Do závěrečného tréninku se vstupovalo s tím, že Mercedes jej opět ovládne. Ferrari v obou předchozích trénincích vystrkovalo drápky, ale opět to nestačilo. Nejrychlejší byl Rosberg před Hamiltonem.
V Malajsii panuje tradiční počasí, teplota vzduchu dosahuje 32 °C a trať má dokonce 60 °C. Relativní vlhkost vzduchu dosahuje 48 %.
Jako první se na okruh Sepang vydal Bottas. Ale první čas třetího tréninku zaznamenal Stevens, který se v té chvíli jako jediný na trati pohyboval na středně tvrdých pneumatikách.
O první žluté vlajky se postaral Nasr, udělal si výlet přes štěrkovou únikovou zónu v 11. zatáčce. Chvíli poté se na trávu vydal Perez s Force Indií.
V polovině tréninku se ve vedení usadil Rosberg časem 1:40,391 před Ricciardem, který ztrácel 2 desetiny. Dále následoval Massa, Bottas, Kvjat, Sainz, Verstappen. Bez kloudného času byl 19. Räikkönen a žádný čas do poloviny tréninku nezaznamenal Hamilton, ale již se pohyboval po trati.
Rosberg si v zápětí vylepšil svůj čas na 1:40,251 a na druhé místo se dostal Vettel časem 1:40,532. Své první měřené kolo zaznamenal také Hamilton, prozatím to stačilo na čtvrté místo časem 1:41,016, avšak v jedné ze zatáček probrzdil. Tudíž je jasné, že Brit má na to zajet lepší čas. Také se tak stalo, na čas 1:40,763, ale opět měl problémy při brzdění do deváté zatáčky.
Kvjat si stěžoval, že má problémy s podřazováním, zato Massa svému inženýrovi sdělil, že „ztratil zadek“.
Před závěrečným naháněním časomíry bylo pořadí následující: Rosberg, Vettel, Ricciardo, Hamilton, Massa, Bottas, Kvjat, Sainz, Verstappen, Grosjean, Alonso.
Max Verstappen není spokojen se současnou sadou pneumatik, stěžoval na velké vibrace a že je vůz „neuvěřitelně“ nedotáčivý. Zajel samozřejmě ihned do boxů. Trápení pilotů v deváté zatáčce pokračuje. Grosjean zde masivně probrzdil.
Blíží se konec třetího tréninku a čas se již dostal pod 100 sekund. 5 minut před koncem dopoledního klání vede Rosberg časem 1:39,690 a je následován Hamiltonem (1:39,873), Räikkönenem (1:40,245) a Vettelem (1:40,266).
Na tomto pořadí se nic nezměnilo, piloti na předních pozicích se v posledních sekundách nesnažili zlepšit své časy, to si nechají až do kvalifikace. Tudíž trénink jasně ovládl Mercedes před Ferrari.
Přehled všech časů: PDF.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.