Sportovního ředitele Mercedesu překvapila rychlost Ferrari a to, že je v Malajsii porazili. Jeho tým nyní musí zabrat ve vývoji, aby soupeřům dalo jasnou odpověď.
Jak opět získat náskokTo by mohlo znamenat nejen rychlejší nasazení nových aerodynamických dílů, ale také dřívější využití žetonů pro vývoj motorů místo jejich odložení pro specifikaci 2016.
"Nečekali jsme, že k tomu dojde tak rychle. V Melbourne jsme si byli dost jistí. Vždy jsme ale byli trochu skeptičtí o našem vlastním náskoku. A vždy jsme věřili, že musíme být ostří a pokračovat ve vývoji, abychom nebyli dostiženi.
Do dvou týdnů nás stáhlo Ferrari a závod jsme jasně a férově prohráli na dráze. Je to trochu překvapení, ale zároveň i budíčkem, což je po nás dobré," soudí Wolff po Velké ceně Malajsie, kde Mercedesy obsadily druhé a třetí místo.
"Pokud bych měl být optimistou, tak bych řekl, že Malajsie byla obtížná už loni, že teploty byly hodně výjimečné a my jsme jimi trpěli - to by ale bylo trochu naivní. Myslím, že odvedli skvělou práci, mají dobré auto, motor a skvělé jezdce.
Musíme zkrátka v příštích dnes zanalyzovat, co se nepovedlo, kde se potřebujeme zlepšit, jestli neurychlit některé věci ve vývoji a nenasadit je na auto dříve, co děláme s motorem č. 2 - a pořádně to vyhodnotit. Ale určitě potřebujeme urychlit tempo našeho vývoje," přemýšlí sportovní ředitel Mercedesu nad tím, jak opět získat náskok.
Lewis Hamilton první místo před Sebastianem Vettelem neuhájil (foto: Daimler AG)
Strategie Mercedesu v MalajsiiMercedes odjel závod v Sepangu na tři zastávky, zatímco vítězný Vettel pouze na dvě. Stříbrné šípy se rozhodly velmi brzy pro dvojzastávku, když ve 4. kole na trať vyjel safety-car. Pokud jde o strategii, tak Wolff ničeho nelituje.
"To je vždy snadné litovat a při zpětném pohledu si říct, že jsme mohli to či ono udělat lépe. My však tato rozhodnutí přijímáme společně, a v posledních dvou letech si nedokážu vybavit, že bychom udělali nějaké strategické chyby - proto nemá smysl poukazovat na jeden závod. Musíme přijít na to, proč jsme se trápili v těchto horkých podmínkách při dlouhých jízdách. Myslím, že to je hlavní věc, na kterou se musíme podívat.
Zažili jsme zde zcela odlišné podmínky. Pokud si vzpomínáte, tak jsme se minulý rok v závodě trápili proti Ricciardovi. Myslím, že jedno z vysvětlení poukazuje na vysoké teploty vzduchu a asfaltu a na to, že jsme byli možná v nastavení až moc agresivní," vysvětluje Wolff.
Mercedes chce ve vývoji pořádně zabrat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
To nás nasměřovalo ke třem zastávkám, což bylo docela jasné - všechny algoritmy na to poukazovaly. Pak jsme se po zastávkách zasekli v provozu, poškodili za ostatními vozy pneumatiky, a tady to už nejste schopni dohnat.
Dnes strategii neurčují pocity nebo rozhodnutí založená na podvědomí, jde o algoritmy a o vědecký výzkum, k němu přidáváte trochu závodního ducha. Pokud jde o strategii, tak máme toho nejlepšího kluka v paddocku, a spoléhali jsme se na informace, které jsme o víkendu měli.
To, co jsme viděli od Ferrari, bylo něco lepšího, než jsme očekávali. Naše vlastní rychlost byla akorát, proto jsme si během závodu věřili, že je ke konci dostihneme. Ale nestačilo to," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který v šampionátu před druhým Ferrari vede o 24 bodů.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.