Sportovního ředitele Mercedesu překvapila rychlost Ferrari a to, že je v Malajsii porazili. Jeho tým nyní musí zabrat ve vývoji, aby soupeřům dalo jasnou odpověď.
Jak opět získat náskokTo by mohlo znamenat nejen rychlejší nasazení nových aerodynamických dílů, ale také dřívější využití žetonů pro vývoj motorů místo jejich odložení pro specifikaci 2016.
"Nečekali jsme, že k tomu dojde tak rychle. V Melbourne jsme si byli dost jistí. Vždy jsme ale byli trochu skeptičtí o našem vlastním náskoku. A vždy jsme věřili, že musíme být ostří a pokračovat ve vývoji, abychom nebyli dostiženi.
Do dvou týdnů nás stáhlo Ferrari a závod jsme jasně a férově prohráli na dráze. Je to trochu překvapení, ale zároveň i budíčkem, což je po nás dobré," soudí Wolff po Velké ceně Malajsie, kde Mercedesy obsadily druhé a třetí místo.
"Pokud bych měl být optimistou, tak bych řekl, že Malajsie byla obtížná už loni, že teploty byly hodně výjimečné a my jsme jimi trpěli - to by ale bylo trochu naivní. Myslím, že odvedli skvělou práci, mají dobré auto, motor a skvělé jezdce.
Musíme zkrátka v příštích dnes zanalyzovat, co se nepovedlo, kde se potřebujeme zlepšit, jestli neurychlit některé věci ve vývoji a nenasadit je na auto dříve, co děláme s motorem č. 2 - a pořádně to vyhodnotit. Ale určitě potřebujeme urychlit tempo našeho vývoje," přemýšlí sportovní ředitel Mercedesu nad tím, jak opět získat náskok.
Lewis Hamilton první místo před Sebastianem Vettelem neuhájil (foto: Daimler AG)
Strategie Mercedesu v MalajsiiMercedes odjel závod v Sepangu na tři zastávky, zatímco vítězný Vettel pouze na dvě. Stříbrné šípy se rozhodly velmi brzy pro dvojzastávku, když ve 4. kole na trať vyjel safety-car. Pokud jde o strategii, tak Wolff ničeho nelituje.
"To je vždy snadné litovat a při zpětném pohledu si říct, že jsme mohli to či ono udělat lépe. My však tato rozhodnutí přijímáme společně, a v posledních dvou letech si nedokážu vybavit, že bychom udělali nějaké strategické chyby - proto nemá smysl poukazovat na jeden závod. Musíme přijít na to, proč jsme se trápili v těchto horkých podmínkách při dlouhých jízdách. Myslím, že to je hlavní věc, na kterou se musíme podívat.
Zažili jsme zde zcela odlišné podmínky. Pokud si vzpomínáte, tak jsme se minulý rok v závodě trápili proti Ricciardovi. Myslím, že jedno z vysvětlení poukazuje na vysoké teploty vzduchu a asfaltu a na to, že jsme byli možná v nastavení až moc agresivní," vysvětluje Wolff.
Mercedes chce ve vývoji pořádně zabrat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
To nás nasměřovalo ke třem zastávkám, což bylo docela jasné - všechny algoritmy na to poukazovaly. Pak jsme se po zastávkách zasekli v provozu, poškodili za ostatními vozy pneumatiky, a tady to už nejste schopni dohnat.
Dnes strategii neurčují pocity nebo rozhodnutí založená na podvědomí, jde o algoritmy a o vědecký výzkum, k němu přidáváte trochu závodního ducha. Pokud jde o strategii, tak máme toho nejlepšího kluka v paddocku, a spoléhali jsme se na informace, které jsme o víkendu měli.
To, co jsme viděli od Ferrari, bylo něco lepšího, než jsme očekávali. Naše vlastní rychlost byla akorát, proto jsme si během závodu věřili, že je ke konci dostihneme. Ale nestačilo to," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který v šampionátu před druhým Ferrari vede o 24 bodů.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.