Renault si myslí, že si jeho zákazníci - stáje Red Bull a Toro Rosso - budou muset na vítězný závod počkat přinejmenším do příští sezóny.
Šéf Red Bullu po Austrálii uvedl, že to Renault "trochu podělal," když u svých týmů zaznamenali dvě poruchy motorů a "hromadu potíží s ovladatelností." Daniel Ricciardo musel pohonnou jednotku měnit už v tréninku, Max Verstappen z Toro Rosso kvůli ní odstoupil ze závodů - podle prvotního šetření by ale měla být znovu využitelná.
Red Bull minulý rok vyhrál tři závody a Renault věřit, že během zimy stáhne ztrátu na vedoucí Mercedes z 60 alespoň na 30 koní - tento cíl však nenaplnil. Ředitel společnosti Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, uznává: "Víme, že letos nebudeme mít motor vyhrávající závody zaslouženě. Ale k vítězství v závodu nestačí jenom motor, potřebuje také auto a jezdce."
Prozradil, že se Renault snažil příliš urychlit vývoj a zvolil "zkratky," které se nevyplatili: "Tlačili jsme na to agresivně a pozdnímu vývojovému programu během zimy. Udělali jsme si zkratku a vynechali důležité kroky ve vývoji motorů. To znamená, že některé věci, které byste měli dělat na dynamometru, děláte na ráze."
K tomuto postupu je dotlačil Red Bull, který si ho u šasi může dovolit - konstrukce a výroba motorů ale zabírají více času. "Snažili se, abychom ve světě motorů uplatnili to, co aplikují ve světě šasi," říká Abiteboul.
Red Bull s Renaultem letos mít na vítězství zřejmě nebudou (foto: Red Bull Racing)
Podle něj Renault na Mercedes i na počátku sezóny 2015 dost ztrácí. "Myslíme si, že jde o 50 koní," uvedl před odletem do Malajsie. Svůj podíl na neúspěchu uznává. Jenže chyba není pouze u Renaultu - Red Bull má také potíže se svým šasi, zejména se stabilitou zadní části RB11.
Včera proto zkritizoval konstruktéra Adriana Neweyho, jenž veškerou vinu svádí na francouzského výrobce: "Je to těžké mít partnera, který lže. Celý život strávil kritizováním výrobců motorů a už je příliš starý na to, aby se změnil."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.