Maurizio Arrivabene po vítězství Vettela v Sepangu nechce, aby se tým nechal unést. Cílem jsou pro Ferrari i nadále dvě vítězství.
Triumf Sebastiana Vettela ve velké ceně Malajsie je pro Ferrari první výhrou od roku 2013, kdy v domácí Velké ceně na okruhu v Barceloně zvítězil Fernando Alonso. Vettelovi se podařilo porazit Mercedes a pokrok, který v Maranellu od loňska udělali, je rozhodně působivý. Mohou však Mercedes ohrozit? Šéf týmu, Maurizio Arrivabene, zůstává při zemi.
"Musíme být realisté. Na začátku roku jsem řekl, že cílem jsou dvě výhry. Nyní jsme jeden závod vyhráli a někdy takto brzká vítězství mohou být jak výhodou, tak nevýhodou. Jsme nohama na zemi. Myslím, že Mercedes je super silný a jak jsme několikrát uvedli - my se držíme našeho plánu. Někteří se mě ptali, proč jsem neukázal emoce a já vám povím proč - myslel jsem na ranní poradu a data na monitoru," prozradil Arrivabene.
Cenní si výkonu nejen Vettela, ale celého týmu za jejich pokroky. "Emoce jsem cítil ve směru ke klukům, k pilotům, k Sebovi - když křičel do sluchátek, ale hlavně jsem myslel na kolegy v Maranellu, protože v posledním měsíci pracovali jako mourovaní... neuvěřitelné," uvedl pro f1i.com.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.