I když Kimi Räikkönen bodově za svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem výrazně zaostává, tak podle manažera Stevea Robertsona není jeho svěřenec o nic horším pilotem než Němec, který do Maranella přestoupil během zimy.
Vettel sice svého týmového kolegu v kvalifikacích dvakrát porazil a zastínil ho v neděli, když vyhrál Velkou Malajsii, Räikkönen však předvedl výborný výkon, když po úvodním defektu dokázal projet cílem jako čtvrtý před oběma Williamsy.
Podle jeho manažera si se Sebastianem v ničem nezadá - oba jsou si i přes odlišné postavení v šampionátu po dvou podnicích velmi vyrovnaní. V Austrálii měl smůlu při utahování kola a musel odstoupit, v Malajsii jeho výsledek nesouvisel s výkonností Fina.
"Pevně věřím, že Kimi a Sebastian mají téměř stejnou úroveň výkonnosti. Nejdůležitější věcí je to, že je Kimi s autem velmi spokojený. Celkový balík je mnohem silnější než v minulé sezóně," uvádí Robertson pro finský Turun Sanomat.
"Kimi v pátek dokázal předvést svůj potenciál, kterému mnoho soupeřů věnovalo spoustu pozornosti," vrací se manažer Räikkönena k prvním tréninkům před Velkou cenou Malajsie. Finský pilot v nich na ten nejrychlejší Mercedes ztratil vždy 0,373 s, navíc předvedl velmi dobré tempo a vůbec nejnižší degradaci pneumatik při delších výjezdech.
Kimi Räikkönen měl v Sepangu opět smůlu, nakonec to ale dotáhl na 4. místo(foto: Scuderia Ferrari)
V šampionátu patří Vettelovi s 40 body druhé místo, Räikkönen má o 28 bodů méně a je pátý. Na čele je Lewis Hamilton, který zatím nasbíral 43 bodů. Ferrari díky vítězství a čtvrté pozici v Sepangu stáhlo mezi konstruktéry 4 body z náskoku Mercedesu.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.