Vzpomínáte na vtipnou historiku z Austrálie, kdy byl Sebastian Vettel pozván Nicem Rosbergem do garáže Mercedesu? K celé situaci nakonec nedošlo, protože jí zakázal samotný šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene.
Všechno to vzniklo na tiskové konferenci po úvodním závodu F1 sezony 2015, GP Austrálie. Jezdci Mercedesu, Nico Rosberg a Lewis Hamilton, se vyjadřovali ve smyslu, že by jim nevadilo, kdyby se k nim konkurence přiblížila, protože by to bylo dobré pro sport. Sebastian Vettel tedy navrhl, že by se v Malajsii rád přišel podívat do garáže Mercedesu.
Nico Rosberg kontroval, že se k nim klidně může přijít podívat a že jej u Mercedesu v pátek určitě rádi přijmou. Vettel se pak "pozval" na páteční poradu týmu Mercedes. Během týdne pak Nico Rosberg na Twitteru Sebastianu Vettelovi vzkázal, že celou věc probral s Toto Wolffem a v pátek bude v 16:00 očekáván na poradě týmu Mercedes a že si nemá zapomenout notebook.
Celou záležitost teď ale zarazil šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene. "Za prvé, nikdo mě o této pozvánce neinformoval. Za druhé, nemáme čas na takovéto věci. Za třetí, nikdy bych Sebastianovi nedovolil, aby tam šel. Za čtvrté, celý příběh je sám o sobě dětinský. Pokud by Sebatian opravdu potřeboval nutně jít, tak bych mu dal povolení. Ale nejdříve si musí odvést svoje povinnosti pro Ferrari. Tomu se říká disciplína."
Maurizio Arrivabene tímto gestem jasně ukázal, kdo v týmu vládne(foto: Scuderia Ferrari)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.