Cyril Abiteboul, obchodní ředitel Renaultu, připustil, že Renault zvažuje svůj odchod z F1. Důvodem je špatná image, kterou mu poslední kritika od Red Bullu vytváří.
U Renaultu to vře. Francouzi si pohrávají s myšlenkou odchodu z F1. Nebo tím minimálně vyhrožují: "Mohu potvrdit, že zvažujeme různé možnosti. Mezi nimi je i odchod z F1," řekl v Malajsii obchodní ředitel Renaultu, Cyril Abiteboul. Toto rozhodnutí by nemuselo být s ohledem na celkovou bilanci od představení nových motorů V6 s pokročilými systémy rekuperace energie zas takovým překvapením.
Ovšem takto napřímo ho ještě nikdo nevyslovil. Po čtyřech titulech v řadě od sezony 2014 motory z Viry-Chatillon výrazně zaostávají za motory Mercedesu. Všechny naděje na zlepšení rozptýlil již úvodní závod v Austrálii. Neustálá kritika ze strany Red Bullu navíc značce také nepomohla.
"Abych byl upřímný, pokud je F1 tak špatná pro image Renaultu, a když je nám jasné, že máme s aktuálním formátem problémy, když nesedí vynaložené náklady k přínosu, který zaznamenáváme, když nemáme jako výrobce žádný finanční podnět k vývoji a financování motoru..." nedokončil větu Abiteboul. "To všechno musíme zvážit."
Mít opět vlastní tým by bylo lákavé, ale prvně je třeba dostat pod kontrolu motor (foto: Lotus F1 Team)
Je tedy zřejmé, že Renault chce změnit způsob svého angažmá v F1. Poradce značky, Alain Prost, již několik let volá po vlastním týmu, který Renault provozoval v minulém desetiletí. V dobách titulů s Red Bullem nebyl pro velké změny až takový důvod. "Pokud bychom byli názoru, že jsme věrohodným hráčem a že je F1 pro nás důležitá, pak musíme zvážit, co můžeme změnit," pokračuje bývalý šéf Caterhamu.
Toro Rosso se nabízí
Kromě bývalého továrního týmu Renaltu (Lotusu) se na koupi nabízejí také Force India, Toro Rosso nebo Sauber. Právě šéf Toro Rosso na tiskové konferenci připustil, že by nabídku od Renaultu uvítal: "Pro Toro Rosso by to byla skvělá příležitost, aby udělalo krok vpřed. Týmu by to umožnilo bojovat v budoucnu o TOP5 mezi týmy.
Toro Rosso věří, že by ho užší spolupráce s výrobce posunula pořadím vpřed (foto: Scuderia Toro Rosso)
Spolupráce s výrobcem, být součástí nebo dokonce být ve vlastnictví výrobce, to by byl přestě ten krok vpřed, který tým potřebuje," řekl Franz Tost. Cyril ale brzdí velkolepé plány: "Nejvyšší prioritou je ale motor. Před tím, než bychom uvažovali o stavbě vlastního auta, tak chceme dostat pod kontrolu motor."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.