Na úvod sezóny v Austrálii Manor (Marussia) nevyjel, u komisařů FIA mu to ale ještě prošlo a vyvázl ale bez trestu - tým údajně udělal maximum. V Malajsii se to už ale opakovat nebude.
Pět dní před Velkou cenou Austrálie začali mechanici připravovat upravené loňské vozy Marussie. Dohromady je dali pouze jednou - pro účely technické přejímky. Závodní piloti Will Stevens a Roberto Merhi pak neujeli v trénincích či v kvalifikaci ani metr, za což tým sklidil z mnoha stran kritiku.
Bernie Ecclestone je v Londýně (závodu se on ani prezident FIA Jean Todt nezúčastnil) obvinil, že do Melbourne dorazili, aniž by kdy měli v záměru vyjet na trať, proto mu budou muset uhradit přepravní náklady.
Komisaři FIA poté záležitost prošetřovali - podle nich ale tým udělal vše pro to, aby se na dráhu dostal a článek 13.2 sportovních pravidel podle nich Manor neporušil. Přivezl s sebou dostatek lidí a materiálu, prošel technickou přejímkou a vozy byly po mechanické stránce připravené.
Problémem však byl nedostatek benzínu a software, na což Manor neměl vliv. Nepřímo do toho byl zatažen i jejich motorový partner - Ferrari, které muselo přizpůsobit motorové mapy vyvinuté pro sezónu 2015 loňským pohonným jednotkám za zády monopostů nečekaně vzkříšeného týmu, který je stihl upravit tak, aby splňovaly nová technická pravidla.
Manor má nůž na krku - v Malajsii musí vyjet (foto: Marussia F1 Team)
V Malajsii ale tento víkend již nebudou tolerovány žádné výmluvy či vysvětlování. FIA dala Manoru jasně najevo, že chce ve druhém letošním podniku vidět oba vozy na trati. Tým na tom již od pondělí v Sepangu pracuje. Jeho šéf John Booth slíbil účast již v trénincích: "V pátek budeme určitě připraveni."
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.