Technický ředitel Ferrari James Allison je povzbuzen dnešním tempem svých vozů. Na hodnocení skutečné formy je podle něj ale stále brzy.
Räikkönen v obou trénincích na nejrychlejší Mercedes ztratil 0,373 s. Ferrari vypadalo dobře při delších jízdách, obzvlášť na středně-tvrdých pneumatikách. Průměr devíti kol Fina na této směsi činil 1:45,080, zatímco Hamilton zajel stint o šesti kolech s průměrným časem 1:45,070 a Rosberg sedm kol za sebou za 1:45,313.
Rychlost Scuderia vypadá ještě lépe, když se u Räikkönena zprůměruje pouze šest kol pro srovnání s Hamiltonem, popř. sedm pro srovnání s jeho týmovým kolegou - v prvním případě by bylo desetinu, ve druhém o tři desetiny rychlejší než Mercedesy.
Na druhou stranu je nutno přiznat, že Lewis neprožíval nejjednodušší den, protože se svým motorem zaznamenal potíže a velkou část tréninků strávil v boxech. Stříbrné šípy neprožily nejlepší den, u Ferrari tomu mohlo být opačně - mohl být výjimečně dobrý.
Neznáme také program a množství paliva v nádržích - a právě rudé vozy ho v pátek většinou vozí méně, což může zkreslovat představu o jejich formě. Proto je velmi nepravděpodobné, že bychom se v neděli měli dočkat překvapivé porážky Mercedesu.
Kimi Räikkönen na středně-tvrdých pneumatikách v tréninku předvedl rychlostsrovnatelnou s Mercedesem (foto: Scuderia Ferrari)
Bez ohledu na tato fakta je stáj z Maranella po pátku v Sepangu velmi povzbuzená svou rychlostí. "Vypadáme, jako bychom měli dost dobrou degradaci pneumatik a poměrně dobré tempo," uvádí technický ředitel Ferrari.
"Auto jezdí dobře, Kimi jezdí dobře, stejně tak Sebastian, mám-li být upřímný. Když se podíváte na to, kde byl Sebastian v 2. tréninku, kdy svůj nejlepší čas zajel na tvrdých pneumatikách a Kimi na středně-tvrdých, byť použitých. Proto si myslím, že oba jezdí dobře a očekávám, že Kimiho v neděli čeká slušný závod, stejně jako Sebastiana, když se podívám na naši dnešní rychlost," pokračuje Allison.
Jak hodnotí ztrátu Ferrari na Mercedes v Malajsii? "Bylo by to hezké, kdybychom jím dýchali za límec nebo se dokonce dostali před ně. Myslím, že rozdíl, který jsme pozorovali v Melbourne, k nám byl poněkud nevlídný.
Podle mě jsme měli být v kvalifikaci o něco více před Williamsem a pak jim ujet o 15 - 20 sekund více, než jsme skončili. Bylo by to hezké tady zažít čistou kvalifikaci. Uvidíme, co budeme moci zvládnout."
James Allison byl velmi spokojený také s tempem Sebastiana Vettela(foto: Scuderia Ferrari)
K letošnímu vylepšení balíku Ferrari technický ředitel říká: "V čistých časech na kolo jsou zisky téměř stejné, pokud jde o šasi a pohonnou jednotku. Myslím, že na straně šasi došlo k ohromným ziskům v aerodynamice, protože to je věc, která má největší vliv na časy vozu na kolo.
Z pohledu šasi to je 80:20 poměr aerodynamiky versus určité užitečné zisky, kterých jsme dosáhli v efektivitě chlazení vozu, což se přenáší do aerodynamiky, protože vám to umožňuje jezdit s užší zádí vozu," dodává Allison.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.