Sportovního ředitele Manoru, Graema Lowdona, rozčílily spekulace ohledně jejich motivu nastoupit jen s jedním vozem a nařčení Force Indie
Poté, co Manor v Austrálii nevyjel, vstoupil v Malajsii do kvalifikace pouze s jedním vozem řízeným Robertem Merhim. Will Stevens se kvůli problémům s palivovým systémem nepostavil ani na start velké ceny, byť od komisařů povolení na základě výsledků z tréninku dostal.
Tým si za to vysloužil kritiku, své si opět přidala Force India, která se před sezónou vyslovila proti startu vzkříšené Marussie. Její zástupce Bob Fernley uvedl, že v Austrálii nikdy nechtěla vyjet a v Malajsii neměla v plánu závodit s oběma vozy.
"To je zkrátka nesmysl, naprostý nesmysl. Na roštu byl tým [McLaren], který nedokončil ani s jedním autem, ale o nich konspirační příběhy vůbec neslýcháváte. Je to zkrátka blbost. Jsme závodním týmem a chceme jezdit s oběma vozy. Pokud by se to dalo, pak bychom to udělali," rozčiluje se Lowdon.
"Když se podíváte na naše plány, které jsme měli na pátek a sobotu dopoledne - tři tréninky, tak byste viděli, že jsme ke všem přistupovali s rozhodností, jak byste to dělali se zcela novou infrastrukturou, systémy a vším ostatním, co máme," pokračuje sportovní ředitel Manoru, jehož auto na rozdíl od McLarenu dojelo do cíle Velké ceny Malajsie, byť se ztrátou tří kol.
Roberto Merhi se s Manorem radoval ve Velké ceně Malajsie z dojezdu do cíle(foto: Manor Racing)
"Lidé tyto neuvěřitelné závěry dělají po pouhých třech částech. My jsme ale byli naprosto spokojeni s pokrokem, který jsme dělali, a také s integrací všeho uvnitř týmu - kromě problému na Willově autě.
Mohli jsme se kvalifikovat s oběma vozy? Ano. Mohli jsme závodit s oběma vozy? Ano. O tom není vůbec žádných pochyb. Nevím, co ještě můžeme takovým lidem říct kromě dotazu na to, co tím sledují. Zkrátka to nechápu," dodává Lowdon.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.