Indický tým se rozhodl odsunout nasazení výrazně vylepšeného monopostu VJM08 až na Rakousko. Přesun do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem byl náročnější, než původně očekávali.
Tým očekává nasazení velkého balíku vylepšení, který měl původně dorazit pro Čínu, pak byl odsunut na Monako a nyní až 8. závod letošní sezóny: "Vývoj probíhá dobře, ale neuvidíme ho asi dříve než v Rakousku. Jde o větší B-specifikaci vozu, protože hodláme nasadit významné vylepšení," říká zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
"Cítili jsme, že bychom se mohli pokusit vydržet s tím, co máme, a pak snad nasadit vylepšení. Netvrdím, že nás to dostane dopředu, ale doufáme, že budeme opět ve smečce vozů, kde bychom měli být," očekává Fernley.
Vývoj balíku bude pokračovat ještě v dubnu. Proč jeho nasazení v Rakousku podle něj dává větší smysl? "Rakousku je pro to dobrým místem, protože po něm následuje testování a s tím i příležitost pro vyladění vozu.
"Je to logičtější, než spěchat, abychom ho měli v Monaku, kde by velký přínos nepředstavoval." Trpět ale budou mezi Monakem a Rakouskem - v Kanadě: "Montreal následuje po něm, takže to dává smysl snést trochu bolesti a s programem snad uspět."
Force India se dočká výrazného vylepšení vozu až v Rakousku (foto: Sahara Force India)
Na závěr vysvětluje, proč došlo k odkladu tohoto balíku vylepšení: "Zkrátka jsme zprovozňovali aerodynamický tunel. Lidé si neuvědomují, o jak je stěhování do Kolína rozsáhlým programem," dodává Fernley pro Autosport.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.