Třetí pilot Ferrari, Esteban Gutiérrez, očekává, že to v chladnější Číně bude mít jeho tým těžší než v Malajsii, kde se Sebastianovi Vettelovi podařilo Mercedesy díky nižší degradaci pneumatik porazit.
"Okruh se od toho v Malajsii hodně liší, ať už jde o technické vlastnosti nebo počasí. Šanghaj má hodně rychlých zatáček, jako je například ta první, které vede na dlouhou cílovou rovinku," popisuje Gutiérrez vlastnosti dráhy, která bude o víkendu hostit třetí závod letošní sezóny.
"To společně s faktem, že v Šanghaji bývá obvykle docela chladno, znamená, že pneumatiky je třeba přimět k fungování velmi odlišným způsobem ve srovnání se Sepangem. V Malajsii jsme vlastně těžili z toho, že naše pneumatiky měly za vysokých teplot velmi nízkou degradaci," vypočítává pilot Ferrari důvody jejich vítězství před 10 dny.
"V Číně bude ale povrch mnohem chladnější. Nachází se tam několik velmi tvrdých brzdných bodů: na konci dlouhé rovinky, kde zpomalujete z 330 na 60 km/h na 120 metrech," poukazuje na místo, které bude svědkem častých předjížděcích manévrů.
Podle Gutiérreze čeká Ferrari náročný víkend: "Myslím, že to pro nás bude těžší než v Malajsii. Zároveň ale doufáme, že budeme moci dále stáhnout náskok na naše soupeře a že náš současný potenciál využijeme s oběma vozy."
Ferrari očekává v Číně náročnější víkend, z náskoku Mercedesu ale chce opět něco ukrojit(foto: Scuderia Ferrari)
"Čína je silniční vozy pro Ferrari velmi důležitým trhem a my si přejeme, aby se nám tam před zraky mnoha majiteli a fanoušky Vzpínajícího se koně vedlo dobře," upozorňuje také na ekonomické hledisko Velké ceny Číny z pohledu Ferrari.
Jeho závodní jezdec Sebastian Vettel v šampionátu ztrácí na lídra Lewise Hamiltona pouhé tři body. Podaří se Scuderii Mercedes opět porazit?
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.