Renault si na rozdíl od odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka nemyslí, že by pro dostižení Mercedesu byla nutná změna pravidel. Kromě zvýšeného úsilí k vyrovnání podle Cyrila Abiteboula přispěje i zákon klesající návratnosti.
Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro Red Bull a Toro Rosso se sice v úvodu sezóny trápí s ovladatelností a výkonem (podle některých zdrojů za Mercedesem zaostává o 50 koní), nemyslí si ale, že by pro stažení náskoku Stříbrných šípů bylo nutné měnit pravidla, jak v rozhovoru po Malajsii uvedl Helmut Marko (více zde).
O vyrovnání výkonu motorů po prvním závodu sezóny FIA žádal i šéf Red Bullu Christian Horner, který v tomto našel zastání také u Bernieho Ecclestonea, jenž uvedl: Musíme teď věci trochu změnit a pokusit se je o něco více vyrovnat. Měli jsme zmrazit motor Mercedesu a nechat všechny ostatní, ať si dělají, co chtějí, aby mohli jeho náskok stáhnout. Měli bychom podpořit FIA, aby provedla změny."
Ředitel společnosti Renault Sport, Cyril Abiteboul, ale upozorňuje, že to je jen otázkou času, než jeho oddělení Mercedes dožene: "Nikdy bych neřekl, že musíme změnit pravidla, abychom nám pomohli je dohnat.
Myslím, že nevěříme v žádný důvod, proč bychom je nemohli dostihnout. Podle mě jde jen o otázku toho kdy a kolik času k tomu potřebujeme. V určitém čase zasáhne zákon klesající návratnosti a nejdříve postihne Mercedes, potom Ferrari. Tento zákon nám pomůže je dohnat."
Renault věří, že se jim podaří stáhnout náskok Mercedesu v oblastipohonných jednotek (foto: Red Bull Racing)
"Tím ale netvrdím, že čekáme, až budou omezeni. Očividně zaostáváme a musíme vyvíjet rychleji. K tomu dojde, musíme být ale trpěliví. Musíme vytvořit také plán, aby toto zpoždění a obtížné období pro skupinu Red Bull - Renault bylo co nejkratší," dodává šéf Renaultu pro ESPN.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.