Sportovního ředitele Manoru, Graema Lowdona, rozčílily spekulace ohledně jejich motivu nastoupit jen s jedním vozem a nařčení Force Indie
Poté, co Manor v Austrálii nevyjel, vstoupil v Malajsii do kvalifikace pouze s jedním vozem řízeným Robertem Merhim. Will Stevens se kvůli problémům s palivovým systémem nepostavil ani na start velké ceny, byť od komisařů povolení na základě výsledků z tréninku dostal.
Tým si za to vysloužil kritiku, své si opět přidala Force India, která se před sezónou vyslovila proti startu vzkříšené Marussie. Její zástupce Bob Fernley uvedl, že v Austrálii nikdy nechtěla vyjet a v Malajsii neměla v plánu závodit s oběma vozy.
"To je zkrátka nesmysl, naprostý nesmysl. Na roštu byl tým [McLaren], který nedokončil ani s jedním autem, ale o nich konspirační příběhy vůbec neslýcháváte. Je to zkrátka blbost. Jsme závodním týmem a chceme jezdit s oběma vozy. Pokud by se to dalo, pak bychom to udělali," rozčiluje se Lowdon.
"Když se podíváte na naše plány, které jsme měli na pátek a sobotu dopoledne - tři tréninky, tak byste viděli, že jsme ke všem přistupovali s rozhodností, jak byste to dělali se zcela novou infrastrukturou, systémy a vším ostatním, co máme," pokračuje sportovní ředitel Manoru, jehož auto na rozdíl od McLarenu dojelo do cíle Velké ceny Malajsie, byť se ztrátou tří kol.
Roberto Merhi se s Manorem radoval ve Velké ceně Malajsie z dojezdu do cíle(foto: Manor Racing)
"Lidé tyto neuvěřitelné závěry dělají po pouhých třech částech. My jsme ale byli naprosto spokojeni s pokrokem, který jsme dělali, a také s integrací všeho uvnitř týmu - kromě problému na Willově autě.
Mohli jsme se kvalifikovat s oběma vozy? Ano. Mohli jsme závodit s oběma vozy? Ano. O tom není vůbec žádných pochyb. Nevím, co ještě můžeme takovým lidem říct kromě dotazu na to, co tím sledují. Zkrátka to nechápu," dodává Lowdon.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.