Britský McLaren před nadcházející Velkou cenou Číny uvádí, že po Malajsii další pokroky o víkendu nečeká - spíše naopak. Proč?
Tým byl v Sepangu středu pole blíže, ani jeden z jeho vozů však kvůli technickým problémům do cíle závodu nedojel. V Šanghaji si moc velké naděje na úspěch McLaren nedělá - důvodem je konfigurace čínského okruhu a dlouhé rovinky, které kladou důraz na výkon pohonné jednotky. A s tou se Honda stále trápí.
"Nemyslím si, že si náš balík tady bude vést tak dobře, jako v Malajsii - obzvlášť pokud bude chladno a větrno, jak to na začátku jara v Šanghaji bývá," uvádí pilot Fernando Alonso. Přesto byl překvapen pokrokem, který dosáhli.
"Kroky mezi Austrálií a Malajsií byly velmi působivé. Byl to skvělý pocit moci závodit s ostatními vozy a piloty. Doufám, že se nám to bude dařit i tento víkend v Číně. Takové pokroky opravdu dávají celému týmu sebedůvěru na cestě, o které hovoříme. Doufám tedy, že budeme směřovat kupředu pokaždé, co se vydáme na dráhu," pokračuje Španěl.
Jeho týmový kolega Jenson Button před Čínou upozorňuje: "Obsahuje dvě dlouhé rovinky, před oběma se nachází pomalé až středně rychlé zatáčky. To klade obzvlášť velký důraz na pohonné jednotky. A čekají se nižší teploty, což ztěžuje zahřívání pneumatik. To znamená, že jakýkoliv pokrok se nemusí nezbytně projevit v časech na kolo."
Dlouhé rovinky McLarenu se slabším pohonnou jednotkou Hondy nesvědčí (foto: McLaren)
Závodní ředitel Eric Boullier připouští: "Nebereme nic jako zaručené a plně si uvědomujeme, že příští dva závody zřejmě neukážou stejnou rychlost pokroku, jaký jsme zažili v Sepangu. To je zaprvé přirozeným následkem toho, že výkonnostní zisky, s nimiž přicházíme, nejsou lineární - některé se týkají výkonu, jiné efektivity, další spolehlivosti.
Zadruhé, protože odlišné okruhy lehce zvýrazňují a zakrývají rychlost způsobem, který může být těžko čitelný, obzvlášť při pohledu zvnějšku. My se přesto usilovně snažíme na všech frontách o zvýšení naší konkurenceschopnosti. Našim cílem je v každém závodě neustále nasazovat novinky pro šasi i pohonnou jednotku rychlostí, která nám umožní stáhnout a předběhnout týmy, které jsou před námi."
Šéf Hondy Jasuhisa Araj dodává: "V příštích dvou závodech budeme s naší pohonnou jednotkou čelit novým výzvám - dvěma dlouhým šanghajským rovinkám a vysoké spotřebě paliva v Bahrajnu. V Hodně budeme pracovat na vyvážení mezi dobrým managementem energie a spolehlivostí s cílem být v nadcházejících závodech konkurenceschopnější."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.