Přestože Red Bull neprožil v Malajsii nejlepší závod, jeho šéf Christian Horner popřál svému bývalému jezdci Sebastianovi Vettelovi k vítězství, které považuje za dobré pro F1.
Podle šéfa Red Bullu to bylo pro Formuli 1 dobré, že po delší době došlo k porážce dominantního Mercedesu: "Myslím, že to je pro F1 zdravé. Pro nás to nebyl skvělý den, ale pro F1 byl dobrý v tom, že v závodě dokázali Mercedes porazit."
"Ze soukromého pohledu to je skvělé vidět Seba vyhrát. Byl to klasický Sebastian. Dostal se dopředu, pečoval o pneumatiky a postaral se o to, aby dvouzastávková strategie fungovala, zatímco u ostatních to nešlo," vrací se Horner k průběhu Velké ceny Malajsie.
"Samozřejmě, že Ferrari se zdálo být ke svým pneumatikám velmi šetrné za tohoto horka a teplot. Osobně z něj mám radost. Vypadal jako spokojený chlapík," pokračuj Brit, který s Vettelem získal u Red Bullu v letech 2010 - 2013 čtyři jezdecké a čtyři konstruktérské tituly.
Jeho tým si z vývoje posledního závodu může vzít poučení: "Podle mě to dokládá, že je všechno možné. Ferrari odvedlo dobrou práci a věci se mohou rychle změnit. Musíme se jen soustředit na naše problémy a v nadcházejících závodech je vyřešit."
Christian Horner měl z vítězství Sebastiana Vettela radost, i když tentokrát k tomunedošlo s vozem Red Bullu (foto: Red Bull Racing)
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.