Renault dnes v Malajsii připustil, že zvažuje i odchod z F1. Pokud by se opravdu k tomuto kroku uchýlil, Red Bull by byl najednou bez motorového partnera.
Rozhodnutí Renaultu může mít vliv i na budoucnost Red Bullu. Red Bull je po špatném vstupu do sezony velmi zklamán, ani dnešní tréninky nešly hladce, navíc s ohledem na zmražený vývoj pohonných jednotek je podle nich jen těžko představitelné, že by někdo smazal ztrátu na Mercedes. Red Bull proto také zvažuje různé možnosti a to přesto, že je smluvně vázán k účasti v F1 až do sezony 2020.
"Bylo to frustrující přijet do Melbourne, kde se prokázalo, že situace není taková, jakou jsme očekávali. Očekávali jsme víc," řekl Christian Horner. Server 'motorsport-total.com' se jej také zeptal na výhružky o možném odchodu: "To vyjádření nepřišlo ode mne, ale od Helmuta Marka [řekl, že Dietrich Mateschitz může ztratit svoji vášeň pro F1]. Co tím chtěl říct je, že se nechceme dostat do situace, kdy budeme bez motorového partnera.
Zdá se, že Franz [Tost] chce svůj tým prodat Cyrilovi [Abiteboulovi]. Pak budeme potřebovat motor. A když se Renault rozhodne z F1 odejít, tak nám Mercedes motory nedodá. Navíc, jak se zdá, nejsme v pozici, abychom použili motory Ferrari. A tak by se mohlo stát, že bychom byli nuceni opustit sport."
Ocitne se Red Bull bez motorového partnera? (foto: Red Bull Content Pool)
Red Bull stejně jako Renault neustále přezkoumává své angažmá v F1 a sleduje dopady z něho plynoucí na svůj obchod. "Když zažijete závod jako v Melbourne, je to trošku znepokojující známka. Snad to bude jenom jedna kapitola v dlouhé historii - celá sezona je před námi," odkazuje na ohromnou dominanci Mercedesu.
"Red Bull se chce účastnit F1 a vyřešit některé problémy, které momentálně sport negativně ovlivňují. Zatím se zdá, že je neovládáme."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.