Technický ředitel Williamsu by si zoufale přál letos využít zaváhání Mercedesu a vyhrát. Uznává, že Ferrari je díky vylepšení motoru silnějším soupeřem než Red Bull. Se svými piloty je naprosto spokojený, Valtteri Bottas se podle něj může stát mistrem světa.
Restrukturalizace se povedla, vítězství ale Williams pod Symondsem nezískalWilliams loni dosáhl velkého pokroku, když nasbíral 320 bodů místo 5 v předchozí sezóně. Pro tým to bylo velké povzbuzení: "Některé lidi nedostatek úspěchu unavil. Vyžaduje to hodně přesvědčování, že tentokrát to je skutečné. V roce 2012 bylo naše vítězství v Barceloně tak trochu falešným úsvitem, mnoho lidí se pak stalo celkem cynickými.
I když jsme tedy začali získávat v roce 2014 výsledky, deset bodů v každém z prvních tří závodů, tak mým největším problémem bylo to, že s tím byli všichni spokojeni. Říkal jsem, že tohle nestačí, že potřebujeme více. Ke konci roku si začali věřit," vypráví pro The Guardian Symonds, jehož ale mrzí jedna věc: "Loni mě zklamalo to, že jsme nevyhráli závod. To mě trápí, zoufale tedy toužím tentokrát vyhrát."
Williams chce využívat zaváhání Mercedesu jako loni Red Bull"Kdykoliv Mercedes loni selhal, Red Bull posbíral zbylé kousky. Tento rok ale chceme my být tím týmem, který bude sbírat body, když něco Mercedes neudělá správně. Mercedes má nad všemi velký náskok. Věříme, že jsme s Ferrari velmi blízko.
Ferrari vnímáme jako silnou konkurenci. Mají lepší pohonnou jednotku [než loni] a v aerodynamice udělali také pokrok. Red Bull bude aerodynamicky stále dobrý, ale jejich motor se zřejmě neposunul dopředu o tolik, jako Ferrari," myslí si Symonds.
V Melbourne se ale před ně na pódium dostal Sebastian Vettel, který během zimy přestoupil do Maranella. "Ferrari bylo v Austrálii rychlejší než my, máme tedy na čem pracovat," uznává technický ředitel Williamsu.
Piloti Williamsu: Valtteri Bottas s Felipem Massou (foto: Williams F1 Team)
Spokojenost s Bottasem a MassouSe svými piloty je nicméně spokojený: "Představují skvělou kombinaci a jsou přesně tím, co Williams momentálně potřebuje. Perfektně do týmu zapadají. Kdybychom minulý rok měli Alonsa a Vettela, jako tým bychom na ně nebyli připraveni. Očekávání a požadavky by byly příliš vysoké.
Opravdu věřím, že Valtteri může jednoho dne vyhrát šampionát. Je rychlý, inteligentní, neustále se učí ze všeho, co dělá. Tyto vlastnosti jsem v průběhu mnoha let pozoroval u šampionů. Byl jsem velmi spokojený s tím, že jsme zaměstnali Felipeho. Je skvělý kluk, který byl odepsán příliš brzy. Je úžasným týmovým hráčem, každý ho má rád a je rychlý... neměnil bych tedy to, co máme."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.