Na úvod sezóny v Austrálii Manor (Marussia) nevyjel, u komisařů FIA mu to ale ještě prošlo a vyvázl ale bez trestu - tým údajně udělal maximum. V Malajsii se to už ale opakovat nebude.
Pět dní před Velkou cenou Austrálie začali mechanici připravovat upravené loňské vozy Marussie. Dohromady je dali pouze jednou - pro účely technické přejímky. Závodní piloti Will Stevens a Roberto Merhi pak neujeli v trénincích či v kvalifikaci ani metr, za což tým sklidil z mnoha stran kritiku.
Bernie Ecclestone je v Londýně (závodu se on ani prezident FIA Jean Todt nezúčastnil) obvinil, že do Melbourne dorazili, aniž by kdy měli v záměru vyjet na trať, proto mu budou muset uhradit přepravní náklady.
Komisaři FIA poté záležitost prošetřovali - podle nich ale tým udělal vše pro to, aby se na dráhu dostal a článek 13.2 sportovních pravidel podle nich Manor neporušil. Přivezl s sebou dostatek lidí a materiálu, prošel technickou přejímkou a vozy byly po mechanické stránce připravené.
Problémem však byl nedostatek benzínu a software, na což Manor neměl vliv. Nepřímo do toho byl zatažen i jejich motorový partner - Ferrari, které muselo přizpůsobit motorové mapy vyvinuté pro sezónu 2015 loňským pohonným jednotkám za zády monopostů nečekaně vzkříšeného týmu, který je stihl upravit tak, aby splňovaly nová technická pravidla.
Manor má nůž na krku - v Malajsii musí vyjet (foto: Marussia F1 Team)
V Malajsii ale tento víkend již nebudou tolerovány žádné výmluvy či vysvětlování. FIA dala Manoru jasně najevo, že chce ve druhém letošním podniku vidět oba vozy na trati. Tým na tom již od pondělí v Sepangu pracuje. Jeho šéf John Booth slíbil účast již v trénincích: "V pátek budeme určitě připraveni."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.