Cyril Abiteboul, obchodní ředitel Renaultu, připustil, že Renault zvažuje svůj odchod z F1. Důvodem je špatná image, kterou mu poslední kritika od Red Bullu vytváří.
U Renaultu to vře. Francouzi si pohrávají s myšlenkou odchodu z F1. Nebo tím minimálně vyhrožují: "Mohu potvrdit, že zvažujeme různé možnosti. Mezi nimi je i odchod z F1," řekl v Malajsii obchodní ředitel Renaultu, Cyril Abiteboul. Toto rozhodnutí by nemuselo být s ohledem na celkovou bilanci od představení nových motorů V6 s pokročilými systémy rekuperace energie zas takovým překvapením.
Ovšem takto napřímo ho ještě nikdo nevyslovil. Po čtyřech titulech v řadě od sezony 2014 motory z Viry-Chatillon výrazně zaostávají za motory Mercedesu. Všechny naděje na zlepšení rozptýlil již úvodní závod v Austrálii. Neustálá kritika ze strany Red Bullu navíc značce také nepomohla.
"Abych byl upřímný, pokud je F1 tak špatná pro image Renaultu, a když je nám jasné, že máme s aktuálním formátem problémy, když nesedí vynaložené náklady k přínosu, který zaznamenáváme, když nemáme jako výrobce žádný finanční podnět k vývoji a financování motoru..." nedokončil větu Abiteboul. "To všechno musíme zvážit."
Mít opět vlastní tým by bylo lákavé, ale prvně je třeba dostat pod kontrolu motor (foto: Lotus F1 Team)
Je tedy zřejmé, že Renault chce změnit způsob svého angažmá v F1. Poradce značky, Alain Prost, již několik let volá po vlastním týmu, který Renault provozoval v minulém desetiletí. V dobách titulů s Red Bullem nebyl pro velké změny až takový důvod. "Pokud bychom byli názoru, že jsme věrohodným hráčem a že je F1 pro nás důležitá, pak musíme zvážit, co můžeme změnit," pokračuje bývalý šéf Caterhamu.
Toro Rosso se nabízí
Kromě bývalého továrního týmu Renaltu (Lotusu) se na koupi nabízejí také Force India, Toro Rosso nebo Sauber. Právě šéf Toro Rosso na tiskové konferenci připustil, že by nabídku od Renaultu uvítal: "Pro Toro Rosso by to byla skvělá příležitost, aby udělalo krok vpřed. Týmu by to umožnilo bojovat v budoucnu o TOP5 mezi týmy.
Toro Rosso věří, že by ho užší spolupráce s výrobce posunula pořadím vpřed (foto: Scuderia Toro Rosso)
Spolupráce s výrobcem, být součástí nebo dokonce být ve vlastnictví výrobce, to by byl přestě ten krok vpřed, který tým potřebuje," řekl Franz Tost. Cyril ale brzdí velkolepé plány: "Nejvyšší prioritou je ale motor. Před tím, než bychom uvažovali o stavbě vlastního auta, tak chceme dostat pod kontrolu motor."
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.