Po poměrně nudnějším závodě v Melbourne, co se pneumatik týče, bychom se v Malajsii mohli dočkat zajímavějších strategií.
"Letos jsme viděli vyšší teploty než minulý rok, trať dokonce dosahovala až 60 stupňů C. Středně tvrdé pneumatiky se tedy přehřívaly. Rozdíl mezi směsmi byl osm desetin, možná jedna vteřina. Myslíme si, že v neděli se pojede na 3 zastávky v boxech, což by mohlo být dobré po Austrálii, kde se jelo pouze na jednu zastávku. Ani přes obtížné podmínky jsme neviděli žádné puchýře na pneumatikách, trať se vyvíjí celkem rychle," prohlásil Paul Hembery po pátečních trénincích.
"Tři zastávky v boxech by neměly jen při takto horkých závodech, ale mohli bychom je očekávat častěji. Protože jsme lépe porozuměli vozům i pneumatikám, můžeme být trošku agresivnější a sebevědomější při výběru směsí na závodní víkendy, takže můžeme i během sezony očekávat spíše 2-3 zastávky v boxech. Melbourne bylo výjimkou," skončil Paul Hembery.
Rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí se pohyboval kolem 0,9 - 1 sekundy na kolo. Během nedělního závodu může být vše ale jinak, protože zde je tradiční velká možnost deště. A navíc se závod pro letošní rok přesunul do dřívějšího termínu, což tuto šanci ještě zvyšuje.
Pro Malajsii Pirelli nominovalo tvrdé a středně tvrdé pneumatiky (foto: Pirelli)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.