Fernando Alonso dnes na tiskové konferenci v Malajsii promluvil o své nehodě v Barceloně. Příčinou podle něj bylo to, že se mu zasekl volant natočený doprava a on s ním nemohl pohybovat. Havárii si vybavuje a tvrdí, že o paměť nepřišel.
"Vše bylo víceméně jako normální otřes. Byl jsem otřesený, šel jsem do nemocnice. Do ní jsem se dostal v dobrém stavu. Nepamatuji si čas od dvou do šesti hodin, ale to je normální kvůli lékům, které vám dávají, když jdete do helikoptéry a na vyšetření v nemocnici," vrací se Alonso k událostem po své nehodě.
Vědomí před nehodou neztratil, paměť po ní také ne: "Všechno bylo normální. Neprobral jsem se v roce 1995, nemluvil jsem italsky či podobné věci, které kolovaly. Na nehodu si vzpomínám, pamatuji si vše z následujícího dne."
Pokud jde o samotnou havárii, španělský pilot uvádí: "Tým samozřejmě na tom úzce spolupracoval s FIA, byl po celou dobu velmi nápomocný a všechny tři strany byly po celou dobu v úzkém kontaktu."
"Jo, v datech není nic jasného, co bychom mohli pozorovat a říct: 'Tohle je ta příčina.' Ale rozhodně jsme měli problém s řízením uprostřed zatáčky číslo tři. Zaseklo se vpravo, a když jsem se blížil ke zdi, tak jsem na poslední chvíli brzdil, podřadil z pětky na trojku."
Fernando Alonso při testování McLarenu (foto: McLaren)
"A ano, v datech nám nějaké části chybí. Také sběr dat z té části vozu není prvotřídní, proto jsme tam přidali nějaké nové senzory pro tento závod a provádíme některé změny v hřebenovém řízení a v dalších částech.
To byla ta hlavní věc. Minulý týden jsem více pracoval na simulátoru v továrně a vysvětlovali mi tyto nové senzory a nové části, které budeme mít v tomto závodě," dodává Alonso, který se už těší na zítřejší návrat do kokpitu.
Uvědomuje si, že McLaren není moc konkurenceschopný, ale těší se, že týmu pomůže a budou stoupat vzhůru: "Jsem jedním z nejšťastnějších lidí na světě. Mám před sebou velkou výzvu, až ji ale zvládneme, pak to bude chutnat sladčeji."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.