Technický ředitel Williamsu by si zoufale přál letos využít zaváhání Mercedesu a vyhrát. Uznává, že Ferrari je díky vylepšení motoru silnějším soupeřem než Red Bull. Se svými piloty je naprosto spokojený, Valtteri Bottas se podle něj může stát mistrem světa.
Restrukturalizace se povedla, vítězství ale Williams pod Symondsem nezískalWilliams loni dosáhl velkého pokroku, když nasbíral 320 bodů místo 5 v předchozí sezóně. Pro tým to bylo velké povzbuzení: "Některé lidi nedostatek úspěchu unavil. Vyžaduje to hodně přesvědčování, že tentokrát to je skutečné. V roce 2012 bylo naše vítězství v Barceloně tak trochu falešným úsvitem, mnoho lidí se pak stalo celkem cynickými.
I když jsme tedy začali získávat v roce 2014 výsledky, deset bodů v každém z prvních tří závodů, tak mým největším problémem bylo to, že s tím byli všichni spokojeni. Říkal jsem, že tohle nestačí, že potřebujeme více. Ke konci roku si začali věřit," vypráví pro The Guardian Symonds, jehož ale mrzí jedna věc: "Loni mě zklamalo to, že jsme nevyhráli závod. To mě trápí, zoufale tedy toužím tentokrát vyhrát."
Williams chce využívat zaváhání Mercedesu jako loni Red Bull"Kdykoliv Mercedes loni selhal, Red Bull posbíral zbylé kousky. Tento rok ale chceme my být tím týmem, který bude sbírat body, když něco Mercedes neudělá správně. Mercedes má nad všemi velký náskok. Věříme, že jsme s Ferrari velmi blízko.
Ferrari vnímáme jako silnou konkurenci. Mají lepší pohonnou jednotku [než loni] a v aerodynamice udělali také pokrok. Red Bull bude aerodynamicky stále dobrý, ale jejich motor se zřejmě neposunul dopředu o tolik, jako Ferrari," myslí si Symonds.
V Melbourne se ale před ně na pódium dostal Sebastian Vettel, který během zimy přestoupil do Maranella. "Ferrari bylo v Austrálii rychlejší než my, máme tedy na čem pracovat," uznává technický ředitel Williamsu.
Piloti Williamsu: Valtteri Bottas s Felipem Massou (foto: Williams F1 Team)
Spokojenost s Bottasem a MassouSe svými piloty je nicméně spokojený: "Představují skvělou kombinaci a jsou přesně tím, co Williams momentálně potřebuje. Perfektně do týmu zapadají. Kdybychom minulý rok měli Alonsa a Vettela, jako tým bychom na ně nebyli připraveni. Očekávání a požadavky by byly příliš vysoké.
Opravdu věřím, že Valtteri může jednoho dne vyhrát šampionát. Je rychlý, inteligentní, neustále se učí ze všeho, co dělá. Tyto vlastnosti jsem v průběhu mnoha let pozoroval u šampionů. Byl jsem velmi spokojený s tím, že jsme zaměstnali Felipeho. Je skvělý kluk, který byl odepsán příliš brzy. Je úžasným týmovým hráčem, každý ho má rád a je rychlý... neměnil bych tedy to, co máme."
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.