Renault přináší své závěry po Velké ceně Malajsie, která pro něj byla o něco úspěšnější než úvodní podnik 2015 v Austrálii.
Všechny čtyři monoposty poháněné Renaultem dojely ve Velké ceně Malajsie na bodech. Po tvrdé bitvě trvající 56 kol projely vozy Toro Rosso cílem na sedmém a osmém místě před duem Red Bullu, které skončilo deváté a desáté.
Klíčové body závodu- Max Verstappen se stal nejmladším bodujícím pilotem v historii F1, když své Toro Rosso přivezl na sedmém místě. Sedmnáctiletý jezdec startoval ze skvělé šesté pozice na roštu a v různých částech závodu bojoval se svým týmovým kolegou, oběma Williamsy a Red Bully. Díky několika inspirujícím předjížděcím manévrům dosáhl Holanďan na své první body už ve druhém závodu sezóny.
- Jeho týmový kolega z Toro Rosso, Carlos Sainz, měl podobně působivý závod. Španěl během brzké safety car fáze nezajel do boxů a do své první zastávky se pohyboval v první šestici. V poli se před svou druhou zastávkou posouval dopředu po těsném souboji s Williamsy a Red Bully. Sedm kol před cílem jej předjel Verstappen, oběma Red Bullům ale až do cíle odolal.
- Daniil Kvjat dojel s Red Bullem na deváté pozici. Rus byl po třetinu závodu zaseknutý za Hülkenbergovou Force Indií, jakmile se však pokusil o předjetí, byl vystrčen do trávy. Hülkenberg za to obdržel trest, ale Kvjat se stejně propadl pořadím. Probojoval se zpět na 10. místo a svého týmového kolegu Ricciarda předjel v 53. kole.
- Daniel Ricciardo projel cílem jako desátý. Také on ztratil čas za Force Indií a nakonec jedno místo přepustil těsně před koncem Kvjatovi.
Max Verstappen se v Malajsii stal nejmladším bodujícím pilotem v historii F1 av závodě byl nejúspěšnějším pilotem Renaultu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Rémi Taffin, provozní ředitel: Ovladatelnost motoru se dost zlepšilaČtyři auta na bodech po jednom z nejtěžších závodů v roce ukazují množství práce odvedené v pozadí za poslední dva týdny. Ovladatelnost se slušně zvýšila a piloti mohli očividně prozkoumávat potenciál svých vozů. Absolutní výkonnost může být a také bude zlepšena, jelikož na čelo stále ztrácíme.
Je jasné, že máme v rukou potenciál a zlepšení spolehlivosti nám umožní dostat se v blízké budoucnosti blíže. Budeme s Toro Rosso a s Red Bullem tvrdě pracovat na tom, abychom zajistili maximalizaci tohoto potenciálu. Nakonec bych chtěl pogratulovat Maxovi za jeho působivý závod a první body, a zvláštní uznání Sebastianovi [Vettelovi] za jeho vítězství.
Cyril Abiteboul, generální ředitel: Ferrari ukázalo, že Mercedes lze dostihnoutPo Melbourne jsme řekli, že musíme reagovat na problémy, ale ne přehnaně. A vidíme, že opatření a protiopatření přijatá od té doby se zde vyplatila. Z pohledu motoru jsme mnohem blíže tomu, kde jsme měli být v Austrálii. Spolehlivost byla obecně dobrá, jak by měla být, a zlepšení ovladatelnosti týmům umožnila se soustředit na nastavení a rozpoznat skutečnou výkonnost vozů v tomto okamžiku.
Dojet o jedno kolo za lídry není tím, co potřebujeme, nyní však máme velmi jasné cíle. Ferrari odvedlo v posledních měsících skvělou práci. Ukazuje, že Mercedes může být dostižen, pokud máte všechny ingredience. Musíme se soustředit na naši práci, hrát dlouhou hru a tlačit na to pokaždé, co vyrazíme na trať.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.