Šéf týmu McLaren, Ron Dennis, řekl, že jeho stáj použije motory Honda již využité o uplynulém víkendu v Malajsii i na příštím závodu v Číně.
Jak Jenson Button tak i Fernando Alonso byli nuceni odstoupit z druhého závodu sezony po technických problémech. Španěl měl problémy s chlazením jeho ERS a Brita přibrzdil problém na turbu jeho pohonné jednotky. Oba tedy museli vzdát kvůli motorům. Ron Dennis ale teď uklidnil všechny, kteří tvrdili, že McLaren bude muse v Číně použít nové motory, když řekl, že pohonné jednotky budou moci být využity znovu, ačkoliv dojde k vyměnění některých komponent.
"Důvody odstoupení si byly lehce podobné, ale nikoliv identické," řekl Ron Dennis. "Motory jako takové nebyly poškozeny, protože jsme zastavili. Tyhle motory budou použitelné i pro další Grand Prix, i když některé komponenty budou vyměněny."
Brit však trvá na tom, že malajský víkend byl jak pro tým tak i pro Hondu navzdory dvěma DNF pozitivní. "Oba jezdci si extrémně chválili výkonnost v rychlých zatáčkách a charakteristiky při brždění. Z víkendu si tak odnášíme celou škálu pozitiv. Myslím, že v určitých částech okruhu byli velmi silní. Je jasné, že nejsme tam, kde bychom s motorem být chtěli, to není ani Honda, ale dostáváme se tam."
Ani jeden McLaren v Malajsii cíl závodu neviděl (foto: McLaren)
Dennis nelituje toho, že podepsal spolupráci s japonským výrobcem a říká, že je to jen otázkou času, než věci začnou dobře fungovat. "Velmi rychle se učíme a samozřejmě chceme vyhrávat závody, ale chceme být také na cestě za mistrovskými tituly. A abyste to zvládli, tak potřebujete kompletní a soustředěnou podporu OEM [Original Equipment Manufacturer - automobilového výrobce].
Ano, momentálně je to velkou výzvou, ale společně s Hondou tvrdě pracujeme na tom a dostaneme se tam dříve, než si lidé myslí. Jde to krok po kroku. Bude to do Evropy [evropských GP], než budeme mít rychlost, kterou budeme moci měřit." Nakonec se šéf týmu krátce zmínil o návratu Alonsa: "Je to skvělé, myslím, že celý víkend odváděl skvělou práci v každém ohledu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.