější Číně bude mít jeho tým těžší než v Malajsii, kde se Sebastianovi Vettelovi podařilo Mercedesy díky nižší degradaci pneumatik porazit.
"Okruh se od toho v Malajsii hodně liší, ať už jde o technické vlastnosti nebo počasí. Šanghaj má hodně rychlých zatáček, jako je například ta první, které vede na dlouhou cílovou rovinku," popisuje Gutiérrez vlastnosti dráhy, která bude o víkendu hostit třetí závod letošní sezóny.
"To společně s faktem, že v Šanghaji bývá obvykle docela chladno, znamená, že pneumatiky je třeba přimět k fungování velmi odlišným způsobem ve srovnání se Sepangem. V Malajsii jsme vlastně těžili z toho, že naše pneumatiky měly za vysokých teplot velmi nízkou degradaci," vypočítává pilot Ferrari důvody jejich vítězství před 10 dny.
"V Číně bude ale povrch mnohem chladnější. Nachází se tam několik velmi tvrdých brzdných bodů: na konci dlouhé rovinky, kde zpomalujete z 330 na 60 km/h na 120 metrech," poukazuje na místo, které bude svědkem častých předjížděcích manévrů.
Podle Gutiérreze čeká Ferrari náročný víkend: "Myslím, že to pro nás bude těžší než v Malajsii. Zároveň ale doufáme, že budeme moci dále stáhnout náskok na naše soupeře a že náš současný potenciál využijeme s oběma vozy."
Ferrari očekává v Číně náročnější víkend, z náskoku Mercedesu ale chce opět něco ukrojit(foto: Scuderia Ferrari)
"Čína je silniční vozy pro Ferrari velmi důležitým trhem a my si přejeme, aby se nám tam před zraky mnoha majiteli a fanoušky Vzpínajícího se koně vedlo dobře," upozorňuje také na ekonomické hledisko Velké ceny Číny z pohledu Ferrari.
Jeho závodní jezdec Sebastian Vettel v šampionátu ztrácí na lídra Lewise Hamiltona pouhé tři body. Podaří se Scuderii Mercedes opět porazit?
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.