Sportovního ředitele Mercedesu překvapila rychlost Ferrari a to, že je v Malajsii porazili. Jeho tým nyní musí zabrat ve vývoji, aby soupeřům dalo jasnou odpověď.
Jak opět získat náskokTo by mohlo znamenat nejen rychlejší nasazení nových aerodynamických dílů, ale také dřívější využití žetonů pro vývoj motorů místo jejich odložení pro specifikaci 2016.
"Nečekali jsme, že k tomu dojde tak rychle. V Melbourne jsme si byli dost jistí. Vždy jsme ale byli trochu skeptičtí o našem vlastním náskoku. A vždy jsme věřili, že musíme být ostří a pokračovat ve vývoji, abychom nebyli dostiženi.
Do dvou týdnů nás stáhlo Ferrari a závod jsme jasně a férově prohráli na dráze. Je to trochu překvapení, ale zároveň i budíčkem, což je po nás dobré," soudí Wolff po Velké ceně Malajsie, kde Mercedesy obsadily druhé a třetí místo.
"Pokud bych měl být optimistou, tak bych řekl, že Malajsie byla obtížná už loni, že teploty byly hodně výjimečné a my jsme jimi trpěli - to by ale bylo trochu naivní. Myslím, že odvedli skvělou práci, mají dobré auto, motor a skvělé jezdce.
Musíme zkrátka v příštích dnes zanalyzovat, co se nepovedlo, kde se potřebujeme zlepšit, jestli neurychlit některé věci ve vývoji a nenasadit je na auto dříve, co děláme s motorem č. 2 - a pořádně to vyhodnotit. Ale určitě potřebujeme urychlit tempo našeho vývoje," přemýšlí sportovní ředitel Mercedesu nad tím, jak opět získat náskok.
Lewis Hamilton první místo před Sebastianem Vettelem neuhájil (foto: Daimler AG)
Strategie Mercedesu v MalajsiiMercedes odjel závod v Sepangu na tři zastávky, zatímco vítězný Vettel pouze na dvě. Stříbrné šípy se rozhodly velmi brzy pro dvojzastávku, když ve 4. kole na trať vyjel safety-car. Pokud jde o strategii, tak Wolff ničeho nelituje.
"To je vždy snadné litovat a při zpětném pohledu si říct, že jsme mohli to či ono udělat lépe. My však tato rozhodnutí přijímáme společně, a v posledních dvou letech si nedokážu vybavit, že bychom udělali nějaké strategické chyby - proto nemá smysl poukazovat na jeden závod. Musíme přijít na to, proč jsme se trápili v těchto horkých podmínkách při dlouhých jízdách. Myslím, že to je hlavní věc, na kterou se musíme podívat.
Zažili jsme zde zcela odlišné podmínky. Pokud si vzpomínáte, tak jsme se minulý rok v závodě trápili proti Ricciardovi. Myslím, že jedno z vysvětlení poukazuje na vysoké teploty vzduchu a asfaltu a na to, že jsme byli možná v nastavení až moc agresivní," vysvětluje Wolff.
Mercedes chce ve vývoji pořádně zabrat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
To nás nasměřovalo ke třem zastávkám, což bylo docela jasné - všechny algoritmy na to poukazovaly. Pak jsme se po zastávkách zasekli v provozu, poškodili za ostatními vozy pneumatiky, a tady to už nejste schopni dohnat.
Dnes strategii neurčují pocity nebo rozhodnutí založená na podvědomí, jde o algoritmy a o vědecký výzkum, k němu přidáváte trochu závodního ducha. Pokud jde o strategii, tak máme toho nejlepšího kluka v paddocku, a spoléhali jsme se na informace, které jsme o víkendu měli.
To, co jsme viděli od Ferrari, bylo něco lepšího, než jsme očekávali. Naše vlastní rychlost byla akorát, proto jsme si během závodu věřili, že je ke konci dostihneme. Ale nestačilo to," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který v šampionátu před druhým Ferrari vede o 24 bodů.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.