Na úvod sezóny v Austrálii Manor (Marussia) nevyjel, u komisařů FIA mu to ale ještě prošlo a vyvázl ale bez trestu - tým údajně udělal maximum. V Malajsii se to už ale opakovat nebude.
Pět dní před Velkou cenou Austrálie začali mechanici připravovat upravené loňské vozy Marussie. Dohromady je dali pouze jednou - pro účely technické přejímky. Závodní piloti Will Stevens a Roberto Merhi pak neujeli v trénincích či v kvalifikaci ani metr, za což tým sklidil z mnoha stran kritiku.
Bernie Ecclestone je v Londýně (závodu se on ani prezident FIA Jean Todt nezúčastnil) obvinil, že do Melbourne dorazili, aniž by kdy měli v záměru vyjet na trať, proto mu budou muset uhradit přepravní náklady.
Komisaři FIA poté záležitost prošetřovali - podle nich ale tým udělal vše pro to, aby se na dráhu dostal a článek 13.2 sportovních pravidel podle nich Manor neporušil. Přivezl s sebou dostatek lidí a materiálu, prošel technickou přejímkou a vozy byly po mechanické stránce připravené.
Problémem však byl nedostatek benzínu a software, na což Manor neměl vliv. Nepřímo do toho byl zatažen i jejich motorový partner - Ferrari, které muselo přizpůsobit motorové mapy vyvinuté pro sezónu 2015 loňským pohonným jednotkám za zády monopostů nečekaně vzkříšeného týmu, který je stihl upravit tak, aby splňovaly nová technická pravidla.
Manor má nůž na krku - v Malajsii musí vyjet (foto: Marussia F1 Team)
V Malajsii ale tento víkend již nebudou tolerovány žádné výmluvy či vysvětlování. FIA dala Manoru jasně najevo, že chce ve druhém letošním podniku vidět oba vozy na trati. Tým na tom již od pondělí v Sepangu pracuje. Jeho šéf John Booth slíbil účast již v trénincích: "V pátek budeme určitě připraveni."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.