Vypadá to, že po nepovedeném začátku sezony, kdy na Renault padala jedna kritika za druhou, se situace uklidnila. James Key si všímá znatelných pokroků s pohonnou jednotkou.
"Musím říct, že Renault udělal obrovský krok v porovnání s Melbourne. Tam bylo hodně problémů, které nás postihly," řekl James Key pro autosport.com. I přes stížnosti může být Key spokojený, protože je jeho tým v poháru konstruktérů před mateřskou stájí.
"Měli jsme tam nějaké problémy s ovladatelností, ale od té doby se hodně snažili, aby nám pro Malajsii dodali pohonné jednotky, se kterými budou naši jezdci spokojení."
"Bylo to lepší než v Melbourne, ale stále to ještě nebylo dokonalé. Potřebujeme udělat ten krok vpřed, protože Ferrari, které udělalo také velký krok vpřed, a Mercedes jsou velmi silní. Ale myslím, že po obtížném víkendu v Melbourne se Renault zotavil velmi efektivně," zakončil Key.
Kromě ovladatelnosti a výkonu se zlepšila i spolehlivost. V Malajsii dojeli všichni čtyři jezdci poháněni Renaultem do cíle, kdežto v Melbourne dojely jen dva vozy - Verstappen do cíle nedojel a Kvjat nedojel ani na start. Technické problémy se neobjevily ani přes velké horko, které všechny trápilo.
V Malajsii si Toro Rosso vyšláplo i na mateřský tým (foto: Red Bull Content Pool)
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.