Možná se blíží konec vyjednávání mezi Lewisem Hamiltonem a Mercedesem ohledně budoucí smlouvy. Hamilton by chtěl, aby se smlouva podepsala co nejdříve.
Lewis Hamilton o své budoucí smlouvě vyjednává dlouho a podle některých vyjádření celkem tvrdě. Už se nespoléhá na manažera, ale podmínky smlouvy si vyjednává sám. Dříve mu manažera dělal například jeho otec, který mu vyřizoval smlouvy již od jeho raného dětství.
"Teď už to je na právnících, takže doufám, že smlouva bude podepsána před víkendem," řekl Hamilton pro motorsport.com.
Vedou se také spekulace o tom, kolik peněz Hamilton dostane. Některé spekulace hovoří až o 55 nebo 60 milionech dolarů (asi 1 375 až 1 500 milionů korun) za rok. S takovými penězi by se nejen stal nejdražším pilotem v současném poli, ale klidně by mohl uživit jeden malý tým.
"Bylo by to skvělé, ale když se smlouva nestihne podepsat před víkendem, nevadí, ale doufám, že to bude brzy," zakončil úřadující mistr světa. Poslední informace ale hovoří o tom, že se smlouva před víkendem podepsat nestihne.
Hamiltona s největší pravděpodobností uvidíme v Mercedesu i příští rok (foto: Pirelli)
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.