Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, věří, že 'hloupí lidé', kteří kritizovali Maxe Verstappena jako moc mladého pro to, aby jezdil v F1, byli jeho výkony v úvodních dvou Grand Prix umlčeni.
Max Verstappen je nejmladším jezdcem historie - vždyť je mu teprve 17 let. Už se také stal nejmladším jezdcem, který kdy bodoval. A otázku 'Autosportu', jestli už byli kritici mladíka umlčeni, odpověděl Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, takto: "Už v říjnu a listopadu, když jej začali lidé kritizovat, jsem říkal: Odpoví jim na závodní trati.
Odpověď přímo na trati znamená, že hloupí lidí pochopí." Druhý jezdec týmu, Carlos Sainz, dokonce bodoval v obou úvodních soutěžích roku. Podle technického ředitele týmu, Jamese Keye, se oba nechovají vůbec jako mladíci. "Myslím, že si jezdci vedli skvěle i v těžkých podmínkách."
"Oba dělají přesně to, co chceme. Jejich zpětná vazba během závodu o stavu pneumatik je přesně taková, jakou chcete. Člověk nemá pocit, že jsou to nováčci. Ani v pozadí není žádné drama, prostě odvádí svoji práci." Tost dále připustil, že na ně v týmu udělala dojem i pracovní morálka obou jezdců.
(foto: Scuderia Toro Rosso)
"Jsem víc než šťastný s oběma jezdci. Oba odvedli fantastickou práci bez chyb. Jsou otevření novým věcem a chtějí se učit, klidně do noci. Chtějí vědět, co všechno tým dělá, co se na autě změnilo a tak podobně. To jim pomáhá zrychlit. Jejich jezdecké schopnosti jsou velmi vysoké."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.