Šéf týmu McLaren, Ron Dennis, řekl, že jeho stáj použije motory Honda již využité o uplynulém víkendu v Malajsii i na příštím závodu v Číně.
Jak Jenson Button tak i Fernando Alonso byli nuceni odstoupit z druhého závodu sezony po technických problémech. Španěl měl problémy s chlazením jeho ERS a Brita přibrzdil problém na turbu jeho pohonné jednotky. Oba tedy museli vzdát kvůli motorům. Ron Dennis ale teď uklidnil všechny, kteří tvrdili, že McLaren bude muse v Číně použít nové motory, když řekl, že pohonné jednotky budou moci být využity znovu, ačkoliv dojde k vyměnění některých komponent.
"Důvody odstoupení si byly lehce podobné, ale nikoliv identické," řekl Ron Dennis. "Motory jako takové nebyly poškozeny, protože jsme zastavili. Tyhle motory budou použitelné i pro další Grand Prix, i když některé komponenty budou vyměněny."
Brit však trvá na tom, že malajský víkend byl jak pro tým tak i pro Hondu navzdory dvěma DNF pozitivní. "Oba jezdci si extrémně chválili výkonnost v rychlých zatáčkách a charakteristiky při brždění. Z víkendu si tak odnášíme celou škálu pozitiv. Myslím, že v určitých částech okruhu byli velmi silní. Je jasné, že nejsme tam, kde bychom s motorem být chtěli, to není ani Honda, ale dostáváme se tam."
Ani jeden McLaren v Malajsii cíl závodu neviděl (foto: McLaren)
Dennis nelituje toho, že podepsal spolupráci s japonským výrobcem a říká, že je to jen otázkou času, než věci začnou dobře fungovat. "Velmi rychle se učíme a samozřejmě chceme vyhrávat závody, ale chceme být také na cestě za mistrovskými tituly. A abyste to zvládli, tak potřebujete kompletní a soustředěnou podporu OEM [Original Equipment Manufacturer - automobilového výrobce].
Ano, momentálně je to velkou výzvou, ale společně s Hondou tvrdě pracujeme na tom a dostaneme se tam dříve, než si lidé myslí. Jde to krok po kroku. Bude to do Evropy [evropských GP], než budeme mít rychlost, kterou budeme moci měřit." Nakonec se šéf týmu krátce zmínil o návratu Alonsa: "Je to skvělé, myslím, že celý víkend odváděl skvělou práci v každém ohledu."
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.