Bob Fernley z Force Indie říká, že by VC Austrálie měla zalarmovat F1, aby nedávala svou veškerou moc do rukou nejlepších týmů.
"Myslím, že se musíme zaměřit na základní principy. Potřebujeme takovou F1, která je udržitelná pro všechny týmy. Můžeme vidět situaci, kdy reaguje i Red Bull, protože chtějí vidět trošku odlišný program. Opravdu se musíme dostat do takových problémů, než je někdo začne řešit?" pokládá Fernley řečnickou otázku.
"Čtyři továrenské týmy nezajímá, co se děje v těch menších týmech. Red Bull své postavení změnil po Austrálii, což by se mohlo odrazit v budoucnosti. Dokonce přišli s myšlenkou zavrhnout aerodynamické tunely."
"Základním problémem je, že 4 týmy řídí F1, ale sledují jen vlastní zájmy a myslí si, že předvedou dobrou show i bez menších týmů. Bojujeme již dva roky proti tomu, aby velké týmy diktovaly, co se bude v F1 dít. A skutečně se na to musíme zaměřit," zakončil Fernley pro motorsport.com.
Jak je F1 finančně náročná můžeme vidět nejen na příkladu Force Indie, která musela vynechat nějaké předsezonní testy, nebo na příkladu Manoru, který vystoupil z insolvenčního řízení, aby v Austrálii vůbec nevyjel, ale i na slovech Rona Dennise. Ten prohlásil, že v dnešní době je neekonomické mít hlavního sponzora, protože kvůli velkým reklamním plochám na autě by měl sponzoringem poskytnout kolem 40 % rozpočtu týmu, to ale s takto vysokými náklady není vůbec možné. To jen dokládá, jakým směrem se F1 ubírá.
Uvidíme na startu VC Malajsie oba vozy z každé stáje? (foto: Sahara Force India)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.