Britský McLaren před nadcházející Velkou cenou Číny uvádí, že po Malajsii další pokroky o víkendu nečeká - spíše naopak. Proč?
Tým byl v Sepangu středu pole blíže, ani jeden z jeho vozů však kvůli technickým problémům do cíle závodu nedojel. V Šanghaji si moc velké naděje na úspěch McLaren nedělá - důvodem je konfigurace čínského okruhu a dlouhé rovinky, které kladou důraz na výkon pohonné jednotky. A s tou se Honda stále trápí.
"Nemyslím si, že si náš balík tady bude vést tak dobře, jako v Malajsii - obzvlášť pokud bude chladno a větrno, jak to na začátku jara v Šanghaji bývá," uvádí pilot Fernando Alonso. Přesto byl překvapen pokrokem, který dosáhli.
"Kroky mezi Austrálií a Malajsií byly velmi působivé. Byl to skvělý pocit moci závodit s ostatními vozy a piloty. Doufám, že se nám to bude dařit i tento víkend v Číně. Takové pokroky opravdu dávají celému týmu sebedůvěru na cestě, o které hovoříme. Doufám tedy, že budeme směřovat kupředu pokaždé, co se vydáme na dráhu," pokračuje Španěl.
Jeho týmový kolega Jenson Button před Čínou upozorňuje: "Obsahuje dvě dlouhé rovinky, před oběma se nachází pomalé až středně rychlé zatáčky. To klade obzvlášť velký důraz na pohonné jednotky. A čekají se nižší teploty, což ztěžuje zahřívání pneumatik. To znamená, že jakýkoliv pokrok se nemusí nezbytně projevit v časech na kolo."
Dlouhé rovinky McLarenu se slabším pohonnou jednotkou Hondy nesvědčí (foto: McLaren)
Závodní ředitel Eric Boullier připouští: "Nebereme nic jako zaručené a plně si uvědomujeme, že příští dva závody zřejmě neukážou stejnou rychlost pokroku, jaký jsme zažili v Sepangu. To je zaprvé přirozeným následkem toho, že výkonnostní zisky, s nimiž přicházíme, nejsou lineární - některé se týkají výkonu, jiné efektivity, další spolehlivosti.
Zadruhé, protože odlišné okruhy lehce zvýrazňují a zakrývají rychlost způsobem, který může být těžko čitelný, obzvlášť při pohledu zvnějšku. My se přesto usilovně snažíme na všech frontách o zvýšení naší konkurenceschopnosti. Našim cílem je v každém závodě neustále nasazovat novinky pro šasi i pohonnou jednotku rychlostí, která nám umožní stáhnout a předběhnout týmy, které jsou před námi."
Šéf Hondy Jasuhisa Araj dodává: "V příštích dvou závodech budeme s naší pohonnou jednotkou čelit novým výzvám - dvěma dlouhým šanghajským rovinkám a vysoké spotřebě paliva v Bahrajnu. V Hodně budeme pracovat na vyvážení mezi dobrým managementem energie a spolehlivostí s cílem být v nadcházejících závodech konkurenceschopnější."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.