Renault věří, že po Melbourne udělal pokrok a v Malajsii na tom bude výkonnostně mnohem lépe, což by měly potvrdit výsledky na trati.
Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport, o víkendu očekává pokrok: "Ve vývoji jsme byli obzvlášť agresivní a výsledky bychom měli mnohem jasněji pozorovat v Malajsii. Zejména poté, co jsme měli příležitost vylepšit pohonné jednotky s využitím dat z Austrálie. Práce stále pokračuje, ale už teď jsme někde úplně jinde, než jsme skončili v Melbourne."
Včera tvrdě zkritizoval konstruktéra Adriana Neweyho a Red Bull, když je nazval lháři. V pátek se s Christianem Hornerem a Franzem Tostem setká na tiskové konferenci, která před novináři a televizními obrazovkami nabídne další zajímavou konfrontaci.
"Musíme pokračovat ve společné práci, abychom porozuměli našim problémům - jak na straně pohonné jednotky, tak na straně šasi. Naše čísla ukazují, že ztráta Red Bullu na Mercedes v časech na kolo v Melbourne byla rovnoměrně rozdělena mezi potíže s ovladatelností, s výkonností motoru a s výkonnosti šasi," popírá kritiku Neweyho, který z nekonkurenceschopnosti viní pouze motor.
"Určitou pomoc tedy potřebuje celkový balík. S týmem spolupracujeme na tom, abychom se posunuli kupředu," vysvětluje Abiteboul, který si dle svého vtipného příspěvku na Twitteru do Malajsie přibalil boxerské rukavice.
Packing up to Malaysia. Race (round?) 2. pic.twitter.com/RZ6p7Xln1w
— Cyril ABITEBOUL (@Cyroul) March 24, 2015
Provozní ředitel Rémi Taffin úsilí Renaultu v továrně komentuje slovy: "Naše konstruktérská skupina pracovala bez přestávky na tvorbě protiopatření, která by zlepšila ovladatelnosti, spolehlivost a napravila potíže, které jsme viděli v Melbourne.
Jeli jsme na dynamometrech ve Viry a nadále budeme provádět vylepšené testování po Malajsii. Navíc některé z problémů zvětšily specifické vlastnosti Melbourne, jako například konfigurace okruhu, stoupající a klesající teploty vzduchu atd.
Malajsie by měla být z tohoto pohledu lepší, protože podmínky během víkendu zůstávají stabilní a my se můžeme postupně soustředit na nastavení s týmem. To by mělo mnohem zřetelněji ukázat naši skutečnou úroveň," těší se Taffin na Velkou cenu Malajsie a další posun zákaznických týmů Red Bull a Toro Rosso kupředu v relativním pořadí.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.