Renault si myslí, že si jeho zákazníci - stáje Red Bull a Toro Rosso - budou muset na vítězný závod počkat přinejmenším do příští sezóny.
Šéf Red Bullu po Austrálii uvedl, že to Renault "trochu podělal," když u svých týmů zaznamenali dvě poruchy motorů a "hromadu potíží s ovladatelností." Daniel Ricciardo musel pohonnou jednotku měnit už v tréninku, Max Verstappen z Toro Rosso kvůli ní odstoupil ze závodů - podle prvotního šetření by ale měla být znovu využitelná.
Red Bull minulý rok vyhrál tři závody a Renault věřit, že během zimy stáhne ztrátu na vedoucí Mercedes z 60 alespoň na 30 koní - tento cíl však nenaplnil. Ředitel společnosti Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, uznává: "Víme, že letos nebudeme mít motor vyhrávající závody zaslouženě. Ale k vítězství v závodu nestačí jenom motor, potřebuje také auto a jezdce."
Prozradil, že se Renault snažil příliš urychlit vývoj a zvolil "zkratky," které se nevyplatili: "Tlačili jsme na to agresivně a pozdnímu vývojovému programu během zimy. Udělali jsme si zkratku a vynechali důležité kroky ve vývoji motorů. To znamená, že některé věci, které byste měli dělat na dynamometru, děláte na ráze."
K tomuto postupu je dotlačil Red Bull, který si ho u šasi může dovolit - konstrukce a výroba motorů ale zabírají více času. "Snažili se, abychom ve světě motorů uplatnili to, co aplikují ve světě šasi," říká Abiteboul.
Red Bull s Renaultem letos mít na vítězství zřejmě nebudou (foto: Red Bull Racing)
Podle něj Renault na Mercedes i na počátku sezóny 2015 dost ztrácí. "Myslíme si, že jde o 50 koní," uvedl před odletem do Malajsie. Svůj podíl na neúspěchu uznává. Jenže chyba není pouze u Renaultu - Red Bull má také potíže se svým šasi, zejména se stabilitou zadní části RB11.
Včera proto zkritizoval konstruktéra Adriana Neweyho, jenž veškerou vinu svádí na francouzského výrobce: "Je to těžké mít partnera, který lže. Celý život strávil kritizováním výrobců motorů a už je příliš starý na to, aby se změnil."
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.