Renault přináší své závěry po Velké ceně Malajsie, která pro něj byla o něco úspěšnější než úvodní podnik 2015 v Austrálii.
Všechny čtyři monoposty poháněné Renaultem dojely ve Velké ceně Malajsie na bodech. Po tvrdé bitvě trvající 56 kol projely vozy Toro Rosso cílem na sedmém a osmém místě před duem Red Bullu, které skončilo deváté a desáté.
Klíčové body závodu- Max Verstappen se stal nejmladším bodujícím pilotem v historii F1, když své Toro Rosso přivezl na sedmém místě. Sedmnáctiletý jezdec startoval ze skvělé šesté pozice na roštu a v různých částech závodu bojoval se svým týmovým kolegou, oběma Williamsy a Red Bully. Díky několika inspirujícím předjížděcím manévrům dosáhl Holanďan na své první body už ve druhém závodu sezóny.
- Jeho týmový kolega z Toro Rosso, Carlos Sainz, měl podobně působivý závod. Španěl během brzké safety car fáze nezajel do boxů a do své první zastávky se pohyboval v první šestici. V poli se před svou druhou zastávkou posouval dopředu po těsném souboji s Williamsy a Red Bully. Sedm kol před cílem jej předjel Verstappen, oběma Red Bullům ale až do cíle odolal.
- Daniil Kvjat dojel s Red Bullem na deváté pozici. Rus byl po třetinu závodu zaseknutý za Hülkenbergovou Force Indií, jakmile se však pokusil o předjetí, byl vystrčen do trávy. Hülkenberg za to obdržel trest, ale Kvjat se stejně propadl pořadím. Probojoval se zpět na 10. místo a svého týmového kolegu Ricciarda předjel v 53. kole.
- Daniel Ricciardo projel cílem jako desátý. Také on ztratil čas za Force Indií a nakonec jedno místo přepustil těsně před koncem Kvjatovi.
Max Verstappen se v Malajsii stal nejmladším bodujícím pilotem v historii F1 av závodě byl nejúspěšnějším pilotem Renaultu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Rémi Taffin, provozní ředitel: Ovladatelnost motoru se dost zlepšilaČtyři auta na bodech po jednom z nejtěžších závodů v roce ukazují množství práce odvedené v pozadí za poslední dva týdny. Ovladatelnost se slušně zvýšila a piloti mohli očividně prozkoumávat potenciál svých vozů. Absolutní výkonnost může být a také bude zlepšena, jelikož na čelo stále ztrácíme.
Je jasné, že máme v rukou potenciál a zlepšení spolehlivosti nám umožní dostat se v blízké budoucnosti blíže. Budeme s Toro Rosso a s Red Bullem tvrdě pracovat na tom, abychom zajistili maximalizaci tohoto potenciálu. Nakonec bych chtěl pogratulovat Maxovi za jeho působivý závod a první body, a zvláštní uznání Sebastianovi [Vettelovi] za jeho vítězství.
Cyril Abiteboul, generální ředitel: Ferrari ukázalo, že Mercedes lze dostihnoutPo Melbourne jsme řekli, že musíme reagovat na problémy, ale ne přehnaně. A vidíme, že opatření a protiopatření přijatá od té doby se zde vyplatila. Z pohledu motoru jsme mnohem blíže tomu, kde jsme měli být v Austrálii. Spolehlivost byla obecně dobrá, jak by měla být, a zlepšení ovladatelnosti týmům umožnila se soustředit na nastavení a rozpoznat skutečnou výkonnost vozů v tomto okamžiku.
Dojet o jedno kolo za lídry není tím, co potřebujeme, nyní však máme velmi jasné cíle. Ferrari odvedlo v posledních měsících skvělou práci. Ukazuje, že Mercedes může být dostižen, pokud máte všechny ingredience. Musíme se soustředit na naši práci, hrát dlouhou hru a tlačit na to pokaždé, co vyrazíme na trať.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.