Sebastian Vettel se nikdy příliš netajil tím, že je závodění za Ferrari jeho snem. Během víkendu v Austrálii dokonce uvedl, že byl vždy jejich tajný fanoušek a s úsměvem dodal, že teď už může být fanouškem oficiálně. Vždy si přál napodobit svého hrdinu - Michaela Schumachera. A dnes, ve svém druhém závodě za italský tým, se mu podařilo zvítězit a porazit Mercedes. A emoce na něm byly velmi znát.
"Je to neuvěřitelné. Fenomenální den. Když jsem se z pódia podíval dolů na kluky, byla to úžasná atmosféra. Vybavuji si vítězství Fernanda s Ferrari a obzvlášť ta Michaelova, který s nimi slavil. Být součástí tohoto týmu je něco zvláštního a jsem šťastný. Loňská sezóna byla těžká. Je to více než rok, co jsem naposledy zvítězil a rozhodně jsem postrádal nejen šampaňské, ale především ten nejvyšší stupínek na pódiu. Je skvělé být zpět po tak náročné sezóně, kdy jsem si z autem příliš nesedl. Letos mi vyvážení sedí víc a myslím, že i Kimimu. Jsem spokojen," popsal své pocity na tiskové konferenci.
Pochvaloval si především strategii. "Myslím, že jsme byli trošku překvapení, ale viděli jsme už v pátek, že Mercedes se trošku trápí na středně-tvrdé sadě, během prvního stintu jsem s Lewisem držel krok a to jsem si užíval. Věděl jsem, že mi pneumatiky musí vydržet a že musím jet co nejrychleji. Ve druhém stintu mě doháněl, což bylo náročné. Nakonec jsem získal solidní náskok."
"Ale abych pravdu řekl... Neměl bych to říkal, ale já se v těch posledních kolech málem po...l, Hlavou mi běžela strašná spousta věcí. Díval jsem se před sebe a říkal si, že to je rudá, a že si jedu pro vítězství. Potom jsem si řekl dost, protože jinak bych mohl zkazit nájezd do zatáčky nebo něco podobného. Byla to neskutečná úleva, když jsem projel cílem. Je to skvělý den a děkuji všem v Maranellu. Udělali jsme přes zimu obrovský pokrok, máme velký potenciál a to vítězství patří jim," prozradil Vettel.
Emotivní den pro čtyřnásobného šampiona (foto: Scuderia Ferrari)
Je tomu již sedm let, kdy po závodě zněla německá hymna spolu s italskou. Psal se rok 2008, závod v Monze, kdy si tehdy nejmladší vítěz závodu Formule 1 užíval své vítězství s týmem Toro Rosso. Za Ferrari se to naposledy podařilo v roce 2006 v Číně Michaelovi Schumacherovi.
"Tehdy to bylo skoro stejně emotivní. První oslava vítězství byla jedinečná, stejně tak první výhra za Red Bull v roce 2009 v Číně. A toto je stejně tak jedinečné. Možná o něco víc, protože to byl vždy můj sen. Pro mě byl Michael hrdina, a mluvím za všechny děti na motokárových okruzích v Německu, vzhlíželi jsme k němu. Zatím mi ještě asi plně nedošlo, jak unikátní toto vítězství je," a dodal, že je pyšný, protože porazili velmi silné soupeře.
Na otázku, za si myslí, že může začít vyhrávat pravidelně jako jeho dětský hrdina odvětil: "To žádáte hodně... To jsou velké stopy, které bych musel vyplnit a to není mým cílem, cílem je zanechat nějaké nové."
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.