Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko končí slovní přestřelku s Renaultem přes média. Uznává, že vinu nese i jeho tým a problémy jsou i na straně šasi, ne jen pohonné jednotky.
Red Bull v Austrálii ostře kritizoval Renault kvůli kroku zpět, který podle nich učinil ve srovnání s minulou sezónou. Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul poté označil Adriana Neweyho za lháře, protože veškerou vinu svaloval na pohonnou jednotku.
V Malajsii se rakouský tým moc nezlepšil - dojel až na posledních dvou bodovaných pozicích za svou sesterskou stájí Toro Rosso, která používá stejný motor. "Výsledek ze Sepangu byl pro Red Bull nešťastný, ale moc nebolí, protože v Anglii budíček potřebujeme. Na straně šasi existují věci, které nefungují optimálně," uznává Marko pro Servus TV.
Po závodě sice prohlásil, že se s Renaultem nemusí navzájem milovat, přesto se ale snaží vztahy po sérii vzájemných obvinění uklidnit.
"Sešli jsme se a rozhodli, jak budeme ve zbytku sezóny pracovat. Nemusíme se navzájem milovat, potřebujeme však motory, které fungují. Za současných pravidel to je nemožné stáhnout náskok lídrů, ale v minulosti jsme vyhrávali, i když naše motory nejsilnější nebyly," připomíná nedávnou éru s Renaultem, se kterým ovládli šampionáty 2010 - 2013.
"Všichni můžeme vidět, co dokázalo Ferrari. Podle inženýrů Renaultu této úrovně dosáhneme koncem roku a znovu budeme moci bojovat na špici. Rozhodli jsme se, že odložíme debaty a budeme se soustředit na společnou práci, která by nás z této situace dostala," pokračuje Marko.
Před Red Bully v Malajsii skončili také oba vozy Toro Rosso, problémy tedy nespočívajíjen v pohonné jednotce Renaultu (foto: Red Bull Racing)
K nařčení Abiteboula z lhaní (viz zde) odborný poradce Red Bullu říká: "Všechna tato kritika vznikla kvůli emocím, jež byly celkem pochopitelné. Ve skutečnosti komentáře samotné nebyly až tak tvrdé, ale překlad Cyrilových slov z francouzštiny způsobil, že zněla velmi tvrdě."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.