Podle bývalého prezidenta Ferrari, Lucy di Montezemola, současné vedení v Malajsii sklidilo jen výsledky práce jeho předchůdců. Práce na současném voze SF15-T totiž byly zahájeny na začátku minulého roku.
"Mám velkou radost. Nečekal jsem, že tým vyhraje tak brzy," uvedl Montezemolo po Velké ceně Malajsie, v níž Ferrari překvapivě porazilo Mercedesy.
Zásluhy na vítězství podle něj ovšem nenese současné vedení v čele s prezidentem Sergiem Marchionem, šéfem týmu Mauriziem Arrivabenem: "Tohle je odměna za tvrdou práci. Na tomto voze byla zahájena v Maranellu v únoru 2014. Ovoce teď nesou ti, kteří Scuderii řídí. K tomuto vítězství možná přispěly drobné chyby Mercedesu, ale také ti, kdo auto a motor minulý rok plánovali."
Podle Jensona Buttona na úspěchu nenese velký podíl ani Sebastian Vettel, jenž během zimy přestoupil z Red Bullu: "Řekl bych, že v tom měl jednoduše štěstí. Je to jedna z těch situací, které vám někdy vyjdou."
Podle Lewise Hamiltona mohlo být Vettelovo vítězství hořkou pilulkou pro Fernanda Alonsa, který naopak Ferrari loni opustil: "Seděl jsem vedle Sebastiana a říkal si: 'Co si asi myslí Fernando?' Mohl to být on. Je to zkrátka zvláštní, jak se věci vyvinou."
Sebastian Vettel po triumfu Ferrari v Malajsii (foto: Scuderia Ferrari)
Španěl však tvrdí, že si odchod z Maranella vůbec nevyčítá a že je nyní u McLarenu spokojený: "Když jsem viděl, jak Mercedes v Austrálii o půl minuty vyhrál, měl jsem o mém rozhodnutí zcela jasno."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.