Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, věří, že 'hloupí lidé', kteří kritizovali Maxe Verstappena jako moc mladého pro to, aby jezdil v F1, byli jeho výkony v úvodních dvou Grand Prix umlčeni.
Max Verstappen je nejmladším jezdcem historie - vždyť je mu teprve 17 let. Už se také stal nejmladším jezdcem, který kdy bodoval. A otázku 'Autosportu', jestli už byli kritici mladíka umlčeni, odpověděl Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, takto: "Už v říjnu a listopadu, když jej začali lidé kritizovat, jsem říkal: Odpoví jim na závodní trati.
Odpověď přímo na trati znamená, že hloupí lidí pochopí." Druhý jezdec týmu, Carlos Sainz, dokonce bodoval v obou úvodních soutěžích roku. Podle technického ředitele týmu, Jamese Keye, se oba nechovají vůbec jako mladíci. "Myslím, že si jezdci vedli skvěle i v těžkých podmínkách."
"Oba dělají přesně to, co chceme. Jejich zpětná vazba během závodu o stavu pneumatik je přesně taková, jakou chcete. Člověk nemá pocit, že jsou to nováčci. Ani v pozadí není žádné drama, prostě odvádí svoji práci." Tost dále připustil, že na ně v týmu udělala dojem i pracovní morálka obou jezdců.
(foto: Scuderia Toro Rosso)
"Jsem víc než šťastný s oběma jezdci. Oba odvedli fantastickou práci bez chyb. Jsou otevření novým věcem a chtějí se učit, klidně do noci. Chtějí vědět, co všechno tým dělá, co se na autě změnilo a tak podobně. To jim pomáhá zrychlit. Jejich jezdecké schopnosti jsou velmi vysoké."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.