Technický ředitel Ferrari James Allison je povzbuzen dnešním tempem svých vozů. Na hodnocení skutečné formy je podle něj ale stále brzy.
Räikkönen v obou trénincích na nejrychlejší Mercedes ztratil 0,373 s. Ferrari vypadalo dobře při delších jízdách, obzvlášť na středně-tvrdých pneumatikách. Průměr devíti kol Fina na této směsi činil 1:45,080, zatímco Hamilton zajel stint o šesti kolech s průměrným časem 1:45,070 a Rosberg sedm kol za sebou za 1:45,313.
Rychlost Scuderia vypadá ještě lépe, když se u Räikkönena zprůměruje pouze šest kol pro srovnání s Hamiltonem, popř. sedm pro srovnání s jeho týmovým kolegou - v prvním případě by bylo desetinu, ve druhém o tři desetiny rychlejší než Mercedesy.
Na druhou stranu je nutno přiznat, že Lewis neprožíval nejjednodušší den, protože se svým motorem zaznamenal potíže a velkou část tréninků strávil v boxech. Stříbrné šípy neprožily nejlepší den, u Ferrari tomu mohlo být opačně - mohl být výjimečně dobrý.
Neznáme také program a množství paliva v nádržích - a právě rudé vozy ho v pátek většinou vozí méně, což může zkreslovat představu o jejich formě. Proto je velmi nepravděpodobné, že bychom se v neděli měli dočkat překvapivé porážky Mercedesu.
Kimi Räikkönen na středně-tvrdých pneumatikách v tréninku předvedl rychlostsrovnatelnou s Mercedesem (foto: Scuderia Ferrari)
Bez ohledu na tato fakta je stáj z Maranella po pátku v Sepangu velmi povzbuzená svou rychlostí. "Vypadáme, jako bychom měli dost dobrou degradaci pneumatik a poměrně dobré tempo," uvádí technický ředitel Ferrari.
"Auto jezdí dobře, Kimi jezdí dobře, stejně tak Sebastian, mám-li být upřímný. Když se podíváte na to, kde byl Sebastian v 2. tréninku, kdy svůj nejlepší čas zajel na tvrdých pneumatikách a Kimi na středně-tvrdých, byť použitých. Proto si myslím, že oba jezdí dobře a očekávám, že Kimiho v neděli čeká slušný závod, stejně jako Sebastiana, když se podívám na naši dnešní rychlost," pokračuje Allison.
Jak hodnotí ztrátu Ferrari na Mercedes v Malajsii? "Bylo by to hezké, kdybychom jím dýchali za límec nebo se dokonce dostali před ně. Myslím, že rozdíl, který jsme pozorovali v Melbourne, k nám byl poněkud nevlídný.
Podle mě jsme měli být v kvalifikaci o něco více před Williamsem a pak jim ujet o 15 - 20 sekund více, než jsme skončili. Bylo by to hezké tady zažít čistou kvalifikaci. Uvidíme, co budeme moci zvládnout."
James Allison byl velmi spokojený také s tempem Sebastiana Vettela(foto: Scuderia Ferrari)
K letošnímu vylepšení balíku Ferrari technický ředitel říká: "V čistých časech na kolo jsou zisky téměř stejné, pokud jde o šasi a pohonnou jednotku. Myslím, že na straně šasi došlo k ohromným ziskům v aerodynamice, protože to je věc, která má největší vliv na časy vozu na kolo.
Z pohledu šasi to je 80:20 poměr aerodynamiky versus určité užitečné zisky, kterých jsme dosáhli v efektivitě chlazení vozu, což se přenáší do aerodynamiky, protože vám to umožňuje jezdit s užší zádí vozu," dodává Allison.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.