Šéf týmu McLaren, Ron Dennis, řekl, že jeho stáj použije motory Honda již využité o uplynulém víkendu v Malajsii i na příštím závodu v Číně.
Jak Jenson Button tak i Fernando Alonso byli nuceni odstoupit z druhého závodu sezony po technických problémech. Španěl měl problémy s chlazením jeho ERS a Brita přibrzdil problém na turbu jeho pohonné jednotky. Oba tedy museli vzdát kvůli motorům. Ron Dennis ale teď uklidnil všechny, kteří tvrdili, že McLaren bude muse v Číně použít nové motory, když řekl, že pohonné jednotky budou moci být využity znovu, ačkoliv dojde k vyměnění některých komponent.
"Důvody odstoupení si byly lehce podobné, ale nikoliv identické," řekl Ron Dennis. "Motory jako takové nebyly poškozeny, protože jsme zastavili. Tyhle motory budou použitelné i pro další Grand Prix, i když některé komponenty budou vyměněny."
Brit však trvá na tom, že malajský víkend byl jak pro tým tak i pro Hondu navzdory dvěma DNF pozitivní. "Oba jezdci si extrémně chválili výkonnost v rychlých zatáčkách a charakteristiky při brždění. Z víkendu si tak odnášíme celou škálu pozitiv. Myslím, že v určitých částech okruhu byli velmi silní. Je jasné, že nejsme tam, kde bychom s motorem být chtěli, to není ani Honda, ale dostáváme se tam."
Ani jeden McLaren v Malajsii cíl závodu neviděl (foto: McLaren)
Dennis nelituje toho, že podepsal spolupráci s japonským výrobcem a říká, že je to jen otázkou času, než věci začnou dobře fungovat. "Velmi rychle se učíme a samozřejmě chceme vyhrávat závody, ale chceme být také na cestě za mistrovskými tituly. A abyste to zvládli, tak potřebujete kompletní a soustředěnou podporu OEM [Original Equipment Manufacturer - automobilového výrobce].
Ano, momentálně je to velkou výzvou, ale společně s Hondou tvrdě pracujeme na tom a dostaneme se tam dříve, než si lidé myslí. Jde to krok po kroku. Bude to do Evropy [evropských GP], než budeme mít rychlost, kterou budeme moci měřit." Nakonec se šéf týmu krátce zmínil o návratu Alonsa: "Je to skvělé, myslím, že celý víkend odváděl skvělou práci v každém ohledu."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.