Fernando Alonso si pochvaluje zlepšení, které McLarenu dosáhl v Sepangu během dvou týdnů od posledního závodu v Melbourne. Honda však s výsledky spokojená není, ztráta je stále velká.
"Auto je mnohem lepší. Během zimy jsme zažívali spoustu problémů po čtyřech či pěti kolech, dnes jsme ale ujeli 45 kol s nulou problémů - vše klapalo dle předpokladů," hodnotí Alonso výkony svého McLarenu v pátečních trénincích na Velkou cenu Malajsie. V obou ztratil na nejrychlejší Mercedes 2,7 sekundy.
"Jsem zvědavý, jestli zítra bude suchá kvalifikace a o kolik se zlepšíme. V Melbourne jsme na pole position ztratili 4,6 sekundy, tady si myslím, že budeme v rozmezí 3 - 3,5 sekundy. Jde tedy o zisk 1 či 1,5 sekundy za dva týdny, takže pokrok dobrý," pokračuje Španěl.
Vůz MP4-30 se podle něj snadno ovládá, což mu dodává důvěru a může ho tlačit na limit. Obzvlášť ho potěšila spolehlivost za velkého horka, kdy teplota dráhy dosahovala až 60 °C.
"Má poslední zkušenost z testů byla taková, že jsme ujeli 7, 9 nebo 11 kol a něco se pokazilo. Dnes jsme dokončili zcela normální program a vozu se nic nestalo. Byl mnohem konkurenceschopnější než v Austrálii, celkově jde tedy pro tým o velmi dobrý pátek. Víme, že zaostáváme o tolik, že se to v prvotní fázi velmi snadno vylepšuje," uvědomuje si Alonso.
"Zlepšujeme aerodynamický balík, získáváme větší porozumění pohonné jednotky a také dosahujeme lepší interakce mezi všemi, kdo na autě pracují. V každém kole se něco naučíme. Auto so chová konzistentně a snadno se ovládá, proto se můžu cítit jistě a tlačit ho na limit.
Měli jsme dnes akorát nějaké potíže s konzistencí při brzdění, ty bychom ale měli být schopni přes noc vyřešit. Já se cítím skvěle - dnešek jsem si moc užil," říká pilot McLarenu, který dnes nastoupil poprvé od své havárie při testech v Barceloně.
Fernando Alonso se v Malajsii vrátil po pěti týdnech za volant závodního monopostu(foto: Honda Racing F1)
Šéf týmu Eric Boullier zůstává při zemi: "Od Melbourne jsme tvrdě pracovali na zlepšení šasi i pohonné jednotky, rozhodně vidíme výsledky těchto snah. Je to velmi povzbuzující, protože to poukazuje na to, že se ve vývojovém programu ubíráme správným směrem - stále však máme hodně co stahovat, než budeme moci pravidelně bojovat s vozy kolem nás."
Sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj dodává: "Úpravy pohonné jednotky fungovaly v obou trénincích. Stále je ale před námi velká ztráta, takže já s dnešními výsledky spokojený nejsem. Spolehlivost je povzbuzující, stále však máme lehké obavy v určitých oblastech, protože horko je zde jako vždy největší výzvou pro všechny soupeře."
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.