Bob Fernley z Force Indie říká, že by VC Austrálie měla zalarmovat F1, aby nedávala svou veškerou moc do rukou nejlepších týmů.
"Myslím, že se musíme zaměřit na základní principy. Potřebujeme takovou F1, která je udržitelná pro všechny týmy. Můžeme vidět situaci, kdy reaguje i Red Bull, protože chtějí vidět trošku odlišný program. Opravdu se musíme dostat do takových problémů, než je někdo začne řešit?" pokládá Fernley řečnickou otázku.
"Čtyři továrenské týmy nezajímá, co se děje v těch menších týmech. Red Bull své postavení změnil po Austrálii, což by se mohlo odrazit v budoucnosti. Dokonce přišli s myšlenkou zavrhnout aerodynamické tunely."
"Základním problémem je, že 4 týmy řídí F1, ale sledují jen vlastní zájmy a myslí si, že předvedou dobrou show i bez menších týmů. Bojujeme již dva roky proti tomu, aby velké týmy diktovaly, co se bude v F1 dít. A skutečně se na to musíme zaměřit," zakončil Fernley pro motorsport.com.
Jak je F1 finančně náročná můžeme vidět nejen na příkladu Force Indie, která musela vynechat nějaké předsezonní testy, nebo na příkladu Manoru, který vystoupil z insolvenčního řízení, aby v Austrálii vůbec nevyjel, ale i na slovech Rona Dennise. Ten prohlásil, že v dnešní době je neekonomické mít hlavního sponzora, protože kvůli velkým reklamním plochám na autě by měl sponzoringem poskytnout kolem 40 % rozpočtu týmu, to ale s takto vysokými náklady není vůbec možné. To jen dokládá, jakým směrem se F1 ubírá.
Uvidíme na startu VC Malajsie oba vozy z každé stáje? (foto: Sahara Force India)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.