Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko končí slovní přestřelku s Renaultem přes média. Uznává, že vinu nese i jeho tým a problémy jsou i na straně šasi, ne jen pohonné jednotky.
Red Bull v Austrálii ostře kritizoval Renault kvůli kroku zpět, který podle nich učinil ve srovnání s minulou sezónou. Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul poté označil Adriana Neweyho za lháře, protože veškerou vinu svaloval na pohonnou jednotku.
V Malajsii se rakouský tým moc nezlepšil - dojel až na posledních dvou bodovaných pozicích za svou sesterskou stájí Toro Rosso, která používá stejný motor. "Výsledek ze Sepangu byl pro Red Bull nešťastný, ale moc nebolí, protože v Anglii budíček potřebujeme. Na straně šasi existují věci, které nefungují optimálně," uznává Marko pro Servus TV.
Po závodě sice prohlásil, že se s Renaultem nemusí navzájem milovat, přesto se ale snaží vztahy po sérii vzájemných obvinění uklidnit.
"Sešli jsme se a rozhodli, jak budeme ve zbytku sezóny pracovat. Nemusíme se navzájem milovat, potřebujeme však motory, které fungují. Za současných pravidel to je nemožné stáhnout náskok lídrů, ale v minulosti jsme vyhrávali, i když naše motory nejsilnější nebyly," připomíná nedávnou éru s Renaultem, se kterým ovládli šampionáty 2010 - 2013.
"Všichni můžeme vidět, co dokázalo Ferrari. Podle inženýrů Renaultu této úrovně dosáhneme koncem roku a znovu budeme moci bojovat na špici. Rozhodli jsme se, že odložíme debaty a budeme se soustředit na společnou práci, která by nás z této situace dostala," pokračuje Marko.
Před Red Bully v Malajsii skončili také oba vozy Toro Rosso, problémy tedy nespočívajíjen v pohonné jednotce Renaultu (foto: Red Bull Racing)
K nařčení Abiteboula z lhaní (viz zde) odborný poradce Red Bullu říká: "Všechna tato kritika vznikla kvůli emocím, jež byly celkem pochopitelné. Ve skutečnosti komentáře samotné nebyly až tak tvrdé, ale překlad Cyrilových slov z francouzštiny způsobil, že zněla velmi tvrdě."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.