MALAJSIE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Malajsie a s jakými strategiemi ji odjely?
Ferrari v Sepangu předvádělo skvělé výkony nejen na dráze, ale na boxové zídce při strategických rozhodnutích a v boxové uličce při práci na voze Sebastiana Vettela, kterého v 17. kole stihli přezout za 2,1 sekundy. Kimi se dnes v boxech i kvůli defektu pobyl o něco déle.
Velmi rychlé zastávky jsme zaznamenali také u Mercedesu (čtyři ze šesti pod tři vteřiny), Lotusu (Grosjean odbaven za 2,6 a 2,8 s). Williams byl dnes méně konkurenceschopnější jak v závodním tempu, tak i v zastávkách - pod 3 sekundy stihl vyměnit pneumatiky jen ve 25. kole Bottasovi.
Závod a volbu strategií hodně ovlivnil výjezd safety caru ve 4. kole. Tři týmy odvážně sáhly rovnou po dvojzastávkách: Mercedes, Red Bull a McLaren. Vše proběhlo bez potíží, týmový kolegové Hamiltona, Ricciarda a Alonsa si museli na mechaniky jen trochu počkat: Kvjat necelé 4 sekundy, Rosberg a Button přišli o necelých 8 sekund.
Přehled zastávek v boxech
Většina pilotů dnes v boxech byla třikrát. S dvouzastávkovou strategií závod v Sepangu odjeli jen Vettel, Pérez a Sainz, Nasr zavítal k mechanikům celkem čtyřikrát. Hülkenberg a Pérez si při svých posledních zastávkách museli kvůli způsobeným incidentům také odpykat 10 sekundový trest.
Na měkkých pneumatikách do Velké ceny Malajsie startovali všichni kromě dvou McLarenů.
Vettelovi taktika vyšla a pro Ferrari získal první vítězství od Velké ceny Španělska 2013, sám se dočkal svého 40. vítězství v kariéře, na které čekal od Velké ceny Brazílie 2013. Závod začal za 56°C teplot dráhy, neobjevovaly se však puchýře ani drolení, což umožnilo vítězi si vystačit jen se dvěma zastávkami.
Nejdelší stint na středně-měkkých pneumatikách předvedl Bottas - 21 kol představovalo 37,5 % velké ceny vypsané na 56 kol. Ještě větší vzdálenost zvládl Sainz na tvrdé směsi: 23 kol (41,1 % závodu).
Přehled pneumatikových strategií - pro zvětšení klikněte (zdroj: Pirelli)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.