Fernando Alonso si pochvaluje zlepšení, které McLarenu dosáhl v Sepangu během dvou týdnů od posledního závodu v Melbourne. Honda však s výsledky spokojená není, ztráta je stále velká.
"Auto je mnohem lepší. Během zimy jsme zažívali spoustu problémů po čtyřech či pěti kolech, dnes jsme ale ujeli 45 kol s nulou problémů - vše klapalo dle předpokladů," hodnotí Alonso výkony svého McLarenu v pátečních trénincích na Velkou cenu Malajsie. V obou ztratil na nejrychlejší Mercedes 2,7 sekundy.
"Jsem zvědavý, jestli zítra bude suchá kvalifikace a o kolik se zlepšíme. V Melbourne jsme na pole position ztratili 4,6 sekundy, tady si myslím, že budeme v rozmezí 3 - 3,5 sekundy. Jde tedy o zisk 1 či 1,5 sekundy za dva týdny, takže pokrok dobrý," pokračuje Španěl.
Vůz MP4-30 se podle něj snadno ovládá, což mu dodává důvěru a může ho tlačit na limit. Obzvlášť ho potěšila spolehlivost za velkého horka, kdy teplota dráhy dosahovala až 60 °C.
"Má poslední zkušenost z testů byla taková, že jsme ujeli 7, 9 nebo 11 kol a něco se pokazilo. Dnes jsme dokončili zcela normální program a vozu se nic nestalo. Byl mnohem konkurenceschopnější než v Austrálii, celkově jde tedy pro tým o velmi dobrý pátek. Víme, že zaostáváme o tolik, že se to v prvotní fázi velmi snadno vylepšuje," uvědomuje si Alonso.
"Zlepšujeme aerodynamický balík, získáváme větší porozumění pohonné jednotky a také dosahujeme lepší interakce mezi všemi, kdo na autě pracují. V každém kole se něco naučíme. Auto so chová konzistentně a snadno se ovládá, proto se můžu cítit jistě a tlačit ho na limit.
Měli jsme dnes akorát nějaké potíže s konzistencí při brzdění, ty bychom ale měli být schopni přes noc vyřešit. Já se cítím skvěle - dnešek jsem si moc užil," říká pilot McLarenu, který dnes nastoupil poprvé od své havárie při testech v Barceloně.
Fernando Alonso se v Malajsii vrátil po pěti týdnech za volant závodního monopostu(foto: Honda Racing F1)
Šéf týmu Eric Boullier zůstává při zemi: "Od Melbourne jsme tvrdě pracovali na zlepšení šasi i pohonné jednotky, rozhodně vidíme výsledky těchto snah. Je to velmi povzbuzující, protože to poukazuje na to, že se ve vývojovém programu ubíráme správným směrem - stále však máme hodně co stahovat, než budeme moci pravidelně bojovat s vozy kolem nás."
Sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj dodává: "Úpravy pohonné jednotky fungovaly v obou trénincích. Stále je ale před námi velká ztráta, takže já s dnešními výsledky spokojený nejsem. Spolehlivost je povzbuzující, stále však máme lehké obavy v určitých oblastech, protože horko je zde jako vždy největší výzvou pro všechny soupeře."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.