I když Kimi Räikkönen bodově za svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem výrazně zaostává, tak podle manažera Stevea Robertsona není jeho svěřenec o nic horším pilotem než Němec, který do Maranella přestoupil během zimy.
Vettel sice svého týmového kolegu v kvalifikacích dvakrát porazil a zastínil ho v neděli, když vyhrál Velkou Malajsii, Räikkönen však předvedl výborný výkon, když po úvodním defektu dokázal projet cílem jako čtvrtý před oběma Williamsy.
Podle jeho manažera si se Sebastianem v ničem nezadá - oba jsou si i přes odlišné postavení v šampionátu po dvou podnicích velmi vyrovnaní. V Austrálii měl smůlu při utahování kola a musel odstoupit, v Malajsii jeho výsledek nesouvisel s výkonností Fina.
"Pevně věřím, že Kimi a Sebastian mají téměř stejnou úroveň výkonnosti. Nejdůležitější věcí je to, že je Kimi s autem velmi spokojený. Celkový balík je mnohem silnější než v minulé sezóně," uvádí Robertson pro finský Turun Sanomat.
"Kimi v pátek dokázal předvést svůj potenciál, kterému mnoho soupeřů věnovalo spoustu pozornosti," vrací se manažer Räikkönena k prvním tréninkům před Velkou cenou Malajsie. Finský pilot v nich na ten nejrychlejší Mercedes ztratil vždy 0,373 s, navíc předvedl velmi dobré tempo a vůbec nejnižší degradaci pneumatik při delších výjezdech.
Kimi Räikkönen měl v Sepangu opět smůlu, nakonec to ale dotáhl na 4. místo(foto: Scuderia Ferrari)
V šampionátu patří Vettelovi s 40 body druhé místo, Räikkönen má o 28 bodů méně a je pátý. Na čele je Lewis Hamilton, který zatím nasbíral 43 bodů. Ferrari díky vítězství a čtvrté pozici v Sepangu stáhlo mezi konstruktéry 4 body z náskoku Mercedesu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.