Renault si na rozdíl od odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka nemyslí, že by pro dostižení Mercedesu byla nutná změna pravidel. Kromě zvýšeného úsilí k vyrovnání podle Cyrila Abiteboula přispěje i zákon klesající návratnosti.
Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro Red Bull a Toro Rosso se sice v úvodu sezóny trápí s ovladatelností a výkonem (podle některých zdrojů za Mercedesem zaostává o 50 koní), nemyslí si ale, že by pro stažení náskoku Stříbrných šípů bylo nutné měnit pravidla, jak v rozhovoru po Malajsii uvedl Helmut Marko (více zde).
O vyrovnání výkonu motorů po prvním závodu sezóny FIA žádal i šéf Red Bullu Christian Horner, který v tomto našel zastání také u Bernieho Ecclestonea, jenž uvedl: Musíme teď věci trochu změnit a pokusit se je o něco více vyrovnat. Měli jsme zmrazit motor Mercedesu a nechat všechny ostatní, ať si dělají, co chtějí, aby mohli jeho náskok stáhnout. Měli bychom podpořit FIA, aby provedla změny."
Ředitel společnosti Renault Sport, Cyril Abiteboul, ale upozorňuje, že to je jen otázkou času, než jeho oddělení Mercedes dožene: "Nikdy bych neřekl, že musíme změnit pravidla, abychom nám pomohli je dohnat.
Myslím, že nevěříme v žádný důvod, proč bychom je nemohli dostihnout. Podle mě jde jen o otázku toho kdy a kolik času k tomu potřebujeme. V určitém čase zasáhne zákon klesající návratnosti a nejdříve postihne Mercedes, potom Ferrari. Tento zákon nám pomůže je dohnat."
Renault věří, že se jim podaří stáhnout náskok Mercedesu v oblastipohonných jednotek (foto: Red Bull Racing)
"Tím ale netvrdím, že čekáme, až budou omezeni. Očividně zaostáváme a musíme vyvíjet rychleji. K tomu dojde, musíme být ale trpěliví. Musíme vytvořit také plán, aby toto zpoždění a obtížné období pro skupinu Red Bull - Renault bylo co nejkratší," dodává šéf Renaultu pro ESPN.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.