Vzpomínáte na vtipnou historiku z Austrálie, kdy byl Sebastian Vettel pozván Nicem Rosbergem do garáže Mercedesu? K celé situaci nakonec nedošlo, protože jí zakázal samotný šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene.
Všechno to vzniklo na tiskové konferenci po úvodním závodu F1 sezony 2015, GP Austrálie. Jezdci Mercedesu, Nico Rosberg a Lewis Hamilton, se vyjadřovali ve smyslu, že by jim nevadilo, kdyby se k nim konkurence přiblížila, protože by to bylo dobré pro sport. Sebastian Vettel tedy navrhl, že by se v Malajsii rád přišel podívat do garáže Mercedesu.
Nico Rosberg kontroval, že se k nim klidně může přijít podívat a že jej u Mercedesu v pátek určitě rádi přijmou. Vettel se pak "pozval" na páteční poradu týmu Mercedes. Během týdne pak Nico Rosberg na Twitteru Sebastianu Vettelovi vzkázal, že celou věc probral s Toto Wolffem a v pátek bude v 16:00 očekáván na poradě týmu Mercedes a že si nemá zapomenout notebook.
Celou záležitost teď ale zarazil šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene. "Za prvé, nikdo mě o této pozvánce neinformoval. Za druhé, nemáme čas na takovéto věci. Za třetí, nikdy bych Sebastianovi nedovolil, aby tam šel. Za čtvrté, celý příběh je sám o sobě dětinský. Pokud by Sebatian opravdu potřeboval nutně jít, tak bych mu dal povolení. Ale nejdříve si musí odvést svoje povinnosti pro Ferrari. Tomu se říká disciplína."
Maurizio Arrivabene tímto gestem jasně ukázal, kdo v týmu vládne(foto: Scuderia Ferrari)
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.