Indický tým se rozhodl odsunout nasazení výrazně vylepšeného monopostu VJM08 až na Rakousko. Přesun do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem byl náročnější, než původně očekávali.
Tým očekává nasazení velkého balíku vylepšení, který měl původně dorazit pro Čínu, pak byl odsunut na Monako a nyní až 8. závod letošní sezóny: "Vývoj probíhá dobře, ale neuvidíme ho asi dříve než v Rakousku. Jde o větší B-specifikaci vozu, protože hodláme nasadit významné vylepšení," říká zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
"Cítili jsme, že bychom se mohli pokusit vydržet s tím, co máme, a pak snad nasadit vylepšení. Netvrdím, že nás to dostane dopředu, ale doufáme, že budeme opět ve smečce vozů, kde bychom měli být," očekává Fernley.
Vývoj balíku bude pokračovat ještě v dubnu. Proč jeho nasazení v Rakousku podle něj dává větší smysl? "Rakousku je pro to dobrým místem, protože po něm následuje testování a s tím i příležitost pro vyladění vozu.
"Je to logičtější, než spěchat, abychom ho měli v Monaku, kde by velký přínos nepředstavoval." Trpět ale budou mezi Monakem a Rakouskem - v Kanadě: "Montreal následuje po něm, takže to dává smysl snést trochu bolesti a s programem snad uspět."
Force India se dočká výrazného vylepšení vozu až v Rakousku (foto: Sahara Force India)
Na závěr vysvětluje, proč došlo k odkladu tohoto balíku vylepšení: "Zkrátka jsme zprovozňovali aerodynamický tunel. Lidé si neuvědomují, o jak je stěhování do Kolína rozsáhlým programem," dodává Fernley pro Autosport.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.