Výrobce pohonných jednotek Renault ve svém úsilí nepolevuje. Společně s Red Bullem pracují na odstranění potíží a zvýšení výkonu, v Číně očekávají další zlepšení.
Provozní ředitel Renault Rémi Taffin uznává, že se jim Austrálie moc nepovedla. Red Bull se trápil s ovladatelností motorů a navíc tam přišel o dva kusy. Daniil Kvjat do závodu neodstartoval a Max Verstappen v jeho průběhu musel svůj monopost odstavit.
"Pro Red Bull to bylo zhoršení. Nejsou zvyklí mít své vozy tak daleko vzadu. Máme ale teprve druhý závod. Ani v jednom Red Bull nemohl ukázat, čeho je skutečně schopný a v Austrálii to byla částečně naše vina. V Sepangu to bylo z naší strany lepší a mohli jsme okusit, co od Red Bullu - Renaultu očekávat," uvádí Taffin pro Canal+.
Red Bully již neměly ani za mokra v kvalifikaci takové problémy a na startu obsadily čtvrté a páté místo, šesté patřilo Maxovi Verstappenovi. V závodě pak na bodech dojely všechny čtyři vozy, na Mercedesy, Ferrari a Williamsy ale neměly (více ve zprávě Renaultu zde).
"Pro nás sezóna vlastně začala v Malajsii. V Číně Red Bull vyřeší své problémy, a pak začne legrace. Samozřejmě, že netvrdím, že vyhrajeme závod, máme však velký potenciál pro vývoj - jak na straně motoru, tak i na straně šasi," očekává provozní ředitel Renaultu další pokroky.
V Číně po zlepšení pohonných jednotek své potíže vyřeší i Red Bull a "začne legrace"(foto: Infiniti Red Bull Racing)
"Nestali jsme se čtyřikrát po sobě mistry světa náhodou. Red Bull je ve vývoji auta dobrý, dříve či později se to vyplatí," dodává Taffin, jehož tým ve Viry také pracuje na velkém zlepšení. Renault si totiž pro sezónu ponechal nejvíce žetonů pro další vývoj motorů - celkem 12, zatímco Ferrari se musí spokojit s 10, Honda s 9 a Mercedes se 7 žetony.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.