Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, věří, že 'hloupí lidé', kteří kritizovali Maxe Verstappena jako moc mladého pro to, aby jezdil v F1, byli jeho výkony v úvodních dvou Grand Prix umlčeni.
Max Verstappen je nejmladším jezdcem historie - vždyť je mu teprve 17 let. Už se také stal nejmladším jezdcem, který kdy bodoval. A otázku 'Autosportu', jestli už byli kritici mladíka umlčeni, odpověděl Franz Tost, šéf týmu Toro Rosso, takto: "Už v říjnu a listopadu, když jej začali lidé kritizovat, jsem říkal: Odpoví jim na závodní trati.
Odpověď přímo na trati znamená, že hloupí lidí pochopí." Druhý jezdec týmu, Carlos Sainz, dokonce bodoval v obou úvodních soutěžích roku. Podle technického ředitele týmu, Jamese Keye, se oba nechovají vůbec jako mladíci. "Myslím, že si jezdci vedli skvěle i v těžkých podmínkách."
"Oba dělají přesně to, co chceme. Jejich zpětná vazba během závodu o stavu pneumatik je přesně taková, jakou chcete. Člověk nemá pocit, že jsou to nováčci. Ani v pozadí není žádné drama, prostě odvádí svoji práci." Tost dále připustil, že na ně v týmu udělala dojem i pracovní morálka obou jezdců.
(foto: Scuderia Toro Rosso)
"Jsem víc než šťastný s oběma jezdci. Oba odvedli fantastickou práci bez chyb. Jsou otevření novým věcem a chtějí se učit, klidně do noci. Chtějí vědět, co všechno tým dělá, co se na autě změnilo a tak podobně. To jim pomáhá zrychlit. Jejich jezdecké schopnosti jsou velmi vysoké."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.