Vypadá to, že po nepovedeném začátku sezony, kdy na Renault padala jedna kritika za druhou, se situace uklidnila. James Key si všímá znatelných pokroků s pohonnou jednotkou.
"Musím říct, že Renault udělal obrovský krok v porovnání s Melbourne. Tam bylo hodně problémů, které nás postihly," řekl James Key pro autosport.com. I přes stížnosti může být Key spokojený, protože je jeho tým v poháru konstruktérů před mateřskou stájí.
"Měli jsme tam nějaké problémy s ovladatelností, ale od té doby se hodně snažili, aby nám pro Malajsii dodali pohonné jednotky, se kterými budou naši jezdci spokojení."
"Bylo to lepší než v Melbourne, ale stále to ještě nebylo dokonalé. Potřebujeme udělat ten krok vpřed, protože Ferrari, které udělalo také velký krok vpřed, a Mercedes jsou velmi silní. Ale myslím, že po obtížném víkendu v Melbourne se Renault zotavil velmi efektivně," zakončil Key.
Kromě ovladatelnosti a výkonu se zlepšila i spolehlivost. V Malajsii dojeli všichni čtyři jezdci poháněni Renaultem do cíle, kdežto v Melbourne dojely jen dva vozy - Verstappen do cíle nedojel a Kvjat nedojel ani na start. Technické problémy se neobjevily ani přes velké horko, které všechny trápilo.
V Malajsii si Toro Rosso vyšláplo i na mateřský tým (foto: Red Bull Content Pool)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.