Renault věří, že po Melbourne udělal pokrok a v Malajsii na tom bude výkonnostně mnohem lépe, což by měly potvrdit výsledky na trati.
Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport, o víkendu očekává pokrok: "Ve vývoji jsme byli obzvlášť agresivní a výsledky bychom měli mnohem jasněji pozorovat v Malajsii. Zejména poté, co jsme měli příležitost vylepšit pohonné jednotky s využitím dat z Austrálie. Práce stále pokračuje, ale už teď jsme někde úplně jinde, než jsme skončili v Melbourne."
Včera tvrdě zkritizoval konstruktéra Adriana Neweyho a Red Bull, když je nazval lháři. V pátek se s Christianem Hornerem a Franzem Tostem setká na tiskové konferenci, která před novináři a televizními obrazovkami nabídne další zajímavou konfrontaci.
"Musíme pokračovat ve společné práci, abychom porozuměli našim problémům - jak na straně pohonné jednotky, tak na straně šasi. Naše čísla ukazují, že ztráta Red Bullu na Mercedes v časech na kolo v Melbourne byla rovnoměrně rozdělena mezi potíže s ovladatelností, s výkonností motoru a s výkonnosti šasi," popírá kritiku Neweyho, který z nekonkurenceschopnosti viní pouze motor.
"Určitou pomoc tedy potřebuje celkový balík. S týmem spolupracujeme na tom, abychom se posunuli kupředu," vysvětluje Abiteboul, který si dle svého vtipného příspěvku na Twitteru do Malajsie přibalil boxerské rukavice.
Packing up to Malaysia. Race (round?) 2. pic.twitter.com/RZ6p7Xln1w
— Cyril ABITEBOUL (@Cyroul) March 24, 2015
Provozní ředitel Rémi Taffin úsilí Renaultu v továrně komentuje slovy: "Naše konstruktérská skupina pracovala bez přestávky na tvorbě protiopatření, která by zlepšila ovladatelnosti, spolehlivost a napravila potíže, které jsme viděli v Melbourne.
Jeli jsme na dynamometrech ve Viry a nadále budeme provádět vylepšené testování po Malajsii. Navíc některé z problémů zvětšily specifické vlastnosti Melbourne, jako například konfigurace okruhu, stoupající a klesající teploty vzduchu atd.
Malajsie by měla být z tohoto pohledu lepší, protože podmínky během víkendu zůstávají stabilní a my se můžeme postupně soustředit na nastavení s týmem. To by mělo mnohem zřetelněji ukázat naši skutečnou úroveň," těší se Taffin na Velkou cenu Malajsie a další posun zákaznických týmů Red Bull a Toro Rosso kupředu v relativním pořadí.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.