Bob Fernley z Force Indie říká, že by VC Austrálie měla zalarmovat F1, aby nedávala svou veškerou moc do rukou nejlepších týmů.
"Myslím, že se musíme zaměřit na základní principy. Potřebujeme takovou F1, která je udržitelná pro všechny týmy. Můžeme vidět situaci, kdy reaguje i Red Bull, protože chtějí vidět trošku odlišný program. Opravdu se musíme dostat do takových problémů, než je někdo začne řešit?" pokládá Fernley řečnickou otázku.
"Čtyři továrenské týmy nezajímá, co se děje v těch menších týmech. Red Bull své postavení změnil po Austrálii, což by se mohlo odrazit v budoucnosti. Dokonce přišli s myšlenkou zavrhnout aerodynamické tunely."
"Základním problémem je, že 4 týmy řídí F1, ale sledují jen vlastní zájmy a myslí si, že předvedou dobrou show i bez menších týmů. Bojujeme již dva roky proti tomu, aby velké týmy diktovaly, co se bude v F1 dít. A skutečně se na to musíme zaměřit," zakončil Fernley pro motorsport.com.
Jak je F1 finančně náročná můžeme vidět nejen na příkladu Force Indie, která musela vynechat nějaké předsezonní testy, nebo na příkladu Manoru, který vystoupil z insolvenčního řízení, aby v Austrálii vůbec nevyjel, ale i na slovech Rona Dennise. Ten prohlásil, že v dnešní době je neekonomické mít hlavního sponzora, protože kvůli velkým reklamním plochám na autě by měl sponzoringem poskytnout kolem 40 % rozpočtu týmu, to ale s takto vysokými náklady není vůbec možné. To jen dokládá, jakým směrem se F1 ubírá.
Uvidíme na startu VC Malajsie oba vozy z každé stáje? (foto: Sahara Force India)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.