Sebastian Vettel se ve svém druhém závodu za Ferrari dočkal vítězství. Na tiskové konferenci došlo i na jeho předchozí výhry s dominantním Red Bullem v letech 2010 - 2013.
Německý pilot včera na dráze v Sepangu po výborném výkonu překvapivě porazil oba Mercedesy - cílem projel o 8,569 sekundy před Lewisem Hamiltonem a 12,310 s před Nicem Rosbergem. Po dvou podnicích ztrácí v šampionátu na úřadujícího mistra světa jen tři body.
Na otázku, zda vítězství ve Velké ceně v Malajsii vnímá jako odpověď všem, kteří jej kritizovali za to, že vyhrával jen díky nejsilnějšímu vozu, odpověděl Vettel trochu podrážděně: "Opravdu mě to to nezajímá. Nemyslím si, že musím něco dokazovat."
"Člověk, který mě dostává pod největší tlak, jsem zřejmě já. Očekávám tedy od sebe to nejlepší, a když neuspěji, pak nejsem spokojený. Minulý rok jsem mnoho důvodů k radosti neměl. Letos jsem celkem spokojený s tím, čeho jsme zatím dosáhli. Cokoliv jiného... každý může mít názor, jaký chce," pokračuje pilot Ferrari.
Včera na dráze předjel trápící se Red Bull, za který do minulého roku nastupoval. Zná jejich sílu a věří, že budou brzy zpět ve formě: "Znám je skrz na skrz. Jsou velmi silní a teď samozřejmě procházejí obtížným obdobím, jsem si ale jistý, že se vrátí a budou silným soupeřem. Působil jsem u nich dlouho, znám jejich silné stránky. A jednou z těch silných stránek je vrátit se do hry."
Sebastian Vettel to v Malajsii dotáhl k vítězství (foto: Scuderia Ferrari)
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.