Renault věří, že po Melbourne udělal pokrok a v Malajsii na tom bude výkonnostně mnohem lépe, což by měly potvrdit výsledky na trati.
Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport, o víkendu očekává pokrok: "Ve vývoji jsme byli obzvlášť agresivní a výsledky bychom měli mnohem jasněji pozorovat v Malajsii. Zejména poté, co jsme měli příležitost vylepšit pohonné jednotky s využitím dat z Austrálie. Práce stále pokračuje, ale už teď jsme někde úplně jinde, než jsme skončili v Melbourne."
Včera tvrdě zkritizoval konstruktéra Adriana Neweyho a Red Bull, když je nazval lháři. V pátek se s Christianem Hornerem a Franzem Tostem setká na tiskové konferenci, která před novináři a televizními obrazovkami nabídne další zajímavou konfrontaci.
"Musíme pokračovat ve společné práci, abychom porozuměli našim problémům - jak na straně pohonné jednotky, tak na straně šasi. Naše čísla ukazují, že ztráta Red Bullu na Mercedes v časech na kolo v Melbourne byla rovnoměrně rozdělena mezi potíže s ovladatelností, s výkonností motoru a s výkonnosti šasi," popírá kritiku Neweyho, který z nekonkurenceschopnosti viní pouze motor.
"Určitou pomoc tedy potřebuje celkový balík. S týmem spolupracujeme na tom, abychom se posunuli kupředu," vysvětluje Abiteboul, který si dle svého vtipného příspěvku na Twitteru do Malajsie přibalil boxerské rukavice.
Packing up to Malaysia. Race (round?) 2. pic.twitter.com/RZ6p7Xln1w
— Cyril ABITEBOUL (@Cyroul) March 24, 2015
Provozní ředitel Rémi Taffin úsilí Renaultu v továrně komentuje slovy: "Naše konstruktérská skupina pracovala bez přestávky na tvorbě protiopatření, která by zlepšila ovladatelnosti, spolehlivost a napravila potíže, které jsme viděli v Melbourne.
Jeli jsme na dynamometrech ve Viry a nadále budeme provádět vylepšené testování po Malajsii. Navíc některé z problémů zvětšily specifické vlastnosti Melbourne, jako například konfigurace okruhu, stoupající a klesající teploty vzduchu atd.
Malajsie by měla být z tohoto pohledu lepší, protože podmínky během víkendu zůstávají stabilní a my se můžeme postupně soustředit na nastavení s týmem. To by mělo mnohem zřetelněji ukázat naši skutečnou úroveň," těší se Taffin na Velkou cenu Malajsie a další posun zákaznických týmů Red Bull a Toro Rosso kupředu v relativním pořadí.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.