Technický ředitel Ferrari James Allison promluvil o tom, se v Maranellu chystají. Ve vývoji mají kratší verzi nosu a celou řadu aerodynamických novinek, chystají také podstatné zvýšení výkonu motoru.
Týmy se shodují na tom, že kratší verze nosu, jakou má například Lotus či Mercedes, je z aerodynamického pohledu nejvýhodnější. Problémem je s ní ovšem projít povinnými nárazovými testy. Red Bull se s tím například trápí již déle než měsíc. Chtěl by ji nasadit co nejdříve, protože kolem ní navrhl další části karosérie. Tento balík by jej měl dohromady zrychlit o více než půl sekundy na kolo.
Na otázku, zda kratší verzi nosu připravuje i Ferrari, odpovídá technický ředitel: "Pracujeme na tom, to je upřímná odpověď. Souvisí s tím několik fyzických omezení. Pravidla pro nárazové testy jsou taková, že musíte pohltit určité množství energie, aniž byste přesáhli určitou míru přetížení - a to vyžaduje, aby váš nos měl nějakou minimální délku."
Stáj z Maranella chce podle něj co nejrychleji nasazovat novinky, aby mohla s Mercedesem pravidelně bojovat o vítězství: "Nezůstaneme konzervativní, budeme u auta zvyšovat výkonnost tak rychle, jakmile na ni přijdeme a připravíme ji.
Máme toho ve vývoji v továrně momentálně hodně, svou cestu si to na vůz nalezne tak rychle, jak to jen budeme zvládat. Poté toho přijde ještě více. Aerodynamický program funguje výborně a pravidla pro aerodynamiku jsou stále celkem nová, takže od nich můžeme očekávat více."
Ferrari chystá kratší verzi nosu a záplavu aerodynamických novinek (foto: Scuderia Ferrari)
Vylepšování pohonné jednotky, vodní chlazení stlačeného vzduchu"Totéž se týká motoru. Celá situace s žetony znamená, že jde o velmi odlišnou situaci od minulého roku - nemluvě o ziscích, kterých jsme doposud dosáhli. Myslíme si, že toho během roku můžeme přidat ještě mnohem více," očekává Allison zvyšování výkonu pohonné jednotky.
Jeho pravá ruka pro aerodynamiku, která s ním přišla z Lotusu - Dirk de Beer - si užívá větší aerodynamické svobody při navrhování nového vozu díky vodnímu chlazení stlačeného vzduchu. Mezichladič se nachází uprostřed V - mezi válci motoru a je čtyřikrát menší než ten vzduchový, který používá Mercedes (stejně jako minulý rok) a který má umístěný v bočnici.
Znamená to, že je sice o něco lehčí, ale také méně efektivní ve snižování teploty, proto motor poskytuje nižší výkon. Rozdíl mezi těmito dvěma řešeními byl patrný zejména v horké Malajsii, kde mohlo Ferrari využívat více výkonu. V paddocku dokonce někteří začali Scuderii podezřívat z toho, že její pohonná jednotka měla více koní než Mercedes.
Ferrari během zimy dosáhlo u pohonné jednotky obrovský pokrok - mělo v Malajsiivíce koní než Mercedes? (foto: Scuderia Ferrari)
Další personální posilyFerrari také pokračuje v personálním posilování - přichází Pete May, který pracoval pro Hondu - Zytek na vývoji systému pro rekuperace energie (ERS), a Iñaki Rueda, jenž vypracovával závodní strategie pro Lotus.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.