Technický ředitel Ferrari James Allison promluvil o tom, se v Maranellu chystají. Ve vývoji mají kratší verzi nosu a celou řadu aerodynamických novinek, chystají také podstatné zvýšení výkonu motoru.
Týmy se shodují na tom, že kratší verze nosu, jakou má například Lotus či Mercedes, je z aerodynamického pohledu nejvýhodnější. Problémem je s ní ovšem projít povinnými nárazovými testy. Red Bull se s tím například trápí již déle než měsíc. Chtěl by ji nasadit co nejdříve, protože kolem ní navrhl další části karosérie. Tento balík by jej měl dohromady zrychlit o více než půl sekundy na kolo.
Na otázku, zda kratší verzi nosu připravuje i Ferrari, odpovídá technický ředitel: "Pracujeme na tom, to je upřímná odpověď. Souvisí s tím několik fyzických omezení. Pravidla pro nárazové testy jsou taková, že musíte pohltit určité množství energie, aniž byste přesáhli určitou míru přetížení - a to vyžaduje, aby váš nos měl nějakou minimální délku."
Stáj z Maranella chce podle něj co nejrychleji nasazovat novinky, aby mohla s Mercedesem pravidelně bojovat o vítězství: "Nezůstaneme konzervativní, budeme u auta zvyšovat výkonnost tak rychle, jakmile na ni přijdeme a připravíme ji.
Máme toho ve vývoji v továrně momentálně hodně, svou cestu si to na vůz nalezne tak rychle, jak to jen budeme zvládat. Poté toho přijde ještě více. Aerodynamický program funguje výborně a pravidla pro aerodynamiku jsou stále celkem nová, takže od nich můžeme očekávat více."
Ferrari chystá kratší verzi nosu a záplavu aerodynamických novinek (foto: Scuderia Ferrari)
Vylepšování pohonné jednotky, vodní chlazení stlačeného vzduchu"Totéž se týká motoru. Celá situace s žetony znamená, že jde o velmi odlišnou situaci od minulého roku - nemluvě o ziscích, kterých jsme doposud dosáhli. Myslíme si, že toho během roku můžeme přidat ještě mnohem více," očekává Allison zvyšování výkonu pohonné jednotky.
Jeho pravá ruka pro aerodynamiku, která s ním přišla z Lotusu - Dirk de Beer - si užívá větší aerodynamické svobody při navrhování nového vozu díky vodnímu chlazení stlačeného vzduchu. Mezichladič se nachází uprostřed V - mezi válci motoru a je čtyřikrát menší než ten vzduchový, který používá Mercedes (stejně jako minulý rok) a který má umístěný v bočnici.
Znamená to, že je sice o něco lehčí, ale také méně efektivní ve snižování teploty, proto motor poskytuje nižší výkon. Rozdíl mezi těmito dvěma řešeními byl patrný zejména v horké Malajsii, kde mohlo Ferrari využívat více výkonu. V paddocku dokonce někteří začali Scuderii podezřívat z toho, že její pohonná jednotka měla více koní než Mercedes.
Ferrari během zimy dosáhlo u pohonné jednotky obrovský pokrok - mělo v Malajsiivíce koní než Mercedes? (foto: Scuderia Ferrari)
Další personální posilyFerrari také pokračuje v personálním posilování - přichází Pete May, který pracoval pro Hondu - Zytek na vývoji systému pro rekuperace energie (ERS), a Iñaki Rueda, jenž vypracovával závodní strategie pro Lotus.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.