Výrobce pohonných jednotek Renault ve svém úsilí nepolevuje. Společně s Red Bullem pracují na odstranění potíží a zvýšení výkonu, v Číně očekávají další zlepšení.
Provozní ředitel Renault Rémi Taffin uznává, že se jim Austrálie moc nepovedla. Red Bull se trápil s ovladatelností motorů a navíc tam přišel o dva kusy. Daniil Kvjat do závodu neodstartoval a Max Verstappen v jeho průběhu musel svůj monopost odstavit.
"Pro Red Bull to bylo zhoršení. Nejsou zvyklí mít své vozy tak daleko vzadu. Máme ale teprve druhý závod. Ani v jednom Red Bull nemohl ukázat, čeho je skutečně schopný a v Austrálii to byla částečně naše vina. V Sepangu to bylo z naší strany lepší a mohli jsme okusit, co od Red Bullu - Renaultu očekávat," uvádí Taffin pro Canal+.
Red Bully již neměly ani za mokra v kvalifikaci takové problémy a na startu obsadily čtvrté a páté místo, šesté patřilo Maxovi Verstappenovi. V závodě pak na bodech dojely všechny čtyři vozy, na Mercedesy, Ferrari a Williamsy ale neměly (více ve zprávě Renaultu zde).
"Pro nás sezóna vlastně začala v Malajsii. V Číně Red Bull vyřeší své problémy, a pak začne legrace. Samozřejmě, že netvrdím, že vyhrajeme závod, máme však velký potenciál pro vývoj - jak na straně motoru, tak i na straně šasi," očekává provozní ředitel Renaultu další pokroky.
V Číně po zlepšení pohonných jednotek své potíže vyřeší i Red Bull a "začne legrace"(foto: Infiniti Red Bull Racing)
"Nestali jsme se čtyřikrát po sobě mistry světa náhodou. Red Bull je ve vývoji auta dobrý, dříve či později se to vyplatí," dodává Taffin, jehož tým ve Viry také pracuje na velkém zlepšení. Renault si totiž pro sezónu ponechal nejvíce žetonů pro další vývoj motorů - celkem 12, zatímco Ferrari se musí spokojit s 10, Honda s 9 a Mercedes se 7 žetony.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.