Do závěrečného tréninku se vstupovalo s tím, že Mercedes jej opět ovládne. Ferrari v obou předchozích trénincích vystrkovalo drápky, ale opět to nestačilo. Nejrychlejší byl Rosberg před Hamiltonem.
V Malajsii panuje tradiční počasí, teplota vzduchu dosahuje 32 °C a trať má dokonce 60 °C. Relativní vlhkost vzduchu dosahuje 48 %.
Jako první se na okruh Sepang vydal Bottas. Ale první čas třetího tréninku zaznamenal Stevens, který se v té chvíli jako jediný na trati pohyboval na středně tvrdých pneumatikách.
O první žluté vlajky se postaral Nasr, udělal si výlet přes štěrkovou únikovou zónu v 11. zatáčce. Chvíli poté se na trávu vydal Perez s Force Indií.
V polovině tréninku se ve vedení usadil Rosberg časem 1:40,391 před Ricciardem, který ztrácel 2 desetiny. Dále následoval Massa, Bottas, Kvjat, Sainz, Verstappen. Bez kloudného času byl 19. Räikkönen a žádný čas do poloviny tréninku nezaznamenal Hamilton, ale již se pohyboval po trati.
Rosberg si v zápětí vylepšil svůj čas na 1:40,251 a na druhé místo se dostal Vettel časem 1:40,532. Své první měřené kolo zaznamenal také Hamilton, prozatím to stačilo na čtvrté místo časem 1:41,016, avšak v jedné ze zatáček probrzdil. Tudíž je jasné, že Brit má na to zajet lepší čas. Také se tak stalo, na čas 1:40,763, ale opět měl problémy při brzdění do deváté zatáčky.
Kvjat si stěžoval, že má problémy s podřazováním, zato Massa svému inženýrovi sdělil, že „ztratil zadek“.
Před závěrečným naháněním časomíry bylo pořadí následující: Rosberg, Vettel, Ricciardo, Hamilton, Massa, Bottas, Kvjat, Sainz, Verstappen, Grosjean, Alonso.
Max Verstappen není spokojen se současnou sadou pneumatik, stěžoval na velké vibrace a že je vůz „neuvěřitelně“ nedotáčivý. Zajel samozřejmě ihned do boxů. Trápení pilotů v deváté zatáčce pokračuje. Grosjean zde masivně probrzdil.
Blíží se konec třetího tréninku a čas se již dostal pod 100 sekund. 5 minut před koncem dopoledního klání vede Rosberg časem 1:39,690 a je následován Hamiltonem (1:39,873), Räikkönenem (1:40,245) a Vettelem (1:40,266).
Na tomto pořadí se nic nezměnilo, piloti na předních pozicích se v posledních sekundách nesnažili zlepšit své časy, to si nechají až do kvalifikace. Tudíž trénink jasně ovládl Mercedes před Ferrari.
Přehled všech časů: PDF.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.